OTVORENO PISMO BEOGRAĐANINA DOŠLJACIMA: Ja sam ovaj grad, a ne vi!

Ja sam oduvek bio ovde i nameravam tu da ostanem. Ja sam svaki kraj, svaka ulica, svako upaljeno svetlo koje vidite na zgradama. Ja sam crveno, zeleno i žuto svetlo na semaforu. Ja jesam sam ovaj grad. Ja sam sve suprotno od onoga što ste vi

Komentari

  • Majlo

    3. januar 2020 | 15:33

    Beogradjanin je onaj kome je i deda rodjen u Beogradu.

  • Djole

    24. oktobar 2015 | 19:28

    A da pitam ovog rodjenog "Beogradjanina" ko mu je od predaka hodao po beogradskoj Varosi npr. 1863. godine, kada je prema popisu Beograd (Varos i okolna naselja - Palilula) imao 14 760 ljudi??

    • 22. decembar 2015 | 22:19

      zarko

      @Djole

      Pitnje ti glupo i sve si rekao sa njim

    • 22. decembar 2015 | 22:20

      zarko

      @Djole

      Nisi u pravu vecina je takva a malo je kulturnih i kultivisanih koji zele sebe da promene i povinuju gradu u kom u dosli da zive

  • Jelena

    24. oktobar 2015 | 00:43

    Shvatam sta je covjek zelio da kaze, ali ovo pismo je cista generalizacija. Nije svako ko je juce dosao u Beograd automatski nekulturan, smrdi i pljuje po Beogradu i Beogradjanima. Niti su svi Beogradjani kulturni. Upravo zbog ovakvih predrasuda pridoslice se osjecaju lose pa zato i omrznu Beogradjane.

  • Beogradski Beograđanin

    17. oktobar 2015 | 16:00

    Velika sramota je što animozitet prema Beogradu i Beograđanima ne ispoljavaju samo ljudi iz drugih mesta u Srbiji, već i sami Beograđani iz drugih delova Beograda, koji svoje delove Beograda smatraju odvojenim, separatisanim i sebe ne nazivaju Beograđanima. To su pre svega Zemunci i Obrenovčani, ali ni Surčinci, Barajevci ne zaostaju mnogo. Vreme prolazi, gradovi se šire, ovo nije više 1900. godina, već je 2015. Beograd sada ima 17 opština i 2 miliona stanovnika. Svi smo komšije i jedna porodoca, i ako želimo da nas drugi cene i poštuju, najpre moramo da prestanemo da se delimo među sobom na Zemunce, Obrenovčane, Dorćolce, Mirijevce, jer smo svi mi Beograđani.

    • 17. oktobar 2015 | 18:04

      ☆☆☆

      @Beogradski Beograđanin

      Mi zemunci nikad nismo bili i necemo biti beogradjani, mi zivimo u Zemunu. Shvatas? Kako mogu biti beogradjanin a ziveti u Zemunu. Mi jesmo komsije al samo to. Jel to znaci da ako se moj komsija preziva Markovic da i ja moram da se prezivam tako?

  • igor

    17. oktobar 2015 | 00:47

    Digni ogradu

  • bg011

    16. oktobar 2015 | 22:40

    Pa,prvo treba probcitati globalno pismo,starosedelaca Srbije,stampano u 1.200.000 primeraka,poruka okupatorima,pardon dosljacima,nije na odme i tekst udruzenja starosedelaca Beograda...itd

  • Dosljak

    16. oktobar 2015 | 18:53

    Svaka cast presotnici i prestonicanima ali, nikad ovo nece biti moj grad. Ovde sam zato sto moj grad tvom gradu gura u kasu sve zaradjene pare i uskracuje mu mogucnost za normalan fakultet, izgradnju...i jos sto sta...al sta to koga zanima. Ovo jeste stanica na putu u nepoznato, koji se zavrsava u mom gradu. Ni jedan gradjanin mog grada nece reci da je iz tvog grada, ni posle 50 godina zivota u tvom gradu, veruj mi. Nasi koreni su u nasem gradu. I mene su naucili da kazem, izvolite, dozvolite i hvala. Ali, ako je pripadnost prestonici odlika kulture, biram da ostanem neuki polusvet. Ako dodjes u bilo koji grad, a u bilo koji grad se dolazi vrlo kasno, doci ces putem kojim si morao doci, i sresces onu koju si morao sresti. Ako se taj grad slucajno zove...cekaj, pa mi smo nekulturni cao pozz! ;)

  • Kića

    16. oktobar 2015 | 14:58

    Sve je lepo objašnjeno! Ko razume, shvatiće... Gospodu čine maniri a ne poreklo. To ovde i piše, između redova, ali niko ne shvata, već se kompleksaši odmah osećaju prozvani.

  • Ivana

    16. oktobar 2015 | 12:36

    Upravo sam pročitala tekst, kao i mnoge komentare. Razmišljala sam neko vreme da li uopšte treba komentarisati, pa sam evo prelomila, nemam običaj zaista. Iako ne vidim suštinsku važnost toga, spomenuću da sam rođena u Beogradu, blizu Balkanske ulice (kao i moji roditelji, kao i njihovi roditelji) i dugo nisam osetila ovakvu sramotu i transer blama zbog izjava sugrađana, kao i mnogih drugih ljudi, iz drugih gradova ili sela. Prvo, nikako ne shvatam zašto mnogi imaju konstantu potrebu da generalizuju. Eto npr, po mom mišljenju generalizovanje je primitivnije od bilo kakvog "raspravljanja u redu" (kako je već navedeno u tekstu predpostavljam mladog, u neku ruku snobovski nastrojenog autora). Odmah da se razumemo, apsolutno se slažem sa tim da svaki grad treba da se održava i da bude čist (kao što nećeš baciti žvaku ili pljunuti na pod u kući, pa valjda nećeš ni po asfaltu), slažem se da treba da se zahvališ ili već da uzvratiš sa "molim lepo", da treba da propustiš nekoga na pešačkom prelazu, da nikako ne treba da zapališ cigaretu u liftu, ali se apsolutno ne slažem da to ima isključive veze sa tim odakle si, već ko te je vaspitao i koliko razuma imaš. Upoznala sam mnoge "okolenjene" Beogradjane koji su bahati, ne poštuju ništa i nikoga, ne znaju jednu jedinu istorijsku činjenicu o svom rodnom gradu i žive za "Beograd noću". Isto tako, bila sam u prilici i da upoznam mnoge ljude iz drugih gradova ili sela koji se apsolutno baš tako ponašaju. Sa druge strane, upoznala sam Beogradjane koji vole svoj grad i vode računa o njemu na mnoge načine (iako svakako plaćamo održavanje grada kroz Infostan, kako je izjavio jedan od sugradjana). Na dalje, najkulturnija i najobazrivija osoba koju sam upoznala je (citiram autora) pridošlica. Neću ni da spominjem u nazad istorijski koliko je pridošlica (poput Andrića na primer) šetalo ovim gradom i kakav trag ostavilo. Uopšte ne mogu da shvatim čemu momentalne predrasude. Najlakše je okriviti nekog drugog, pa da svako svoga konja hvali. Jedni prevrću očima na naglaske, drugi na Beogradske snobove. Svi smo ljudi i ima nas svakakvih, bez obzira na to gde smo rođeni. Za kraj, poručila bih autoru teksta da spusti nos, sedne na 'ladan beton i popije pivo-dva (kao pravo Beogradsko dete) i iskulira od nagomilane mržnje prema pridošlicama JER: (COPY-PASTE završne rečenice njegovog teksta) "Ako iskazujemo mržnju, netrpeljivost i bes, šta možemo da očekujemo zauzvrat? U kakvom bismo onda gradu živeli, i da li bismo to hteli?" Pozdrav.

    • 16. oktobar 2015 | 17:07

      Sombor

      @Ivana

      Ivana, Bravo!! Komentar Vam je takav da bukvalno treba izbrisati 90% komentara na ovaj tekst, i Vas ostaviti da vecina ljudi procita. Vas komentar treba da ostane, a pismo mladog gospodina da ne deli vise ljude. Hvala Vam na komentaru!

    • 16. oktobar 2015 | 22:43

      bg011

      @Ivana

      Ipak,hladno je,neka nadje parce stiropora niksicko pivo...ima ga

    • 20. oktobar 2015 | 18:35

      cedomir

      @Ivana

      Ma svaka Ti čast. Bilo je neophodno da mu neko kaže ono što on nikada neće shvatiti. Ali ipak.

  • Advokatska porodica KV

    16. oktobar 2015 | 10:14

    Ovo je istina. Moj rodjeni stric je posle studija ostao da zivi u BG. Dobio je sinove '60-te i '62-ge god. Oni su u Beogradu dobili po dvoje dece. Znaci, moja braca i bratanci su rodjeni u Beogradu. Ja sam ostao da zivim u Kraljevu. Sada su moja deca dosla na studije u BG, jedini koji se njih stide, su moji bratanci, izbegavaju ih jer ih je sramota da ih predstave u drustvu, jer dolaze iz centra Kraljeva, a ne sa Mirijeva kao oni. Inace ni jedan od mojih bratanaca nije uspeo da upise fakultet, nista ne zele da rade, malo su i problematicni (za sada roditeljima). Sada su oni olicenje Beogradjanstva (!!??). kulture, prefinjenosti...a moja deca su losa? Ako slucajno zele da ostanu u Beogradu, onda ce oni reci da su im moja deca zauzela radna mesta...A ne mogu, jer sa svojom strukom ce uglavnom raditi za privatne, strane firme. Sta bi na ovo rekao autor pisma??

  • Cica Ceta

    16. oktobar 2015 | 04:33

    Bezpotrebno i jos najgluplje pismo koje sam ikada procitao!

  • Beograđanka

    16. oktobar 2015 | 04:00

    Ovo nije pisao "mladi kompleksaš", velikanima koji su u komentarima pomenuti, kao i onima koji su "zaboravljeni", ništa ne bi trebalo objasniti jer su oni prihvatili ovaj grad onoliko, koliko je i taj isti grad prihvatio njih. Uzajamno oplemenjivanje i obogaćivanje, e, to je nešto što ne razumeju oni žitelji Beograda zbog kojih je neko i napisao "otvoreno pismo Beograđanina došljacima". A, ko su došljaci? Ljudi rigidnog uma koji ni dvadesetak rečenica nisu u stanju da pogledaju kroz prizmu pozitivnog; negovatelji kulta negativizma po svaku cenu.

    • 16. oktobar 2015 | 10:34

      Donji Dorcol

      @Beograđanka

      G-djo, ljudi rigidnog uma ne mora da budu dosljaci. Ima ih i medju nama, to nije osobina koja se dobija, ili ne zavisno od mesta rodjenja, vec je to delom genetika, delom uticaj porodice. Karakter se nasledjuje, ali se uglavnom tokom zivota ne menja, tako da to sto ste napisali, ne moze da bude tacno. Smislite nesto bolje, tj najbolje je da uopste ne mislite, odmorite se.

  • Istina

    15. oktobar 2015 | 22:05

    Informišite se dragi nabudženi sugrađani ko su i šta su nam ostavili "dođoši" :Miša Anastasijević (selo kod D. Milanovca), Ilija Kolarac (iz sela Kolari kod Smedereva), Sima Andrejević Igumanov (Prizren), Luka Ćelović- Trebinjac... Informišite se i stidite se svoje nadobudnosti, koju vi jedino možete ostaviti budućim generacijama.

  • топлистанадреалиста

    15. oktobar 2015 | 20:07

    Суштинска разлика је???? Млади "урбани Београђанин" воли све исто као "дошљак са села"!!! 98% њих воли ајфоне, селфије, фејсбуке, аудије и бмв, исту гардеробу, изаћи ће на иста мјеста, " клабови", сплавови, и оно најважније, слушају апсолутно исту музику! Нема разлике!! Некада је било МОЖДА неке разлике али је она била мизерна и непримјетна!.....могао би мало и "чистије" да аргументујем али неће објавити бојим се!

  • MARIJA

    15. oktobar 2015 | 18:04

    Ja nisam iz Beograda i ne živim u njemu, ali imam 4 stana u centru vašeg grada. Ha, šta ćemo sad! Da vam nisam nešto otela možda, pošto su vama došljaci krivi kad nemate posao, kad studirate 10 godina, krivi su vam ako nemate stan itd.

    • 15. oktobar 2015 | 22:27

      Dođoš

      @MARIJA

      Gospodjo Marija, jel izdajete neki od vaših stanova, hteo bih da pređem za Beograd :)

    • 16. oktobar 2015 | 22:56

      bg011

      @MARIJA

      Hm,hmmm...vi naravno niste,a za one druge kazu @vi cte dosli i uzeli ste nam posao@eventualne kvalifikacije ih ne interesuju...Beograd su stvorili i izgradili dosljaci,da nije tako bio bi sa oko 350.000 sas sve baba serama,pomocnim radnicima,radnicima,,,,

  • Urban Bg

    15. oktobar 2015 | 17:38

    Tekst je odlican,svi ste dobrodosli ali svoje naglaske i obicaje ostavite tamo odakle ste dosli.DOBRODOSLI U BEOGRAD

    • 16. oktobar 2015 | 22:58

      bg011

      @Urban Bg

      Hm,hmm..i reziseru Markovicu je,na pocetku balade,zasmetao bosanski jezik u tramvaju..i ostalo sta sledi iza takvog nacina razmisljanja.

  • GoranBBR

    15. oktobar 2015 | 13:13

    KADA OPANAK POSTANE CIPELA, MISLI DA JE ČIZMA. Skoro sam negde pročitao ovu misao. Čovek je objasnio. Godinama se duh Beograda satire, pri čemu se od grada boema, pravi mahala kakve nema. Papazjanija koja je nastala u međuvremenu, nije za kusanje. Izgubilo se sve o čemu gospodin piše. Zapravo, istinit be svaki red ovog teksta. Ljudi se isčuđavaju kada kasirki u Maksiju kažete hvala i izvolite. Da ne govorim o izbezumljenim pogledima kada je pitam, KAKO STE? Beograd je izgubio sebe. Čitam komentare, i na žalost, vudim da ovaj tekst neće pomoći da mu se vrati lepota i sjaj.

    • 15. oktobar 2015 | 16:39

      Djuza

      @GoranBBR

      Svako voli svoj grad, svako misli da je njegov grad najlepsi, najkulturniji, najbolji. Niti su Beogradjani kulturniji, niti pametniji, humaniji, obrazovaniji (samo zato sto su rodjeni u Beogradu)...od Suboticana, Leskovcana, Novosadjana, Sapcana, Zrenjaninaca, Kragujevcana, Krusevljana....Setite se samo koliko su Najvecih imena: umetnosti, kulture, nauke, zaduzbinarstva...Beogradu, Srbiji dali ljudi bas iz drugih gradova Srbije.

    • 16. oktobar 2015 | 23:03

      bg011

      @GoranBBR

      Nije li upravo taj Beograd,progutao opstine oko sebe..zajedno. sa pomenutim likovima...?

  • Lela

    15. oktobar 2015 | 12:46

    Neka se dotični ISTAKNE PRVENSTVENO kao - ČOVJEK ! Sve drugo su - budalaštine i odsustvo zdravog razuma.

  • Dragan

    15. oktobar 2015 | 12:31

    Beograd nije grad vec mesto gde je srbija zarobljena ko u buretu.

  • Farkas Istvan

    15. oktobar 2015 | 11:20

    Poceh da citam ovaj tekst kao verovatno mnogo nas drugih pridoslica odnekud negde. poceh tako, zbog naslova ali onda u drugoj, trecoj recenici shvatih da ovo ne pise osoba, vec osecaj. osecaj prisnosti sa gradom, sa ljudima, komsilukom. osecaj ljubavi prema tome. i osecaj potrebe da taj duh grada ostane duh grada a ne postane duh palanke. da ostane duh potrebe za otvorenim srcem, duhom, gradom, a da ne postaneduh bahacenja i neobziranja prema drugima i prema iskonskim vrednostima prijatnog suzivota. I shvatih da i ja zelim biti taj grad, mada nikada u njemu nisam bio duze od nekoliko sati, dana, i mada nikada u njemu necu ni biti duzi. Zelim da postanem taj grad, ma gde bio ko pridoslica, ma koliko dugo bio tamo, i ma kako se to naseljeno mesto zvalo i koliko god imalo stanovnika i milenijuma ili dana postojanja. zelim da budem taj grad, deo takvog grada.

  • Maja

    15. oktobar 2015 | 11:15

    Kako bi mladi kompleksaš ovo pismo, nebuloze objasnio Ivi Andriću, Dositeju Obradoviću, Vuku Karadžiću, Zoranu Radmiloviću i ostalim dođošima ???

  • kos

    15. oktobar 2015 | 10:41

    G-dja Miro, Tekst niste razumeli. Napisan je protiv Vas i takvih kao vi. Ne nazivaju Beogradjani ljude buvama , i ne hvale se znanjem o razlici izmedju ovce i koze

  • Vozdovac

    15. oktobar 2015 | 10:06

    Moja porodica zivi u BG-u 6 god. Na Vozdovcu. Sve stanare zgrade maltretira mladic 17-ak godina.Ne ide u srednju skolu, ne zeli. Moj sin osvaja nagrade na medjunarodnim takmicenjima iz fizike i matematike, i njega cesto maltretira (kao i ostale). Otisao sam prvo do njihovog stana, izasao je deda 64-5 god, i pitao me je da li znam ko je on. Kada sam odgovorio da ne znam, da me ne zanima...rekao je da je od njega drhtao Vozdovac jos pre 50 godina, kao i od njegovog oca. Sve je ostalo po starom. Pre mesec dana sam dao oglas da prodajem stan. Sta reci..? Mladic je 4-ta generacija Beogradjana, Verovatno je problem u mom sinu, meni..?? Sta bi rekao autor pisma??

  • Vesna

    15. oktobar 2015 | 09:21

    ...Šta to znači ja sam oduvek ovde? Od kad je to "oduvek"? I sve "JA ja ja ja ja ja" i "oni i vi" ma daj, dušo ne može to baš tako prosto, zli tamo neki oni a dobri tamo neki ja...nije nego. cvrc

  • ana

    15. oktobar 2015 | 08:26

    Ja sam sve suprotno od onoga što ste vi....

    • 15. oktobar 2015 | 12:37

      Boro

      @ana

      I ja...mora da mu Beograd ostavio deda u nasledstvo

  • Nemanja

    15. oktobar 2015 | 02:01

    Pocnite da se drogirate... bice vam lakse... "istina uvek boli" tako da ko se nasao uvredjenim ili prozvanim ... nego jel vam poznat osecaj kada ste na nekoj planini, gledate zalazak sunca od milion boja... ili nocu posmatrate zvezde pa vam se cini da su na dohvat ruke... ili odete na pecanje i upecate teleci but... ili naletite u centru grada na coveciji izmet... TEXT JE NA SVOM MESTU... i ako sam ne zaposlen i ako sam zavrsio samo srednju gradjevinsku skolu JA JESEM OVAJ GRAD, meni ne smetaju prodoslice, ali smeta govno u centru, smeta mi zagadjenost ljudi koji zbog svog nezadovoljstva zagadjuju sve oko sebe ... JA JESAM OVAJ GRAD, NE VI... odoh da zapalim buxnu... mnogo me nervirate... fakultetlije , visok iq, a jedan text ne umete da shvatite na pravi nacan... text je napisan kao motivacija da sacuvamo ono sto je ostalo a ne da unistimo , kao sto se unistavalo do sad ...

    • 15. oktobar 2015 | 09:27

      Centar

      @Nemanja

      U mom kraju su prepuni trotoari govancete, minska polja. Ovde je najcesce pseci izmet, jer stare g-dje, naravno roDzene BeograDzanke NIKADA nisam video da pokupe kada njihov kucni ljubimac izkaki. A i zasto bi, pa one su te roDzene BeograDzanke, nece valjda da ciste po ulici, ispred zgrade. Tako mi je objasnila komsinica kada je ostavila fekalije svog retrivera, na decjem igralistu ispred zgrade. Ja sam dodjos, cistim skoro svakoga dana, jer cesto neko ugazi i to unese u zgradu, stan...Ko treba da se stidi, menja...ja ili ona. Da ne zaboravim, g-dja ima oko 70-ak god, i naglasava da je trece koleno u BG.

  • mira

    15. oktobar 2015 | 00:56

    Bravo za autora teksta!Nema ovde deljenja,ima samo surove istine.Kao TREĆE koleno ređenih beograđana,a moje dete ČETVRTO ,kada čujem "čibe džukelo" digne mi se kosa na glavi..I zaista,tvorac ovog teksta govori o nama beograđanima koji smo to zaboravili da jesmo upravo da se ne bi pravila razlika između "njih" i "nas". Žao mi je ali moram reći da je bez obzira na sve "njihove"pokušaje da budu drugačiji buva je buva. Dok rođeni beograđani(ovi moji kaldrmaši) znaju da razlikuju ovcu od koze,ne pate ni od kakvih kompleksa,ovim dođošima smetaju i psi što laju(valjda ih posećaju na rodno selo)..jbg razlika se možda ne vidi golim okom ali se oseća u vazduhu.

    • 15. oktobar 2015 | 06:35

      Maša

      @mira

      Wow, treće koleno!

    • 15. oktobar 2015 | 08:45

      istina

      @mira

      G-dja Miro. Nisu svi ljudi u Beograd dosli sa sela, ja sam takodje kaldrmas, iz Sombora. Peto koleno rodjenih Somboraca. Moram Vas razocarati, mnogo toga frapantnog sam cuo bas od takvih poput vas, rodjenih Beogradjana. Nikada ne bih dosao u Beograd, ali sam morao jer su Svajcarci insistirali da tu radim u njihovoj kompaniji. Beograd je prelep grad, volim ga. Jedino mi smeta u zgradi pakao koji su napravile dve daaavno zavadjene, stare Beogradske porodice. To "mars dzukelo" je najbenignije sto cujemo u njihovim medjusobnim svadjama, i cestim tucama. Ima predivnih, kulturnih ljudi po gradovima i selima Vojvodine, Srbije...kao i uzasno primitivnih roDzenih BeograDzana 2-4 koleno.

    • 15. oktobar 2015 | 13:41

      Rade soprano

      @mira

      Dodjoši su i napravili Beograd u kojem sam i ja rodjen i moj otac i moj deda. Ne volite ga vi vise od mene sigurno. Čemu to sestro? Slazem se,ima onih koji su dosli(rekao bih i tačno odakle ali glupo je) i ponasaju se prema svima kao da su oni vladari grada. Nisu svi dodjosi isti i ne unistavaju samo ovaj predivan grad. Ukapirao sam text,ali autor je trebao i da pomene rodjene Beogradjane i dosljake. Da zajedno ulepsamo grad. A ne ,kao mi Beogradjani smo tako kulturni i fini,a ostali su stoka.

  • Maja

    14. oktobar 2015 | 23:01

    Svaka reč na mestu.

  • Beograd

    14. oktobar 2015 | 21:05

    Po tebi dodjosi su dobri samo kada dodju do pijace, I donesu organsko voce,povrce,jaja,meso,sir,kajmak... I tu bi trebao da bude kraj njihovog cirkulisanja po Beogradu, kako ne bi ukaljali "nacin zivota"???? Svakom od vas je neko nekad dosao u Beograd, osim ako ti preci nisu bili Kelti ili Rimljani pa je neko od njih osnovao Beograd!!! Svoje frustracije moras da lecis propisanom terapijom, a ne mrznjom prema ljudima koji eto nisu bili te srece da se rode u "tvom" Beogradu.

    • 15. oktobar 2015 | 23:46

      Sarajka

      @Beograd

      Zasto bi bila sreca roditi se u Bgd? I ja sam rodjena u gradu, u Sarajevu , sticajem nesretnih okolnosti sam u Beogradu. Moja svekrva od 90 god je rodjena Beogradjanka kako to ona kaze. Dragi beogradjani ako vam je to jedini kvalitet sto ste beogrdadjani imate veliki problem

  • Jelena

    14. oktobar 2015 | 20:19

    Cemu ovakvo deljenje? Bitna je kultura, i ophodjenje prema nasim gradovima. Ne znaci da samo Beogradjani cuvaju Beograd. Cuvaju ga svi koji su poneli kulturu od kuce, odakle god da dolaze. Ovaj gospodin je imao najbolju nameru, ali se bas lose izrazio.

  • jelena

    14. oktobar 2015 | 18:51

    COVEK NEMA NISTA PROTIV PRIDOSLICA... NEGO PROTIV NJIHOVOG STAVA DA KADA DODJU OCEKUJU MNOGO PA PLJUJU BEOGRAD I BEOGRADJANE I KRIVE ISTI TAJ BEOGRAD I BEOGRADJANE ZA SVOJ NEUSPEH... ZASTO SU BEOGRADJANKE MLADE POZNATE PO TOME ILI IH PRATI GLAS DA SU SPONZORUSE ILI BAHATE? ZATO STO SVAKA STUDENTKINJA KOJA SE DOVUCE U BEOGRAD POSLE 3 GODINE JE VEC BEOGRADJANKA, A POSLE 5,6 GODINA OSTAJE U ISTOM TOM BEOGRADU I DALJE GA PLJUJE... A U SVOJE MESTO, NE SELO, NEGO MESTO JER SRBIJA IMA TAKO LEPIH GRADOVA I NASELJA, PRISTAJE DA SE VRATI U KOVCEGU SAMO.

    • 14. oktobar 2015 | 21:02

      Jovanovic

      @jelena

      Jelena, komenatr vam je bolestan, ostrascen, pogotovu poslednja recenica. Moja cerka se npr nije dovukla u Beograd, vec sam je dovezao autom, nije postala sponzorusa, vec psiholog, nije postala Beogradjanka posle 3 godine, vec je ono sto je i bila, ali zivi u Beogradu. Nije nikome na teretu, kupili smo joj stan mi roditelji, jer zeli da zivi u "vasem" (!!??) Beogradu, jer nema posla u nasem gradu ( ne selu). Radi uglavnom za strane kompanije koje angazuju psihologe za odredjene poslove testiranja, pri zaposljavanju. Nista vama nije uzela, otela. Bori se za svoje mesto pod suncem najpostenijim radom, znanjem. Nikoga ne [pljuje, niti je ko pljuje...osim vas, sada kada ste pljunuli na sve ljude koji zaboga nisu imali srece da se rode u Beogradu, a izabrali su da zive u njemu. Stidite se g-djo ili g-djice. Moja cerka je zadovoljna osoba, za razliku od vas i ko zna iz kog razloga ste u ovakvom stanju. Stidite se!

  • Iva

    14. oktobar 2015 | 18:44

    Ovi koji ne razumeju na neki nacin ih I shvatam...Kad odemo u goste ne rasporedjujemo namestaj kako nama odgovara ...

    • 14. oktobar 2015 | 21:28

      D.J.

      @Iva

      Ja sam dodjos. Nisam dosao u goste vec u stan koji sam kupio. Postoji kultura g-djo u svim gradovima Srbije, a ne kako ste uobrazili samo u Beogradu. Postoji kucno vaspitanje, obrazovanje, rad na svojoj duhovnosti. Postoje opste norme ponasanja. Beograd nije vas, niti moj. U Beogradu je vase ono sto se vodi na vas u katastru, a sve ostalo je pravo svih ljudi. Postoji bonton, komunalni red, zakon o javnom redu, ja se pridrzavam toga, a ne vasih frustracija, kompleksa i ideja koje imate u vasoj glavi.

  • Centar

    14. oktobar 2015 | 17:24

    Bice bolje. Nas dodjose deportujte u gradove i sela odakle smo dosli. A vi ostanite sa migrantima. Nadam se da ce vam oni biti bolji. Za rodjene Beogradjane, tj visegeneracijske priznajem samo one koji su tu bar 4 generacije, a ne one koji su izbacivali iz kuca, stanova ljude od 1944.god i tako osvajali Beograd, a sada su oni kulturniji, humniji, vredniji.

  • Iva

    14. oktobar 2015 | 16:19

    I da ne zaboravimo pljuvanje u liftu!!!

    • 14. oktobar 2015 | 17:08

      lekarka dodjos

      @Iva

      Ko pljuje u liftu?? U zgradi u kojoj zivim u liftu svakodnevno kake bas pudlice bake koja je roDzena BeograDzanka, a i njeni deka i baka su BeograDzani. Vrlo cesto zbog dece, posle njene setnje sa kucama pocistim lift ja, ili druge komsije, takodje dodjosi, jer kada smo je zamolili da to spreci, upravo se pozvala na svoje poreklo !!?? Nije mi jasno kako joj poreklo daje za pravo da prlja lifr, ili da redovno po par dana drzi i po nekoliko kesa smeca ispred vrata (cak i leti). Mozete li mi to objasniti?

    • 16. oktobar 2015 | 23:13

      bg011

      @Iva

      Hm,hmmm..a kako utvrditi cija je zvaka,na betonu ispljunuta ispred lifta a ?

  • Marijana Hadzi Bakov

    14. oktobar 2015 | 15:58

    Ovo je verovatno pisao Beogradjanin crnogorskog porekla,znam ih u dusu,misle da je grad samo njihov i da oni imaju sva prava i niko vise. Meni niko ne smeta ,zivim svoj zivot ,imam prijatelje iz unutrasnjosti nema problema. Zivela sam u nekoliko Evropskih gradova ,bila lepo prihvacena,nikada mi niko nije rekao ovo je moj grad i ostale budalastine. Ovaj gospidin treba da zna da postoji nesto sto se zove Velegradska kultura,a on je ocigledno nema.Pozdrav za celu moju Srbiju,i molim vas ne dozvolimo da nas ovakve budalastine razdvajaju.

  • Nikola Spasic

    14. oktobar 2015 | 15:57

    Zasto dadoste naziv Andricev venac jednom dodjosu?? Promenite naziv ulici Despota Stefana, Cara Lazara, Carice Milice itd itd itd..Vratite zaduzbine porodicama ( u 90% iz ostalih gradova, sela) ljudima ciji su preci ostavili najvece zaduzbine Beogradu. To vam ne smeta??

  • N.N.

    14. oktobar 2015 | 15:25

    Bilo bi lepo da su zivi, i da ovo procitaju: Ivo Andric, Zoran Radmilovic, Djuza, Ckalja, Radmila Savicevic,Dusko Radovic, Branko Miljkovic, Dositej Obradovic, Vuk Karadzic...itd. Sramota!!

  • Zemun

    14. oktobar 2015 | 14:53

    Sindrom "rodjeni Beogradzanin". ha,ha...

  • Pera

    14. oktobar 2015 | 13:55

    Dokle se prema "dodjosima" ponasate kao prema nizoj rasi, dotle ce oni iz inata da se ponasaju tako kako se "ponasaju". A medju vama "arijevcima" sve posten svet.... Muka mi je vise od podela hrvati, srbi, ustase, delije grobari, dodjosi, partizani, cetnici, bla bla bla. LJUDI na kraju krajeva

    • 14. oktobar 2015 | 14:54

      vladimir beograd

      @Pera

      Sve dok "dodjosi" ne shvate da Beograd ne mogu menjati u skladu sa svojim navikama i svojim vaspitanjem i svojom kulturom.

    • 14. oktobar 2015 | 16:23

      nema podela

      @Pera

      Niko nikog na ulici ne pita nista(ni koje, ni sta je, ni odakle je, a pogotovo ne za koga navija), ali nekulturu mozes i sam prepoznati. Ne inatis se nikome vec samom sebi i nije bitno da li si dosao od nekud ili si rodjen ovde, bitno je da znas gde je kanta za djubre ili da kazes Hvala na gest osnovne kulture. Samo to kad bi ljudi prepoznali prvo na sebi i svojim postupcima, svima nama zajedno bi bar bilo prijatnije za zivot ovde. A mnogo je frustracije i kojecega na ulicama i medju ljudima. I bezobzirnost nikako i nikome ne pomaze. Ne treba niko nikog mozda da voli, ali bi trebalo pokazati bar osnovno postovanje. I ovo nije nista zlonamerno prema tebi ili bilo kome koje procitao ovaj tekst.

  • Ana

    14. oktobar 2015 | 13:33

    Šta zamišljate vi Beograđana da je Srbija Beograd muka mi je vise od ovako jadnih ljudi rođeni smo na ovoj planeti imamo pravo da živimo i dišemo gde hoćemo ti si jedna iskopleksirana i neostavarena,lenja bitanga kojoj nije problem Beograd već to što si lenj i neostvaren čovek smetaju ti keativni i abiciozni ljudi koji nešto rade lepo zaradjuju...Trošim energiju na tebe budalo jedna olosu jedan Beograd nije Srbija,a ko smo mi iz drugih gradova ne srbi seljaci a ?frajeru stoko iskopleksirana

    • 14. oktobar 2015 | 14:55

      Zemun

      @Ana

      Bravo za komentar!!! Ovako nesto moze ljudima da pise samo onaj ko misli da mu je krstenica diploma (jer nema drugu), ili dokaz da vise vredi. Jadno!!

    • 14. oktobar 2015 | 15:06

      Sila

      @Ana

      A ti si bas razumela sustinu, upravo o takvima i govori.Zalosno!!!

  • Beogradjanin Ph.D.

    14. oktobar 2015 | 13:00

    Kada shvatis da su svi vozovi prosli, onda se setis da si rodjen u Beogradu i valjda ocekujes za sebe neka veca prava. Malo je to blam, ali sta da vam covek radi. Onda ćale postane čale, a Beograđanin postane Beogradžanin.

  • rozay

    14. oktobar 2015 | 12:57

    ja nisam iz Beograda i ne zivim u njemu, ali sam bas pre neki dan razmisljao reko, trebali bi uvesti u velike gradove kao neku vrstu dozvole da se zivi, npr. da na osnovu testova odredjenih,psiholoskih itd. se proceni da li ispunjavas uslove da zivis u gradu, jer stvarno previse bagre ima u velikim gradovima, toliko to prevazilazi sve mere ta nevaspitanost, bahatost, nepostovanje.

  • Ana

    14. oktobar 2015 | 12:43

    Dodatne frustracije od migranata !buducih kula! uh kada se to sve izmiksa mnogi ce da prevrcu po katasru gde im ono bese opanak!

  • Ana

    14. oktobar 2015 | 12:40

    Dodate frustracije od migranata !buducih kula! uh kada se to sve izmiksa mnogi ce da prevrcu po katasru gde im ono bese opanak!

  • tanja

    14. oktobar 2015 | 12:31

    Izgleda da ovde mnogi nisu shvatili poentu. Izgleda da je tesko da "dodjosima" shvate sta je pisac hteo da kaze. Ali donekle smo sami krivi jer smo to dozvolili. Svako je dobrodosao ako postuje ovaj grad. A kad bih smo svi ispricali svoja iskustva sa komsijama koji nisu rodjeni u Beogradu ove price bi bile smesne. Meni samo smeta ta drskost ljudi koji su dosli u ovaj grad . Pa dragi moji, ako vam smetaju Beogradjani, zasto ste dosli ovde? Vratite se u vas rodni grad i nemoj te gledati te "gadosti".

    • 14. oktobar 2015 | 13:35

      aerosmith

      @tanja

      shvatili smo poentu.poenta je da kulturnih ,obrazovanih,finih ljudi ima i medju rodjenim beogradjanima i kod ljudi koji su u beograd dosli iz provincije.sto autor teksta nije napisao.kao sto olosa ima i na jednoj i na drugoj strani.zasto bi se vratili u svoja rodna mesta.pa godinama se ulaze u bg ovde ima posla u malim sredinama ne.ovo je demokratska i slobodna zemlja mogu da zivim gde mi je volja u rodjenoj zemlji.to sto nisam rodjena u bg ne znaci da nisam dobar covek i dobar strucnjak.uzasno su uski vidici rodjenih beogradjana.moj cilj nije ostati u bg vec otici,strucna sam i sposobna...za takve ljude ima mesta u civilizovanoj evropi,beograd ostavljam rodjenim beogradjanima.

    • 14. oktobar 2015 | 13:41

      aerosmith

      @tanja

      i da...ne smetaju nama beogradjani,vec mi njima...ne znam zasto.svako se bori za sebe..ali strah neki,nesigurnost da smo im bas mi zauzeli radno mesto.kako da ne.samo smo se izborili i ostvarili svoje snove

    • 14. oktobar 2015 | 15:10

      Sila

      @tanja

      Ne zele oni da shvate Beograd vec da .Beograd shvati njih i da se prilagodjava njima.To je ta bahatost.

  • Gagi

    14. oktobar 2015 | 12:23

    Mislim da neki ljudi maše poentu priče. Dečko je aludirao na to da je biti Beograđanin ustvari način života a ne odakle si po krštenici. Ja se slažem sa njim - pravi Beograđani su kulturni, humani i lepo vaspitani. Ne čini njega Beograđaninom lokacija rođenja već način života i kultura. Isto važi i za ostale gradove.

    • 14. oktobar 2015 | 14:59

      ???

      @Gagi

      Sta je onda Somborac u Beogradu? Dodjos, niza rasa, Somborac, Beogradjanin (kao sto ti to objasnjavas)??

    • 14. oktobar 2015 | 15:03

      ZR

      @Gagi

      Ne razumem vas?? Mi Zrenjaninci, Kragujevcani, Sapcani, Kraljevcani, Krusevljani......itd ne mozemo biti humani, kulturni, lepo vaspitani...??? Nemojte molim vas, procitajte jos jednom i tekst, i svoj komentar. Koliko je pisaca, glumaca, slikara, sportista...novinara, naucnika...iz drugih gradova, sela Srbije? I svi su oni nevaspitani, nehumani, nekulturni?? Trebali ste to da objasnite Ivi Andricu, Ckalji...

    • 14. oktobar 2015 | 15:12

      Mija

      @Gagi

      Upravo to.

  • Zatvori ga, keve ti

    14. oktobar 2015 | 11:57

    Stvarno ne znam kome treba jedan ovakav članak. Ovakav tekst budi najniže strasti kod onih koji su i 'za' i 'potiv' njega. Ovo je nepotpisani ego-trip zavijen u ambalažu na kojoj piše 'Beograd'. Ne trebaju nam nove ili veštačke podele. Ja sam Beograđanin i ne treba mi tako nešto. Get life!

    • 14. oktobar 2015 | 15:06

      Centar

      @Zatvori ga, keve ti

      Bravo!! Vas komentar je njpametniji, a Beograd bi bez tih dodjosa koje gospoda vraca nazad u svoje gradove za mesec dana postao grad sa 100 000 stanovnika, najdalje do 2-3 kolena. Sramno!!

  • Mihajlo Dordevic

    14. oktobar 2015 | 11:29

    Izvini a gde su Vam krave koje muzete za mlekce uz kafu? E to sam ja, ne krava nego ako si ti grad ja sam selo. I sta sada treba da pisem o tome ili te ismejavam. Asvalt bi jeli prijatelji da nije nas. Zato "glavu u fioku" da ne bilo "klinci kuju". Secas se valjda trulih kobila, ili si mozda odrastao na semaforu, tramvaju...

  • Pedjabgd

    14. oktobar 2015 | 11:25

    Bravo dečko ! Odličan tekst ! Po nekima trebali bi da krijemo da smo rođeni u Bg...nikad se nisam ponosio time ili omalovažavao drugog što nije iz Beograda, ljudi se dele na dobre i loše sve ostale podele su lažne! Ne znam zašto ljudi iz unutrasnjosti imaju toliki pik na Beogradjane (imala je i cela Juga) a lepo je vikendom doći u trzni centar kupiti neke krpice i hvaliti se time, gde je tad lokal patriotizam? Tad se ne bi svaki dinar slio u Beograd! Po celoj Srbiji ima časnih i kvalitetnih ljudi pa iz tog razloga podržavam tekst o jednom kulturnom dečku ma odakle bio!pozdrav svima

  • Dođoš u Beogradu, peta generacija

    14. oktobar 2015 | 11:19

    Dijagnoza "rođeni beograđani". Potražite pomoć psihologa, po mogućnosti isto rođenih beograđana, možda će vas bolje razumeti i lečiti komplekse. Ja želim da ostanem "dođoš". Sramota je deliti ljude po krštenici.

  • I T

    14. oktobar 2015 | 10:29

    Stan do mog, rođeni Beograđani. Oba sina u zatvoru zbog krađe, razbojništava-kriminalci. Otac i majka se svakodnevno tuku, a svađa je do 4-5h ujutru. I otac je robijao zbog malverzacija u firmi (bio je direktor). Inače kažu da su peta generacija u Bg, tj hvale se. Ja sam ostao posle fakulteta u Bg, radim za Nemačku firmu (nisam na državnim jaslama, oni traže samo struku, znanje, rad..ne krštenicu). U zgradi se prodaju 3 stana (od 10), zbog ove stare Beogradske porodice. I ja prodajem svoj nadajući se da neću biti baksuz da opet kupim stan do ovakvih, roDženih BeograDžana.

  • Kre

    14. oktobar 2015 | 10:29

    Ja sam četvrta generacija rođena u ovom gradu,moj sin peta,dvadeset godina radim u medicini,od firme do firme,svuda isto radim za minimalac gazde zna se svi došljaci,pozapošljavali svoje ,za nas manjinu nema mesta u rođenom gradu.U inostranstvu kad ste došljak zna se koje poslove možete da radite pa ako se pokažete onda napredujete.Samo u ovom gradu neko iz autobusa odmah zasedne u direktorsku fotelju,bilo gde drugo u svetu zna se hijerarhija.

    • 14. oktobar 2015 | 12:54

      Beogradjanin

      @Kre

      Pa sta hoces? Mozda orden? Priznaj, bio si lenj i nisi se snasao. Mrzelo te je da razmisljas jedan korak unapred? Najugodnije je bilo ismevati nekoga zbog naglaska. Nastavi da uzivas, sta da ti kazem. Pa i u Americi bi prosao isto! Nadam se da klinci nece krenuti tvojim stopama i da ce se truditi u zivotu.

    • 14. oktobar 2015 | 15:32

      D.J.

      @Kre

      Nije tacno! Zivim u Bonu. Nikakve veze nema odakle sam, samo ih je zanimala moja struka, znanje, upornost, rad, usavrsavanje. Radio sam na hirurgiji u Beogradu, i bas sam to slusao 20 godina (ko i vase jadikovanje), sada sam vodeci hirurg, nikoga ne zanima sto sam Srbin, Novosadjanin, vec samo rezultati. Ako ste culi za Dr Basaru, videcete da Nemce, zapadnjanjke uopste zanima SAMO znanje, kvalitet. Inace, ovde se Beogradjani ponasaju sasvim normalno, za razliku od onoga sto sam dozivljavao i na fakultetu, i na klinici u Beogradu.

  • Pera

    14. oktobar 2015 | 10:23

    Ovim komentarima tacno dokazujete sve ono sta je mladi autor hteo da kaze. Vasa sujeta je cudo.

  • SO

    14. oktobar 2015 | 10:06

    Znam da kada BeograDžani odu sj Tare, Zlatibora, Palića, Kopaonika...meštani sakupljaju plodove njihove kulture (đubre) po par dana. A uvek sam se nadao da u hotelu neću biti u blizini Beograđana, jer su najbučniji, najgrlatiji...za njih ne postoji dan-noć, kućni red, pravo na odmor u susemoj sobi itd.

  • Moma Rašković

    14. oktobar 2015 | 10:02

    U potpunosti podržavam autora članka. Beograd nam je potpuno kontaminiran nekulturom, primitivizmom, prostaklukom Dovoljno je pogledati na šta liče novi tramvaji i autobusi. Dok je Beograd pripado pravim Beograćanima bilo je drugašije..Ovo je karastrofa šta nam uradiše od našeg, nekada divnog grada...!

    • 14. oktobar 2015 | 10:12

      Ivan

      @Moma Rašković

      Zašto su im roDženi BeograDžani prodavali dobijene stanove (za100-500Dm), za po 100-200000 evra? Zašto im te iste stanove iznajmljuju za po 300-500 evra? Tada im odgovaraju "dođoši"?? Imaš rodžene BeograDžane J. Golubović, Ivana Gavrilovića, Karleušu...i oni ne vole pridošlice. Ja sam u Keln poneo uspomenu na Čkalju, Radmilu Savićević, Taška Načića, Đuzu.. Pozdrav!!

    • 14. oktobar 2015 | 10:38

      Enzo

      @Moma Rašković

      A,ko su to PRAVI Beogradjani?

    • 14. oktobar 2015 | 10:46

      Nina Jerković

      @Moma Rašković

      А који су то "прави београђани". Они што су дошли из шуме и побили претходне "праве београђане" и уселили се у њихове станове и куће 1944..

  • Adam

    14. oktobar 2015 | 10:01

    Dečko, kada bi znao par podataka o mojoj familiji (koja nikada nije živela u Beogradu), ne bi tako lupetao. Jedini na koga sdm ljutim u familiji je moj deda (majkin otac), jedan od najvećih zadužbinara Beograda, pored čije zadužbine možda i svakodnevno prolaziš. Najveće zadužbine Beogradu su ostavili ljudi iz drugih gradova, vizionari..misleći da time čine nešto dobro za svoje potomke. Naprotiv.

  • Kraljevčanin u Rimu

    14. oktobar 2015 | 09:56

    Neka se mladi g-din seti svih velikana: glumaca, književnika, pesnika, slikapha, lekara..."dođoša". Neka mi kaže u čemu je on, ili bilo ko od njegove "veličanstvene" porodice bolji od : Ive Andrića, Čkalje, Đuze, Kapora, Zorana Radmilovića, Duška Radovića, Mike Antića...Raše Popova itd. Sramota!! Zbog ovako neostvarenih kompleksaša sam posle prve godine studija napustio Beograd, studirao u Rimu, ovde i ostao. U svetu ne postoji ko je odakle, već koliko ima znanja, kulture...a to se ne nosi sa ulica grada, već iz porodice.

    • 14. oktobar 2015 | 11:44

      aerosmith

      @Kraljevčanin u Rimu

      tako je

    • 14. oktobar 2015 | 14:54

      Krk

      @Kraljevčanin u Rimu

      U svetu se postuje znanje, ovde ne, u zadnjih 50 se cela Crna Gora preselila da studira u Bg i ostala, na dobro placenim radnim mestima, i tako iz godine u godinu, toliko o rodjenim beogradjanima,a o izbeglicama da i ne pricam tesko da koji promasi Bg.

  • prakticar

    14. oktobar 2015 | 09:40

    Vi i vas Beograd....Muka mi je od vas prestonickih kulova!! Nebih menjao moj gradic za deset tvojih Beograda , neka, ne mora Vucic ove ni drvo da zasadi ( kao sto i nije ) ja ga volim kakav god da je! Vi prestonicki kulovi , vi ste Srbija ? Svaki dinarcic vama , svaki proekat vama , svako kilo asfalta vama ....ispod vas nista ne postoji ...sram bilo onog ko je imao hrabrosti da nadrobi ovako nesto !!!!!!

  • GoR GaR

    14. oktobar 2015 | 09:34

    I ja imam prijatelju takav problem u mom gradu.

  • Rada Bgd

    14. oktobar 2015 | 09:30

    Tačno je skoro sve ! Beograd više nije isti grad. Napunio se nevaspitanjem i prostklukom!

  • Knez Miletina

    14. oktobar 2015 | 09:19

    Mnogo je finih Beograđana, mnogo je finih ljudi koji nisu rođeni u Beogradu. Mnoogo je nekulturnih, bahatih Beograđana, isto takvih je mnogo koji nisu rođeni u Beogradu. Ne znam zašto se potencira na tome? Krštenica niti je diploma, niti garant da će osoba biti kulturnija, kvalitetnija od drugih. Ja živim 51 god u Beogradu, roditelji su mi pre 80 god rođeni u Bg, ali ja baš od malih nogu, škole, fakulteta, posla...okruženja u kome živim imam negativnijih iskustava sa nabudženima, samo zato što su Beograđani i NIŠTA više. Ni jedna svetska metropola ne ponižava ljude koji nisu rođeni u njoj. Nadam se da ni Beograđani to neće činiti, kada postane isto.

  • boki

    14. oktobar 2015 | 09:04

    Mare care, čovek je pričao o bontonu, poštovanju drugih, poštovanju sredine u koju se dolazi itd.. Kakve veze ima odakle mu je otac, nije najbitnije da li se sišlo sa ove ili one planine i došlo iz ovog i onog plemena. Bitno je šta čovek nosi u sebi i kakav je prema drugima.

  • Isko

    14. oktobar 2015 | 08:37

    Bogami nisu svi koji su rođeni u Beogradu kulturni, mačku o rep. Umeju da budu užasno gordi i preglasno govore kao da time potvrđuju neko svoje prirodno pravo. Naravno i oni koji se dosele imaju svoj kulturni identitet koji se ne uklapa odmah u sredinu, pa je potreban period prilagođavanja. U stvari nisam do sada znao da se ljudi dele na beograđane i one koji to nisu. Mislim da je prag tolerancije na različite ljude nizak, jer gospodin nije makao iz grada. Da je živeo u različitim delovima sveta bilo bi mu lakše. U Kini pluju na pločnik ko dobar dan i to ispred najluksuznijih hotela, Bio,video, pa se frapirao. Razni ljudi, razne navike.

  • Igor Bg

    14. oktobar 2015 | 08:35

    Ovo je neki Indijanac

    • 14. oktobar 2015 | 09:42

      velko

      @Igor Bg

      Poteban je malo veći IQ da bi shvatio šta je pisac hteo da kaže.

  • The Legend

    14. oktobar 2015 | 08:32

    Moj grad pa moj grad. Nemoj da izlazis onda iz tvog grada! Prica tu o nekoj kulturi i postovanju a javno iznapusavao sve koji se bore da nesto zarade u tom Bepgradu jer tako mora, jer je taj Beograd postao "grad-drzava!? Jer jedino u Beogradu mozes da nadjes nekakav posao! Jer nigde drugo se ne ulaze sem u Beograd! Dokle vise!? Jos omalozavanje. Ma Drzavo i njene vodje!

  • Biljana

    14. oktobar 2015 | 08:31

    Znam mnoge ljude koji su tako vaspitani a da pri tom nemaju nikakve veze sa Beogradom. Gradom koji grabi sve za sebe, zazto GOSPODINE ne pogledate i ostatak Srbije iz koje i dolaze ti ljudi iznenadicete se jer i te kako ima divnih i postenih vise nego u tom Beogradu koji uzima toliko puno od Srbije pa valjda treba i podledice da trpi.

  • Zdrav Razum.

    14. oktobar 2015 | 08:24

    Rođena sam Beograđanka, moji roditelji su rođeni Beograđani kao i baba. Nisam iz kruga dvojke iako sam jedan period života provela živeći u toj okolini. Moj bivši dečko je došljak i koristio me je 3 godine da bi se domogao toga da živi ovde , i čim je njegov ostanak bio zagarantovan ostavio me je. Radio mi je razne stvari da bi me ponizio i ja sam mu prelazila preko toga. Drugarica is škole mi je radila isto. Sada sam druga godina fakulteta gde je 80% studenata van Beograda, neki koriste razne metode da bi uspeli, neke pakoste nama, neke će pakostiti njima kasnije. Ne mrzim ljude iz unutrašnjosti, jer verujem da bol i ogorčenost usmereni prema individualnoj osobi ne treba da promene kako ćemo gledati na sve druge. Postoje dobri ljudi , i pretpostavljam da svi žele da se izbore za topao dom i hleb. Verujem da se svaki od nas za to borio u drugoj zemlji radi boljeg života, ili su pak naši roditelji, rođaci, bake i deke radili baš to da bismo mi bili rođeni Beograđani, ljudi sa klasom, ponosni i gordi. Nemojte biti puni mržnje, ne dozvolite da vam ogorčenost oduzme svu slatkoću. A, ako toliko mislite da ste bića iznad provincijalaca , makar pokažite po čemu ste bolji, ne mrzite, ne vređajte, ne povređujte. Okrenite drugi obraz, radite sve što radite sa ljubavlju i bićete srećni.

    • 14. oktobar 2015 | 11:42

      aerosmith

      @Zdrav Razum.

      bivsi decko vas je koristio i ponizavao samo zato sto ste mu to vi dozvolili ne zato sto je iz provincije

  • perun

    14. oktobar 2015 | 08:22

    Beograd,Beograd,to je nas grad,koji nikad nije sam,nije sam,nas Beograd,Beograd,to je nas nas grad,koji nikad nije sam, nije sam,Beograd.

  • Rtzuio

    14. oktobar 2015 | 07:56

    Donekle se slazem sa njim jer ja sam razocarana u svoj grad..nije Beograd u pitanju...ali sve jedno..jako je tesko kada u svom gradu nisi svoj kada svi drugi imaju veca prava..drugi..neki novi ljudi

  • aerosmith

    14. oktobar 2015 | 07:46

    jako je ruzno generalizovati stvari.postoje mnogo kulturnih dosnjaka i jako bezobraznih ,nevaspitanih i nekulturnih beogradjana.to nije pitanje da li si rodjen u beogradu ili provinciji vec kakvo si vaspitanje poneo od kuce.bzv mi je tekst favorizuje beogradjane kao olicenje kulture a nije bas tako.

  • Boban

    14. oktobar 2015 | 07:43

    Da da da. Samo vi beogradjani ste vazni u ovoj zemlji. Za vas svaka opština mora da odvaja sredstva da bi vama bio lepši vaš beli grad. A mi ostali mozemo da preskačemo rupe po putevima. Ćutite i pokrijte se ušima jer još uvek jedva čekate da vas pozove neko sa sela na slavu zavetinu svadbu da bi se najeli. Na takvim proslavama se vidi ko zna za red. Vi beogradjani navalite kao da vam je zadnji obrok. Zivite na tudjim ledjima. Paraziti!

  • Stanko

    14. oktobar 2015 | 07:42

    Dragi "pravi beograđani" živite i rođeni ste u prestonici, u glavnom gradu Srbije. Po ugledu na ostale predstonice vi ste centar naše zemlje gde dolaze ljudi sa svih strana, a najviše iz unutrašnjosti. Glavni grad neke zemlje u kome žive samo ljudi koji su u njemu rođeni ne postoji!!!! Zato ako želite miran provincijski život, treba otići iz vzšeg Bg.

  • Ja

    14. oktobar 2015 | 07:39

    A odmah su se pronašli nekulturni doseljenici, koji inače nisu ni razumeli tekst. Lično nemam ništa protiv doseljenika, ali tekst je odličan i ko ga nije razumeo ne treba ni da komentariše.

    • 14. oktobar 2015 | 09:23

      Knez Miletina

      @Ja

      Ja nisam doseljenik, ali ovo nije u redu. Ja sam čitav život u Bg, i ovo nije tačno. Nagledao sam se nekulture, bahatosti....potpuno podjenako, i rođenih Beograđana, i ljudi koji su se doselili. Ovo je trzaj onih koji ni u čemu nisu uspeli, pa sada mašu krštenicama. Čemu to?

  • C O R L D O

    14. oktobar 2015 | 07:39

    Tako je batice,na zalost!

  • Ja

    14. oktobar 2015 | 07:34

    Žao mi je što moram ovo da priznam, ali naš grad odavno više nije isti, ljudi su toliko nekulturni i mislim da su Beogradjani odavno otišli, pobegli... oni pravi Beogradjani su pobegli u inostranstvo ostali su samo oni koji nisu imali para da pobegnu.

    • 14. oktobar 2015 | 09:25

      Knez Miletina

      @Ja

      Ni jedan grad u Srbiji više nije isti. To nema veze samo sa Beogradom, već se posle raspada Jugoslavije sve promenilo, pa i sami gradovi, duh tih gradova, sve.

  • Doktor

    14. oktobar 2015 | 07:32

    Није попио лекиће дечак

  • Milenko

    14. oktobar 2015 | 07:28

    Cini mi se da neko ima visak slobodnog vremena....

  • H r v a t Srbija

    14. oktobar 2015 | 07:27

    Ovaj mora da je iz kruga dvojke,oni su po nacionalnosti beogradjani xD To samo pokazuje komplekse pojedinih ljudi koji se tripuju beogradjani pa beogradjani ...A starih beogradjana nema ni 30 hiljada

  • Milan

    14. oktobar 2015 | 07:16

    Sve je to lepo kakvi ste vi BeOgradjani, ali isto tako nema nadmenijih i umisljenijih ljudi kada izadjete iz tog BeOgrada

  • Marko

    14. oktobar 2015 | 07:01

    Svaka čast...neko se setio i ovo napise...na žalost postali smo manjina u rođenom gradu, i za nas nema mesta nigde zbog "dosljaka" koji pritom konstantno pljuju na Beograd, a imaju veće privilegije nego mi!!!

  • Dragoslav

    14. oktobar 2015 | 07:01

    Pa i tvoji su došli iz Babušnice. Prepoznao sam te.

  • DARKO 100%

    14. oktobar 2015 | 07:01

    …LAZAR PRELJIC starac od 89 godina sa planine Golije, na pitanje: STA JE ZAJEDNICKO SVIM LJUDIMA NA SVETU, odgovora: “Što im je detinjstvo dosadno, žure da odrastu, a potom bi želeli ponovo da budu deca. Što troše zdravlje da bi stekli novac, pa potom troše novac da bi vratili zdravlje. Što žive kao da nikada neće umreti, a onda umiru kao da nikada nisu živeli.” Koje bi životne pouke dao deci? Starac, osmehujući se, odgovori: “Da nauče, da nikoga ne mogu prisiliti da ih voli. Da nije najvrednije ono što poseduju, nego ko su u svom životu. Da nauče kako nije dobro da se upoređuju s drugima. Kako nije bogat onaj čovek koji najviše ima, nego onaj kome najmanje treba. Da nauče kako je dovoljno samo nekoliko sekundi da se duboko povredi voljeno biće, a potom su potrebne godine da se izleči. Da shvate kako postoje osobe koje ih nežno vole ali to ne znaju da kažu, ni da pokažu. Da nauče da se novcem može kupiti mnogo, osim sreće. Da dve osobe mogu da posmatraju istu stvar, a vide je različito. Da nauče da je pravi prijatelj onaj koji zna sve tvoje mane a ipak te voli. Jer, vidi sinko, ljudi će zaboraviti šta si rekao, ljudi će zaboraviti i šta si učinio ali nikada neće zaboraviti kakve si osećaje u njima pobudio”

  • Fedor Emilianenko

    14. oktobar 2015 | 07:00

    Kompleksi su cudo bato moj,evo 3 momka beogradjana u melbournu prljavi ko stoka,djubre ne isnose po mesec dana a sve kultura,da se razumemo to su dobri momci ali cistoca nidge veze sa ovim kako ti opisa bgd-eovce

  • Јелена у земљи чуда

    14. oktobar 2015 | 06:58

    У провинцији има толико финих и васпитаних људи које Београд није ни видео. И обрнуто. Тако да... Ко је фин и васпитан, он је то што је, па био он из Београда или Горњи Грачац, задња пошта Подунавци... Или јеси или ниси ;-)

  • Bunt

    14. oktobar 2015 | 06:58

    Sto bi rekli oni kojih je pun vas omiljeni grad, nidje veze sa realnoscu, a vi se lozite na ovaj tekst.

  • MarkoPA

    14. oktobar 2015 | 06:55

    Ljudi manite se gluposti, svaki glavni grad na svetu usisava u sebe ljude iz unutrasnjosti i to je to. A nijedan grad u srbije ne pripada onima koji zuve u njemu vec celoj zajednici, pre svega, od poreza koji ja placam, gradi se i Beograd i smederevo i lebane...

  • Aleksa

    14. oktobar 2015 | 06:54

    Gospodine, Odavno ne pročitah veću glupost i bezobrazluk. Pomerite sa malo iz tog Vašeg Beograda, videćete da ima još nešto vredno i valjano strasti i života, ne samo Vaš Beograd. Mislite da tako razmišljaju starosedeoci Njujorka, Londona, Pariza...ti gradovi postoje stotine godina, a Vi i Vaši preci ste tu delić tih godina, i nemate prava da prisvajate niti sebe dodajete Beogradu.

  • Maša

    14. oktobar 2015 | 06:38

    Opisao si kakvi su Beograđani. Babe se svađaju na kasi, a te cigarete koje kao došljaci gase po asfaltu oprosti,ipak mislim da su opet Beograđani. Ja sam iz Beograda i odselila sam davno iz njega, ali kada bi nam rodbina dolazila iz Kraljeva veruj mi da su bili uvek kulturniji od pola mog komšiluka na Vračaru. Zato jer nisi mrdnuo iz Beograda zato ti je ta priča o Beograđanima glavna preokupacija.

  • dan

    14. oktobar 2015 | 06:35

    Znate one face od pedesetak godina sto voze taksije, dobrim delom su rodjeni Dorcolci, nema većeg olosa od njih.

  • ks

    14. oktobar 2015 | 06:33

    Beogradski paćenici,iskompleksirani ljudi do maksimuma. Po njima u Bgd niko ne treba da dođe da živi a njif,vidi čuda, trebaju svi da prihvate kada se oni "otisnu" u svet. Npr. Pariz, London ili bilo koji drugi grad. Kada pogledamo unazad koliko se Bgd brzo razvijao dolazimo do zaključka da ih je 80% odnekud došlo. Mislim da je tekst bezveze i da nema veze sa realnošću, nego dragi/e Beograđani požurite do stanice možda ima neki zgodan Sirijac/ka da vam ulepša dan.

  • Mile

    14. oktobar 2015 | 06:33

    Svi su dosljaci u Beogradu od Kelta do danasnjih dana,samo je pitanje kad je ko dosao.Ako se neko rodi u garazi ne znaci da je on automobil,isto tako ako se neko rodi u Beogradu ne znaci da je odmah beogradjanin,to tek treba da postane ako u njemu ostane.

  • čaršijan

    14. oktobar 2015 | 06:17

    Lako je tebi da budes crveno, zuto i zeleno svetlo jer cela Srbija radi za tebe i tvoj Beograd... Mi u provinciji nemamo vremena da izigravamo semafor, jer radimo duplo veci posao za troduplo manju platu... Lako je tebi da budes Beogradjanin...

  • Ivan

    14. oktobar 2015 | 06:16

    Mnogo generacija mojih predaka su rodjeni u Beogradu,zaista mnogo ali ovaj grad više nije moj grad. Ne zbog ljudi koji dolaze već zbog svega ostalog.. Ne volim ovaj grad jer je postao sve ono što niko ne želi da bude, grad pohlepe , prljavštine , grad bez smisla. I samo jedno pitanje za nas Beogradjane , ako nam toliko smetaju ti " došljaci " zasto onda prodajemo placeve na kojima se prave zgrade ? Želimo novac a ne komsije. E pa drugari ne moze tako... Dragi "dosljaci" briga vas , za razliku od vecine beogradjana vi se bar trudite da nesto napravite od svog zivota i mogu samo da budu ljubomorni na vas... Beogradjanin

  • Pedja

    14. oktobar 2015 | 05:53

    Vidi dragi moj sugradjanine...ja bih ti predlozio da se manes kritikovanja putem piskaranja. Predlozio bih ti da odes svaki dan do Knez Mihajlove, Obilicevog Venca, Strahinjica Bana i sl.tu ces uvek naci potencijalne kvarioce Bg urbanosti, pa cim primetis da neko iskace van tvog zamisljenog i kulturnog Bg sablona, odmah mu pridji i skreni paznju da to tako ne moze. Zato sto je ovo tvoj grad i ti mu ne dozvoljavas to. Kada te u saobracaju isece neka celava njuska sa besnim dzipom sustigni ga i ocitaj mu bukvicu. E moj lave znas li ti uopste gde zivis i da se ni ti kao ni ja (takodje Beogradjanin-Vozdovcanin), kao i mnogi drugi ne pitamo ni za sta. Zato ne tupi zube i ne resavaj ono sto je stvar kucnog i gradjanskog vaspitanja. Ja licno poznajem masu ljudi koji su rodjeni u ovom gradu a ponasaju sa gore nego oni koji su dosli od ko zna kuda.

  • Maksa

    14. oktobar 2015 | 05:49

    Pa ti si sve to i da dodam jos samo da si jadan

  • Pedja

    14. oktobar 2015 | 05:44

    Licemerje.Pre svega,pogotovo nama iz Vojvodine,Beograd se gadi.Najveći ološ dolazi upravo iz redova"starosedelaca".Od "dodjoša" su mogli samo da nauče lepo ponašanje.Da vas je ograditi nekom žicom i pustiti struju,svanulo bi svima.

    • 16. oktobar 2015 | 23:39

      bg011

      @Pedja

      Hm,hmmm..austrougarska i turska kultura...???

  • Miloš

    14. oktobar 2015 | 05:38

    Nije mu dobro

  • BALKANSKI SPIJUN

    14. oktobar 2015 | 05:25

    Ovo kao da je Karleusin govor ;) moj moj pa mojjjj ...morreeee

  • Иван

    14. oktobar 2015 | 05:02

    Није никакав проблем ко је одакле и такве ствари.Проблем је у томе што ја кад из мог Београда одем нпр у Зрењанин или Шабац није битно,не пљујем тај град не пљујем по тим људима и никако не покушавам да њима усадим у главу наш менталитет или дијалект.Тако исто и гледам све људе који долезе у Београд,поштујте наше и прилагодите се.Поготово ако планирате да живите овде.

  • Goran

    14. oktobar 2015 | 04:33

    Ja sam srbin iz amerike

  • brujko

    14. oktobar 2015 | 04:04

    Neverovatna glupost. Pa covek ne pise da je ponosan na svoj grad nego kako su po njemu samo beogradjani kulturni i vaspitani a svi ostali ljudi nekulturni i nevaspitani.

  • Darko

    14. oktobar 2015 | 03:37

    Prijateljski savet za autora ovog teksta. Koliko sam shvatio vi jako dobro poznajete grad Beograd sto je jako dobro za vas. Iskreno se nadam da ce vam tako biti lakse da pronadjete nekog stvarno dobrog psihijatra. Mislim da je ova prica vise za njega nego za novine a ako pronadjete psihijatra starosedeoca kao sto ste i vi siguran sam da ce vas uputiti u pravu instituciju za takve kao sto ste vi.

  • Kenta

    14. oktobar 2015 | 03:29

    Koliko glupandera samo komentarise ove vesti.... Sustina je da budemo bolji ljudi i da se vratimo pravim vrednostima a ne ko je odakle...sve pohvale za pisca teksta!

  • Aleks

    14. oktobar 2015 | 03:22

    Uzasno ste pateticni, vi, 'domicilni'

  • Luka

    14. oktobar 2015 | 03:11

    Beograd onaj u kom sam odrastao nepostoji od 92' ja se ponekad vratim I setim njega kao I on mene.pogledi nam se ukrste i dobro znamo jedno drugo.Razidjemo se da se nikad vise nesretnemo Ali se uvek nekako vratimo jedno drugom.To je Beograd. Santa Monica,California

  • Matori 1

    14. oktobar 2015 | 03:06

    Ja nisam iz Beograda i ne zivim u njemu, ali... Svako razuman bi morao da podrzi ovaj tekst, on se podjednako odnosi na Beograd, Novi Sad, Nis, Kragujevac, Valjevo, Cacak, Sabac... Plasim se da je rural svojom brojnoscu zavladao, cak toliko da je broj negativnih komentara ovog teksta ogroman. Sta u njemu ne valja? Cemu se "minusi" protive? Zasto im normalne norme ponasanja toliko atakuju na sujetu? Pomisle li da treba da se prilagode pristojnom svetu? Ili bi trebalo sve "zagaditi" ne bi li u takvom brlogu mogli da se osecaju dobro? Siguran sam da je dosao trenutak kada oni pristojni nemaju vise pravo na tisinu i tihi bunt! Ne! Borimo se protiv raznih vrsta diskriminacija pa je neophodno otvoriti i borbu protiv diskriminacije normalnih manira. U suprotnom, uvesce nas u onaj brlog i iskustvom nas podaviti u njemu... Na kraju, ovde se najmanje radi o geografiji.

  • lazar

    14. oktobar 2015 | 03:02

    Ti si iz Grocke.

  • Sta me briga

    14. oktobar 2015 | 03:00

    Dokle vise prica o Beogradu???Briga me i za Beograd i za Vojvodinu,svi muzu ,svi uzimaju....KAd ce malo nasa Srbijica da zivi?Kragujevac,Nis,Negotin,Bor,Kraljevo,Cacak,LEskovac,Loznica,Valjevo,Sabac i mnoga druga mesta koja sam izostavio po nasoj ponosnoj zemlji.KAd je vreme ratovanja,kupite dobrovoljce po selu,kad se gradi,opet kupite po selima i gradovima Srbije,vekovima dajemo a ne dobijamo nista za uzvrat.Dokle bre vise???Kad ce doci red nas? Ako smete objavite komentar

  • Nina

    14. oktobar 2015 | 02:22

    Dugo vecu glupost nisam procitala

  • zoran filipovic

    14. oktobar 2015 | 02:17

    radim u jednoj velikoj kompaniji u beogradu i mogu da kazem da su najveci poltroni i cinkarosi u firmi, upravo beogradjani... momci sa dorcola i tog kruga dvojke, ne smeju sefovima da kazu ni dobar dan... otvoreni, slobodni i sposobni sluzbenici su bosanci, slavonci, licani... pred njima mozes da kazes sta hoces i siguran si da te nece ocinkariti... ali, beogradjani su najvece ulizice...

  • Pavle Šumadinac

    14. oktobar 2015 | 02:16

    Pravi duh Beograda najbolje je opisao Momo Kapor iako je i on došao u Beograd kao verovatno i Vaš deda ili njegov otac...

  • Dragan

    14. oktobar 2015 | 02:07

    Potpuno si u pravu, ti si sve suprotno od onoga sto sam ja. Ja sam ja, ono sto sam sam od sebe stvorio, a ti si samo taj grad. S obzirom da ti je taj grad i proslost i buducnost ti nikada neces saznati koliko ima lepih gradova na svetu i boljih ljudi u njima. Preporucio bih i ostalima kojima je to samo prolazna stanica da prodju sto brze ako mogu, videce kako zivot moze biti lep.

  • ADRENALIN

    14. oktobar 2015 | 02:05

    Bravo

  • ma da

    14. oktobar 2015 | 02:01

    Dosli iz tri lepe ... Pre 20,30 godina i glume beogradjane...

  • goran jelin

    14. oktobar 2015 | 01:54

    smesan si, beogradjanine... od koga ti branis beograd? da nije dosljaka, beograd bi imao hiljadu stanovnika... i ko vama smeta? ja sam iz sombora i nikad ne bih mogao da zivim u beogradu. upravo zbog vas, toboznjih, pravih beogradjana... vi ste najlosiji deo beograda i srbije, bahati, nekulturni, nadmeni (niko ne zna zbog cega)... sa svima ste se posvadjali u bivsoj jugi, poznati ste kao prepotentni, a u stvari ste ispod nivoa sarajlija, splicana, zagrepcana... sa svima se moglo uvek razgovarati i saliti, samo ste vi, beogradjani (sta god se podrazumevalo pod tim), uvek trazili svadju i potcenjivali druge... zato vas niko i ne voli u celom regionu...

  • Nemam veze sa Bg

    14. oktobar 2015 | 01:47

    Ali je covjek upravu..strogo upravu.

  • sasa savic

    14. oktobar 2015 | 01:44

    sve si promasio, moj "beogradjanine"... upravo sve to, zasto optuzujes druge, radis ti i tvoji istomisljenici... vi bacate djubre sa terase, ne cistite za vasim kucnim ljubimcima, pljujete i psujete, imate predrasude prema svima koji dolaze u ovaj grad... a, istovremeno, vi idete sirom sveta.. i vi beogradjani ste negde izbeglice i dosljaci... u becu, stokholmu, torontu... ja tamo zivim i znam neke beogradjane, srbe, koji se izjasnjavaju kao hrvati, bosnjaci, toboze su ugrozeni da bi dobili azil i dokumente... najbolji beogradjani su dosljaci... hvalite se sa teslom, milankovicem, pupinom... niko od njih nije iz beograda... beogradjani su uglavnom poznati kao saneri...

  • e

    14. oktobar 2015 | 01:42

    NEK se odjavi sa fb da vidimo odakle je

  • uros i ljuba

    14. oktobar 2015 | 01:38

    Prosto neverovatno da bas veceras o istoj temi razgovaram sa sinom i da sada procitam ovaj clanak! Potpisujem svaku rec! I dalje svakoga dana dolazim kuci zatecena,tuzna,ljuta,onim sto vidim i cujem. I,nece me promeniti,dokle god je u meni cudjenja...

  • ANA

    14. oktobar 2015 | 01:35

    Ovako misle i vaspitani su ljudi, a gde zive, pod ovom kapom nebeskom, to nije važno. Kulturni ljudi ne osudjuju, ne hvale se i ne misle da su bogom dani.

  • Rođeni Somborac

    14. oktobar 2015 | 01:34

    Ja imam "diplomu" četvrte generacije rođenih Somboraca. Izuzetno ugledna familija. Ali, mi nikoga ne ponižavamo, ne proterujemo. Isterajte sve Srbe rođene van Beograda, migranti koji će ostati u Srbiji, 90% ostaće u Beogradu, nadam se da će vam biti bolji. Sramota!!!

  • Ssasa

    14. oktobar 2015 | 01:33

    Pa da vaša jaja su uvek sa 2 žumanca

  • Slobo

    14. oktobar 2015 | 01:31

    Zasto se Vi Beogradjani fino ne odcJepite od srbije?

  • Sasa

    14. oktobar 2015 | 01:31

    Ne prepoznajem moj grad...

  • Fizičar

    14. oktobar 2015 | 01:28

    U Beogradu ima oko 5% Beograđana 4-te generacije. 1905god Beograd je imao 20-ak hiljada stanovnika. Da nije došao tvoj deda, tata..? U Beogradu je tvoje, samo ono što je tvoje, pravilo na celoj planeti. Zašto to niste rekli: Đuzi, Čkalji, Radmili Savićević, Tašku Načiću, Z. Radmiloviću... Ivi Andriću itd. Rođeni Beograđani koji isto to pričaju su Ivan Gavrilović, Jelena Golubović, Karleuša... Ostao sam posle fakulteta u Beogradu, zahvaljujući takvima, isterivanju, preziru... već 15 godina predajem fiziku u Londonu. Hvala Vam roDženi BeograDžani, pevajte "200 na sat", slušajte Karleušu...Vaš problem je što još uvek mislite da je vaša krštenica diploma, a problem moga dede je što je vama ostavio izuzetno vrednu zadužbinu, ne da ponižavate njegove potomke, ali... Pozdrav iz Londona.

  • profesor

    14. oktobar 2015 | 01:27

    Na žalost po komentarima zaključujem da mnogi nisu shvatili ni tekst ni njegovu poruku...dečko uopšte ne govori da su fini samo rođeni Beograđani već da taj koji ruži i prlja ovaj grad verovatno je u njemu samo u prolazu jer da u njemu živi i da ga voli, o njemu bi vodio računa. Skreće pažnju na to da su nas ritam života i trka za novcem doveli do toga da nemamo vremena ni za sebe ni za bližnje...da roditelji radeći i po 2-3 posla ne mogu da se posvete deci i vaspitaju ih kao što su nas naši vaspitavali.Setite se kada ste poslednji put od nekoga čuli "izvini"?Kada ste videli da je tinejdžer ustupio mesto starijem ili trudnici? Tekst je sažeo mnogo toga u jedno i autoru svaka čast na istom.Ko nije zlonameran i sitničav shvatiće tekst na pravi način i prihvatiće ga kao jednu vrstu saveta kako se odnositi prema gradu u kome živimo, prema okruženju i bližnjima. Bravo!!!

  • Lepotica

    14. oktobar 2015 | 01:16

    Bravooooo,neka si ga rekao ovim dosljacima sto glume"Beogradjane"kompleksasi teski...Beogradjanka

  • Komsija susjed

    14. oktobar 2015 | 01:08

    Bravo. Tko ovo shvati kao uvredu,sram ga bilo. Ovaj tekst je Beograd. Velikog srca, koji prihvaca sve. Ima strpljenja za sve nas koji smo dosli ovdje radi boljeg sutra. Imamo samo jedan zadatak. Da Njemu damo bolje sutra.

  • mare

    14. oktobar 2015 | 01:05

    Stani, možda je ovaj rođen ovde ali odakle mu je otac došao u Beograd? Malo je pravih Beograđana. Moj grad - tvoj grad polemika niđe veze.

    • 14. oktobar 2015 | 01:58

      Miloš

      @mare

      Niđe se vratiš okle si došo... Bravo kralju...

    • 14. oktobar 2015 | 03:37

      pigeon

      @mare

      Nije poenta odakle je dosao ili da li je rodjen tu, nego da vrednuje I cuva zemlju, grad kojim hoda.

    • 14. oktobar 2015 | 04:51

      zoran

      @mare

      Biti građananin nekog grada znači poštovati taj grad i ljude u njemu.Kad to shvatiš dobrodošao.U međuvremenu budi gde jesi- niđe.

    • 14. oktobar 2015 | 07:49

      E blago vama

      @mare

      Verovatno si dosljak I zato I imas takav komentar, procitaj jos par puta pa mozda I shvatis sta je hteo da kaze. A ako ne pitaj nekog...

    • 14. oktobar 2015 | 08:28

      Lepotica

      @mare

      Ne pametuj ti si vrv jedan od tih nazovi " Beogradjana"smesni ste vise,i to nidje veze,tamo odakle si dosao

  • Lazar

    14. oktobar 2015 | 01:02

    Srbiji treba pored osnovne i jedna škola bontona.

    • 14. oktobar 2015 | 02:31

      Lana Black

      @Lazar

      Bravo!Prva knjiga koju sam kao dijete dobila na poklon bio je "Bonton"!

  • Dane

    14. oktobar 2015 | 00:59

    Konacno,da se cuje pravi duh Beogradaaaaa!!!

    • 14. oktobar 2015 | 05:34

      BALKANSKI SPIJUN

      @Dane

      Super!!! Dal ce posle ovog texta Beogradjani stati da crpe pare iz Vojvodine i juzne Srbije ? Beograd na vodi, beograd ovo beograd ono! Secam se i mobilizacije kad su beogradske momcine menjale adrese da nebi isli u rat .. secam se i onog vaseg glupog zargona (shaaa je biloo batice/ortak) .. skidali ste patike na ulici kao da si dosao u zimbabve..sve ste precutkivali vi pravi beogradjani.. shvatite da je to samo grad a da smo svi SRBI i da ne treba da se delimo na gradove i sela.. sad ce na mene drvlje i kamenje;) nego bacite i koju splavarku kad se vec "vurate" ;)

    • 14. oktobar 2015 | 07:25

      Belogradjanin

      @Dane

      Na zalost bonton u Beogradu postaje starinska rec, gde nema kucnog vaspitaanja nema ni bontona

  • beogradjanka

    14. oktobar 2015 | 00:59

    bravo :)

    • 14. oktobar 2015 | 01:29

      Dođoš peta generacija.

      @beogradjanka

      Deka ti je odakle?? Tata? Baka....???

  • nevertheless

    14. oktobar 2015 | 00:55

    To što je neko iz Beograda, a drugi neko nije - nema nikakve veze. Ono što ima veze je kućno vaspitanje. Njega mogu imati ili nemati i sami beograđani, a tako i ljudi iz provincije. Kultura i nekultura su ono o čemu bi trebalo povesti reč.

  • Srki

    14. oktobar 2015 | 00:50

    Teško je biti fin, ali vredi.

  • Gaša

    14. oktobar 2015 | 00:46

    Da li to znači da Beograd nije Srbija ?

  • Jelena

    14. oktobar 2015 | 00:46

    Dragi mladicu, sve sto si napisao osecam dusom. Ne bi umela ja to ovako lepo da kazem. Hvala ti na ovom tekstu. Tvojim roditeljima hvala na ulozenoj ljubavi i vaspitanju tebe. Meni ostaje da se nadam da ce i moj sin izrasti u takvog momka.

    • 14. oktobar 2015 | 02:40

      nezadovoljština

      @Jelena

      Nema potrebe da brineš. Nove generacije su sve bahatije pa su velike šanse da izraste u ovo. Hoću reći ovo - ono.

    • 14. oktobar 2015 | 02:52

      Bivsi Debeli

      @Jelena

      Jelena, slozicu se sa tobom da je ovaj momak fin.Ali onaj ko se pristojno ponasa a ruzno zbori, nije bas za uzor.Odakle nekome koncesija da prisvaja za sebe nesto sto nije samo njegovo.I ja koji zivim u H.N., osjecam Bg. kao svoj grad, i kada dodjem u njega, ponasam se vrlo pristojno.Zamisli sve one divne ljude koji su dosli iz provincije i obogatili Bg. svojim djelom i prisustvom, pocev od knjizevnika, muzicara, sportista...da ne nabrajam pojedinacno bio bi to podugacak spisak.Ovo je vrlo ksenofobicno i ne prilici pravom Beogradjaninu.

    • 14. oktobar 2015 | 04:15

      ☆☆☆

      @Jelena

      Ako je rodjen u Bgd hoce inace je beznadezan slucaj, tako je pisac ovog teksta napisao. Zato se mi zemunci ne mesamo sa beogradjanima zbog ovakvog njihovog ponasanja.

  • Nista licno

    14. oktobar 2015 | 00:45

    Ispada da su samo stari beogradjani fini i kulturni i vole beograd, a dosljaci ne. Totalna neistina i velika zabluda...

  • Tito

    14. oktobar 2015 | 00:41

    Ako je tako ti si vaspitan?A to nema veze odakle si?Jedna stvar je mnogo bitna a to je kucno vaspitanje,a to se nazalost izgubilo.Zato nam sve ovako i jeste?

  • Cuburac

    14. oktobar 2015 | 00:34

    Б Р А В О !

  • Dizny

    14. oktobar 2015 | 00:33

    Svaka čast !!!

  • Nbgd

    14. oktobar 2015 | 00:31

    Odlicno

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA