VEROVALI ILI NE: Beograđani su zadovoljni gradskim prevozom?!

 
  • 7

Beograđani su uglavnom zadovoljni javnim prevozom, autobuske linije 95, 23 i 16 dnevno prevezu najviše putnika, a tramvajski podsistem je najmanje iskorišće

Beograđani su uglavnom zadovoljni javnim prevozom, autobuske linije 95, 23 i 16 dnevno prevezu najviše putnika, a tramvajski podsistem je najmanje iskorišćen, pokazali su rezultati studije "Brojanje putnika u javnom prevozu i anketa korisnika javnog prevoza", koju je danas predstavio gradski menadžer Goran Vesić.

On je rekao da su rezultati ove studije veoma važni, jer će se, kako je najavio, najkasnije do jeseni izaći sa novom mrežom linija gradskog saobraćajnog prevoza.

- Na tome radi Sekretarijat za saobraćaj veoma intenzivno, a na osnovu ove studije radićemo novu mrežu linija, jer grad se širio, a istovremeno mreža linija nije pratila širenje grada. Danas imamo situaciju da su negde autobusi prazni, a negde puni, negde idu zglobni, a dovoljni su obični, a negde je obratno, takođe tramvajska mreža je neiskorišćen", rekao je Vesić.

Foto: Tanjug/Miloše Jelesijević Foto: Tanjug/Miloše Jelesijević

Prema njegovim rečima, da bi se uradila prava mreža linija, koja odgovara zahtevima građana, kao i da bi bilo dovoljno autobusa tamo gde zaista treba, važno je imati rezultate ove studije.

- Bez njih, to naprosto ne bi bilo moguće i zato su ove dve javne nabavke (za brojanje putnika i anketu) bile veoma važne. Sada kada su završene, na naučnoj bazi moći će da se izračuna kako treba da izgleda nova mreža linija koja će biti po meri građana i koja bi trebalo u mnogo većoj meri da zadovolji zahteve građana i privrede u Beogradu, kaže gradski menadžer.

On je dodao da brojanje putnika u Beogradu nije rađeno 10 godina i da postojeća mreža linija javnog gradskog prevoza nije dugo menjana, samo je, kako je rekao, stihijski nadograđivana, pogotovo u prigradskim delovima grada, i bez mnogo efekata.

Vesić je istakao da je ova studija pokazala da ima dosta unutrašnjih mogućnosti za drugačiju preraspodelu linija i bez kupovine novih autobusa i da se tako može bitno poboljšati prevoz.

Foto: Telegraf Foto: Telegraf

- Autobusi jesu stari i kupovina novih je neophodna, ali je suština u tome da možemo drugačije da isplaniramo linije i da i tu postignemo efekte i to je poenta ovih studija, rekao je Vesić.

Gradski sekretar za saobraćaj Dušan Rafailović istakao je da je najopterećenija linija 95.

- Studija je pokazala da su linije 95, 23 i 16 imaju najveći broj prevezenih putnika u toku dana, a takođe postoje linije koje u toku dana prevezu manje od 300 putnika - 513 i 613. Linija sa najmanjim koeficijentom iskorišćenja kapaciteta su 68, 44, 75 i ono što je vrlo važno, studija je pokazala da je tramvajski podsistem u sistemu javnog gradskog prevoza najslabije iskorišćen, rekao je Rafailović.

On je naveo da je anketa 10.000 korisnika gradskog prevoza pokazala da su oni u suštini zadovoljni, i to njih 62 odsto, dok je samo 15 odsto Beograđana reklo da je nezadovoljno javnim gradskim prevozom.

- Ovi izlazni podaci studije brojanja putnika poslužiće da uz naučni pristup definišemo jednu novu mrežu linija javnog gradskog prevoza, a sve to preko ažuriranja transportnog modela grada Beograda, rekao je Rafailović.

On je najavio potpisivanje ugovora za još dve vrlo ozbiljne javne nabavke - ažuriranje transportnog modela grada Beograda i novu mrežu linija javnog gradskog prevoza.

(Telegraf.rs/Novosti.rs)

Video: Uništena granata iz Prvog svetskog rata u Deliblatskoj peščari

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Zla devojčica

    9. april 2015 | 11:47

    Prvi april je bio pre 9 dana. I kako to "nije bilo brojanja putnika 10 godina" pa ko je onda brojao putnike kada je uveden bus plus pa su smanjili broj vozila za 50% zato što "NIJE ZABELEŽENA AKTIVNOST PUTNIKA"? I naravno da nam je lagodno u 23,95 i 16 koji su česti i imaju bar još 2 podržavajuće linije koje se kreću u sličnom pravcu. A šta je sa raspalom 26, 50, 20, 46, 83 kojih nikad nema a onda dođu tako da ljudi ispadaju kroz prozor.

  • Алекса

    9. april 2015 | 15:01

    Пре два дана линије 18, 45. 78 промениле су трасу, никакво обавештење није било. Аутобуси за приградска насеља Добановци, Угриновци, Петровчић променили су ред вожње без обавештења, то су линије где иду два аутобуса у сат времена и људи који раде у тим местима су каснили на посао, због тих систематизација! Још кад 18. буде маратон, е то ће бити хаос. ПС Истражите зашто је министарство школства одредило да градска такмичења из више предмета буду истог дана када је и маратон. Како ће деца из Земуна да дођу и да се врате са Бањице, и како ће деца са Звездаре да дођу и оду са Новог Београда?

  • Matori

    9. april 2015 | 10:47

    Papir trpi sve i ne samo papir u današnje vreme tehnologija i komunikacija. Evo otvorite vi kao ozbiljan medij ovu vest da narod komentariše da li je zadovoljan ili ne, pa da vidimo prave rezultate. Jedino sa čime sam zadovoljan što se tiče prevoza (a to je nasleđena stvar još iz davnih dana) je dobro smišljena povezanost linija i mreža prevoza. Koliko vidim sad i to hoće da menjaju, ako sam dobro shvatio. Sve ostalo, kvalitet, redovnost, gužve su na katastrofalnom stanju. Pojedine linije kao 74 i 65 se čekaju kao gladne godine a vrlo su dugačke i na njima dominiraju singl autobusi privatnika umesto duplih zglobnih. Primera je mnogo. Dakle glas da prevoz nije dobar.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA