NIKAD KRAJA: Obilaznica oko Beograda gradi se 25 godina!

  • 7

Prvi radovi na izgradnji saobraćajnice, koja bi trebalo da rastereti Beograd od teretnjaka počeli su još novembra 1990. Kraj radova se ne nazire, sve zavisi od obezbeđivanja finansijskih sredstava

Četvrt veka traje izgradnja obilaznice oko Beograda, a kraj radova se još ne nazire. Nadležni čak ne mogu da daju ni procenu kada bi saobraćaj mogao da bude pušten ovim putnim koridorom u celoj dužini, jer, kako kažu, "završetak kompletne obilaznice zavisi od obezbeđenja finansijskih sredstava".

Neimari imaju rok da ovog leta završe radove započete na petlji Batajnica i od petlje Dobanovci do mosta na Savi, gde se gradi trasa do punog profila. A potom sledi izgradnja druge polovine auto-puta na ostalim delovima obilaznice, kao i konstrukcije mosta iznad Save.

Izgradnja obilaznice oko Beograda počela je novembra 1990, ali je ubrzo i obustavljena.

- Izgradnja obilaznice zavisila je od priliva finansijskih sredstava i bila je prekidana zbog sankcija, bombardovanja, hiperinflacije... - objašnjavaju u "Putevima Srbije". - Neki objekti, već izgrađeni, bili su tokom bombardovanja znatno oštećeni pa je bilo potrebno da se saniraju.

Do 2010. od Dobanovaca do petlje Orlovača završen je poluauto-put i pušten je u saobraćaj, a u naredne dve godine jedna polovina petlje Orlovača i tunela Straževica, kao i pun profil auto-puta od petlje Batajnica do petlje Dobanovci.

Foto: Telegraf Foto: Telegraf

Radovi na trasi podeljeni su na 3 sektora:

A: Batajnica - Dobanovci

B: Dobanovci - Bubanj potok

C: Bubanj potok - Pančevo

Za protekle skoro dve i po decenije, građevinci su uspeli da završe sektor A, od petlje Batajnica do petlje Dobanovci u punom profilu auto-puta i sektore B1 - B5, od petlje Dobanovci do tunela Straževica kao polu-autoput.

Foto: Milena Đorđević / ilustracija Foto: Milena Đorđević / ilustracija

Preostalo je da se završi petlja Batajnica, gde su radovi u toku. Ugovoreni rok završetka radova je 1. jul ove godine. Takođe, deo od petlje Dobanovci do mosta na Savi, do punog profila auto-puta. I ovde je očekivani rok leto 2015.

A onda slede radovi na drugoj konstrukciji mosta na Savi, sektorima od mosta do tunela Straževica, kao i od tunela do petlje Bubanj potok. Konačno i sektor C od Bubanj potoka do Pančeva.

(Telegraf.rs/Izvor: Novosti.rs)

Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • voja

    20. februar 2015 | 09:55

    Šta reći?! BRUKA I JAVAŠLUK Najveću krivicu snosi Tadić, koji je više pota najavljivao završetak obilaznice. Nažalost, ni Vučić i Mihailovićeva nisu mnogo bolji. OBEĆANJE LUDOM RADOVANJE. Radovi se izvode na kašičicu. Ovim tempom će trebati još 20 godina do završetka kompletne obilaznice.

  • Srbija!

    20. februar 2015 | 12:14

    Najbitnije je da su nas sa sleperima odavno preusmerili na obilaznicu a spediteri ostali na Vilinim vodama i Makisu i Kvantasu, treba da budemo supermeni i da letimo na carinjenje robe koju vozimo i dovozimo a kazna na gazeli ide od 20 pa do 500.000 din. Ako vas zateknu sa sleperom, spedicija u centru grada a mi ne smemo kroz centar! Daj bre da se neko pozabavi nasom profesijom. Nije problem ici obilaznicom, ali problem je to sto bi carinski terminali da budu u blizini obilaznice!

  • Dan

    20. februar 2015 | 11:43

    Nisu našli način da se ugrade, veći deo projekta im je lično neisplativ i zato nikad kraja.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA