Krenuli smo oko 22 h iz Rima za Beograd umesto 20.45 po redu leta.
Osnovni razlog kasnjenja bio je jak vetar na Fiumicinu,
Tako nas je obavestio pilot nas zemljak. Rekao je i ime ali sam zaboravio kao i mnoge detalje tog leta. Mnogo toga cu i pomniti za svagda.
Zadnjih godina cesto letim tako da mi je poletanje izgledalo malo nestabilno zbog vetra a posle let je bio perfektan. Uspeo sam da odgledam na mom tabletu par klipova skinutih sa youtube o Natasi Krimskom prokuroru zatim isecke iz filma Passion i ponesto "Il Padrino"
Zatim smo culi glas stjuardese koja nas je obavestila da cemo u narednih dvadesetak minuta sletetei.
Avion je uobicajeno gubio visinu i mozda nekoliko kilometara iznad zone aerodroma poceo je da se trese i tada se naglo uspravio vertikalo i poleteo u visinu,
Shvatio sam da nesto nije u redu sa sletanjem i tada se cuo glas pilota koji je rekao da nismo imali dobru poziciju pri sletanju i da cemo napraviti krug i zatim sleteti.
Dok je to govorio doslo je ponovo do naglog potresanja aviona i gubljena visine i od tada pilot se vise nije obracao iz cega zakljucujem da to za njega nije bila rutinska situacija
Prilikom kruzenja video sam toranj na Avali.
U drugom pokusaju sletanja desilo se isto avion je poceo naglo da propada i zatim je sledilo podizanje u vis pod gasom.
Sva sedista su bila uglavnom popunjena po mojoj proceni bilo je neki desetak praznih.
Kod drugog neuspelog pokusaja italian koji je sedeo do prozora levo od mene a ja sam bio na 22C razgoracio je oci sa nevericom dok je prethodno ceo let mirno dremuckao.
Bilo je mnogo putnika iz rusije koji su isli na konekciju za moskvu.
Dva momka sa moje desne strane koji nisi ni slusali uobicajene demonstracije pre leta i ponasali se lezerno gledajuci klipove sa mobilnog prepali su se na smrt i zalepili na sedistima.
Ja sam pomislio mozda je to stvarno kraj.
Il mozda je san. Bilo je tako ruznih snova u kojima me je samo budjenje spasavalo. Medjutim ipak sam u avionu.
Podrhtavanje i propadanje se stalno ponavljalo i na memomente sam mislio hajde jos da vidim kako to izgleda. Nekad se javi neka ludacka, samounistavajuca radoznalost.
A i bojao sam se. Mesavina osecanja. Onda mi je bilo strasno kad sam pomislio da ce sada beko javiti kuci, da ce ih probuditi i reci Avion je pao..I da ce nekom biti tesko...
I onda sam se setio. Kada zatrazite pomoc od Isusa on ne odbija
I poceo sam da izgovaram carobne reci
Pocelo je treci pokusaj sletanja i ovog puta isao je dole dole.
Znao sam da ce biti ok. Mladi rus je vikao iz sve snage kao na utakmici: Davaj davaj davaj.A njegov drug je posle rekao: kako je strasno u tudjoj zemlji poginuti.
I onda se zzacuo aplauz olaksanja.
Mozda i nije bilo strasno. Mozda je sve bilo deo rutine.
Samo ja znam sta se desilo..
A kada smo se
Setih se naseg Steve Popova pilota ..stariji znaju o kome je rec ,jedan od najprofesionalnih pilota koje je Jugoslavija imala a i odlican instruktor kasnije.
Za vreme JAT-a, piloti su sletali na 20 puta vise aerodroma po mnogo losijem vremenu i to veoma uspesno! I niko sebe nije zvao herojima isko su bili! Danas se ovi piloti sto lete sa dugmicima boje i nemaju vestine da slete po obicnom bicnom vetru! Ni avion nisu jos savladali!
Vole, Aerodrom KV u Nisu ima far nulte kategorije (sletanje danju bez pomoci tornja), Aerodrom NT ima far trece kategorije (ima maksimalno 4), sletanje u svim skoro uslovima. Magla, kisa, grad, navigacija tornja i opreme u avionu. Nikad niko lud ne bi sleteo u Nis nocu. Eventualno Temisvar.
Pre desetak god Nis je imao redovnu avio liniju za Istanbul evo kako je nastala i kako ukinuta, Nevreme nad Bg avion nije mogao da sleti pa se resili da slete u Nis , sletenje bez problema i odusevljenje putnika od kojih je 70% bilo iz Novog Pazara i okoline , tako je sinula ideja o avio saobracaju Nis-Istanbul , naravno Jat nije hteo da vozi iz nisa bio je to njihov avion , do karata nisi mogao da dodjes , avion uvek prepun ,Novopazaraca , Kosovara...ceo sandzak je putovao iz Nisa , kada je Jat odnosno Vlada tada Srbije i Crne gire videla da Jat iz Bg gubi mnogooooo putnika i novaca resili da ukinu liniju , eto nevreme je donelo ideju o stalnoj relaciji , mozda se toga opet plase :-) pozdrav
Odlično je pilot znao gde sve postoje aerodromi i gde je mogao da sleti , ali je pilot preduzeo sve mere da putnike spusti na aerodrum u Beogradu gde je i bilo krajnje odredište i na tome pilot zaslužuje sve pohvale.
Ma to je nis nema uslovi kad pricas za air srbija samo mislis na beograd jos nisi svatio mistivi samo se grade u Beograd ostali gradivi ne postoje samo za izbore eto su!
Malo ga ova gospodja pretjera sa opisom. I nije toliko let bio dramatican, 2 pokusaja slijetanja i iz 3. puta je uspio. Let je bio jedino malo neugodan, zbogo vremenskih (ne)uslova a da je bio dramatican i nije, nego ono u strahu su velike oci ....
Nije on heroj nego ludak,koji je stavio na kocku zivote stotinjak putnika.pravilo je ako je sletanje rizicno ides do najblizeg aerodroma.a ne kao on inati se vremenu i prirodi.samo zato sto se njemu zurilo kuci.NEODGOVORNO!U najmanju ruku zaradio je da ga sankcionisu!!
Kako mu se "žurilo kući" kad iznajmljenim avionima ER Srbije ne lete domaći piloti nego piloti iznajmljeni od Etihada koji imaju platu 17000 evra mesečno.
Gledao sam svojim očima sa terase sa Ceraka ovo mukotrpno sletanje u vidu neke zvezde severna će koja se muči čas se pomera levo čas desno, čas se približi aerodromu čas odali.
Moj prvi let avionom takodje je bio na liniji Beograd-Rim,stim da je i pre poleta avion imao kvar sa stajnim trapom.Samo sletanje na aerodrom Rim je bilo veoma otezano jer se tockovi za sletanje nisu otvorili, te se avion vise puta podizao, sve dok jedvitim jadom nije proradila hidraulika i izbacila tockove.
Nama je izgleda svojstveno da pljujem po svom. Ja ne znam koliko često Vi letite, ja svake nedelje minimum jednom (povratni let) zadnjih 10 godina. Takav mi posao...
Sto se tice Air Serbia, ona na zaostaje ni za jednom drugom kompanijom iz regiona,na protiv. Ne može se porediti sa LH ili Swiss, ali je let sa njom svakako prijatno iskustvo otkad je došao Etihad. Jedina ozbiljna mana je sto nemaju online check in, valjda ce to ubrzo rešiti.
Niko nije bio ugrozen i uopste nije bilo ovako kako se pise, vec mnogo manje "dramaticno"ako se to moze i nazvati tako.Zato nemojte da se pravite pametni kada pojma nemate.
Gd
Ne zamerite ni putnicima koji su bili unutra ipk je to STRAH.Dobro se zavrsilo i netreba se prepucavati!!!!!
Podelite komentar
lakiboy
Krenuli smo oko 22 h iz Rima za Beograd umesto 20.45 po redu leta. Osnovni razlog kasnjenja bio je jak vetar na Fiumicinu, Tako nas je obavestio pilot nas zemljak. Rekao je i ime ali sam zaboravio kao i mnoge detalje tog leta. Mnogo toga cu i pomniti za svagda. Zadnjih godina cesto letim tako da mi je poletanje izgledalo malo nestabilno zbog vetra a posle let je bio perfektan. Uspeo sam da odgledam na mom tabletu par klipova skinutih sa youtube o Natasi Krimskom prokuroru zatim isecke iz filma Passion i ponesto "Il Padrino" Zatim smo culi glas stjuardese koja nas je obavestila da cemo u narednih dvadesetak minuta sletetei. Avion je uobicajeno gubio visinu i mozda nekoliko kilometara iznad zone aerodroma poceo je da se trese i tada se naglo uspravio vertikalo i poleteo u visinu, Shvatio sam da nesto nije u redu sa sletanjem i tada se cuo glas pilota koji je rekao da nismo imali dobru poziciju pri sletanju i da cemo napraviti krug i zatim sleteti. Dok je to govorio doslo je ponovo do naglog potresanja aviona i gubljena visine i od tada pilot se vise nije obracao iz cega zakljucujem da to za njega nije bila rutinska situacija Prilikom kruzenja video sam toranj na Avali. U drugom pokusaju sletanja desilo se isto avion je poceo naglo da propada i zatim je sledilo podizanje u vis pod gasom. Sva sedista su bila uglavnom popunjena po mojoj proceni bilo je neki desetak praznih. Kod drugog neuspelog pokusaja italian koji je sedeo do prozora levo od mene a ja sam bio na 22C razgoracio je oci sa nevericom dok je prethodno ceo let mirno dremuckao. Bilo je mnogo putnika iz rusije koji su isli na konekciju za moskvu. Dva momka sa moje desne strane koji nisi ni slusali uobicajene demonstracije pre leta i ponasali se lezerno gledajuci klipove sa mobilnog prepali su se na smrt i zalepili na sedistima. Ja sam pomislio mozda je to stvarno kraj. Il mozda je san. Bilo je tako ruznih snova u kojima me je samo budjenje spasavalo. Medjutim ipak sam u avionu. Podrhtavanje i propadanje se stalno ponavljalo i na memomente sam mislio hajde jos da vidim kako to izgleda. Nekad se javi neka ludacka, samounistavajuca radoznalost. A i bojao sam se. Mesavina osecanja. Onda mi je bilo strasno kad sam pomislio da ce sada beko javiti kuci, da ce ih probuditi i reci Avion je pao..I da ce nekom biti tesko... I onda sam se setio. Kada zatrazite pomoc od Isusa on ne odbija I poceo sam da izgovaram carobne reci Pocelo je treci pokusaj sletanja i ovog puta isao je dole dole. Znao sam da ce biti ok. Mladi rus je vikao iz sve snage kao na utakmici: Davaj davaj davaj.A njegov drug je posle rekao: kako je strasno u tudjoj zemlji poginuti. I onda se zzacuo aplauz olaksanja. Mozda i nije bilo strasno. Mozda je sve bilo deo rutine. Samo ja znam sta se desilo.. A kada smo se
Podelite komentar
Mare
@lakiboy
I onda si se probudio......
Podelite komentar
Madaj
@lakiboy
Udahni malo čoveče......sleteo bi on u zagreb ili budimpeštu da je gorelo
Podelite komentar
Antiglobalistkinja
Setih se naseg Steve Popova pilota ..stariji znaju o kome je rec ,jedan od najprofesionalnih pilota koje je Jugoslavija imala a i odlican instruktor kasnije.
Podelite komentar
CHE
Ostavite se BALJEZGANJA ,bitno je da su svi zdravo i dobro, I ZIVKO I ZDRAVKO... - S R E C N O.
Podelite komentar
gde zivimo
Za vreme JAT-a, piloti su sletali na 20 puta vise aerodroma po mnogo losijem vremenu i to veoma uspesno! I niko sebe nije zvao herojima isko su bili! Danas se ovi piloti sto lete sa dugmicima boje i nemaju vestine da slete po obicnom bicnom vetru! Ni avion nisu jos savladali!
Podelite komentar
milomir
Kada volovi ne daju da se sleti na aerodrom u Nisu, desavaju se ovakve stvari.
Podelite komentar
stanoje
@milomir
Vole, Aerodrom KV u Nisu ima far nulte kategorije (sletanje danju bez pomoci tornja), Aerodrom NT ima far trece kategorije (ima maksimalno 4), sletanje u svim skoro uslovima. Magla, kisa, grad, navigacija tornja i opreme u avionu. Nikad niko lud ne bi sleteo u Nis nocu. Eventualno Temisvar.
Podelite komentar
dejans
Trebao za pristinu da ide kakve veze ima samo narod da se spasi koj glupi pilot igra se sa jadni putnici koj stres je to znam!
Podelite komentar
Doktor
@dejans
Ne lupetaj. Sve što znaš o letenju, znaš iz viceva ili tv serija.
Podelite komentar
Istinita prica
Pre desetak god Nis je imao redovnu avio liniju za Istanbul evo kako je nastala i kako ukinuta, Nevreme nad Bg avion nije mogao da sleti pa se resili da slete u Nis , sletenje bez problema i odusevljenje putnika od kojih je 70% bilo iz Novog Pazara i okoline , tako je sinula ideja o avio saobracaju Nis-Istanbul , naravno Jat nije hteo da vozi iz nisa bio je to njihov avion , do karata nisi mogao da dodjes , avion uvek prepun ,Novopazaraca , Kosovara...ceo sandzak je putovao iz Nisa , kada je Jat odnosno Vlada tada Srbije i Crne gire videla da Jat iz Bg gubi mnogooooo putnika i novaca resili da ukinu liniju , eto nevreme je donelo ideju o stalnoj relaciji , mozda se toga opet plase :-) pozdrav
Podelite komentar
Viktor Viktorovic
E da je heroj i nije! Mogao je spokojno da sleti na Niski aerodrom i sve bi bilo OK! Ali .......
Podelite komentar
Branko Bandić
Ovo je potvrda da imamo Avio kompaniju sa kojom se možemo ponositi.
Podelite komentar
Boranin
A u Nišu divno veče bez vetra. Sreća pa nije imao ko da im kaže da imaju aerodrom na 5 min leta od prestonice..
Podelite komentar
Pero Ćivša
@Boranin
Odlično je pilot znao gde sve postoje aerodromi i gde je mogao da sleti , ali je pilot preduzeo sve mere da putnike spusti na aerodrum u Beogradu gde je i bilo krajnje odredište i na tome pilot zaslužuje sve pohvale.
Podelite komentar
dejan
@Boranin
Ma to je nis nema uslovi kad pricas za air srbija samo mislis na beograd jos nisi svatio mistivi samo se grade u Beograd ostali gradivi ne postoje samo za izbore eto su!
Podelite komentar
Švajn
A jel nije mogao da sleti u Kraljevu, Batajnici, Tuzli ili Osijeku?
Podelite komentar
kk zvezda gazi sve redom
Ciji je bio pilot. Nas ili emiratski?? Dajte ime heroja
Podelite komentar
yande
Ja letim 2 puta godisnje za Srbiju kuci i Bugarsku u tazbinu Bog vas sacuvao mili moji
Podelite komentar
OBranka
Svaka cast pilotu eto sta znaci iskustvo ! Sreca za kjude u avionu da slave jos jedno rodjenje!
Podelite komentar
ofk
Koje preterivanje....cuj "tesko podizanje"
Podelite komentar
MIKA
Nije mi jasno zasto po svaku cenu MORA DA SE sleti u Beograd samo da bi se IZBEGAO NIS.......???!!!
Podelite komentar
Toni
@MIKA
Da ne bi plaćali transfer putnicima do Beograda posle
Podelite komentar
Buba
@MIKA
Postoji ne što što se zove medjunarodna dozvola za rad
Podelite komentar
lakiboy
Da i ja sam bio tamo. Gospode Isuse Hriste sine Boziji pomiluj me gresnoga...
Podelite komentar
Dexon
@lakiboy
Al si me name Jo svaka ti cast za komentar
Podelite komentar
Zoran
Malo ga ova gospodja pretjera sa opisom. I nije toliko let bio dramatican, 2 pokusaja slijetanja i iz 3. puta je uspio. Let je bio jedino malo neugodan, zbogo vremenskih (ne)uslova a da je bio dramatican i nije, nego ono u strahu su velike oci ....
Podelite komentar
Imamo i mi
Let je bio kao u "Enterprise"-u
Podelite komentar
Kapucino
Nis je daleko pa nije imao gospodin kerozina. Tugo tugo
Podelite komentar
Pilot
Nije on heroj nego ludak,koji je stavio na kocku zivote stotinjak putnika.pravilo je ako je sletanje rizicno ides do najblizeg aerodroma.a ne kao on inati se vremenu i prirodi.samo zato sto se njemu zurilo kuci.NEODGOVORNO!U najmanju ruku zaradio je da ga sankcionisu!!
Podelite komentar
Nina Jerković
@Pilot
Kako mu se "žurilo kući" kad iznajmljenim avionima ER Srbije ne lete domaći piloti nego piloti iznajmljeni od Etihada koji imaju platu 17000 evra mesečno.
Podelite komentar
golub81
@Pilot
A ti si neki expert za avione, pa znas kakvo je pravilo i koliko je to bilo otezano za sletanje???
Podelite komentar
Kapucino
@Pilot
Tako je
Podelite komentar
sasa
Gledao sam svojim očima sa terase sa Ceraka ovo mukotrpno sletanje u vidu neke zvezde severna će koja se muči čas se pomera levo čas desno, čas se približi aerodromu čas odali.
Podelite komentar
Dragan exSPOt
Moj prvi let avionom takodje je bio na liniji Beograd-Rim,stim da je i pre poleta avion imao kvar sa stajnim trapom.Samo sletanje na aerodrom Rim je bilo veoma otezano jer se tockovi za sletanje nisu otvorili, te se avion vise puta podizao, sve dok jedvitim jadom nije proradila hidraulika i izbacila tockove.
Podelite komentar
Iskusan
e sto je mnogo mnogo je...Neko prvi put leti pa se uplasio.Sve je normalno,a da je bilo tako opasno ima alternativnih aerodroma.
Podelite komentar
MNE
Ima aerodroma u blizini pa ste tu mogli sletjeti a ne da rizikujete zivote putnika
Podelite komentar
dejan
@MNE
Mogo u pristinu da ide amo narod da se spasi
Podelite komentar
Pričaj srpski, da te ceo svet kao razume
mislim da let sa er serbija nikada neće biti prijatan...
Podelite komentar
Soldier
@Pričaj srpski, da te ceo svet kao razume
Nama je izgleda svojstveno da pljujem po svom. Ja ne znam koliko često Vi letite, ja svake nedelje minimum jednom (povratni let) zadnjih 10 godina. Takav mi posao... Sto se tice Air Serbia, ona na zaostaje ni za jednom drugom kompanijom iz regiona,na protiv. Ne može se porediti sa LH ili Swiss, ali je let sa njom svakako prijatno iskustvo otkad je došao Etihad. Jedina ozbiljna mana je sto nemaju online check in, valjda ce to ubrzo rešiti.
Podelite komentar
stojan
@Pričaj srpski, da te ceo svet kao razume
ja cesto letim sa sve kompanije samo jedno cu da kazem kad pilot iz air serbia leti sta god bilo on sleti ,oni imaju najbolji pilote najiskusni su ,
Podelite komentar
Milos
@Pričaj srpski, da te ceo svet kao razume
Pa za takve, kao ti, sto su avion videli samo na slici i televiziji i sa svoje terase na nebu, nikada i nece biti prijatan!!!
Podelite komentar
Pb
@Pričaj srpski, da te ceo svet kao razume
Sta ti znas. Nisi nikad prisao avionu a pricas tu gluposti. Ovo su neke sitne stvari samo mediji previse uzdizu kako bi imali priču
Podelite komentar
perica
Bolje da se ugroze zivoti putnika nego da se ne daj boze da preusmeri let na Niski aerodrom...
Podelite komentar
Milos
@perica
Niko nije bio ugrozen i uopste nije bilo ovako kako se pise, vec mnogo manje "dramaticno"ako se to moze i nazvati tako.Zato nemojte da se pravite pametni kada pojma nemate.
Podelite komentar