Sve što treba da znate o novim pravilima u gradskom prevozu
Posle pisma koje je premijer Aleksandar Vučić uputio gradonačelniku Siniši Malom uspeli smo da zajedno sa republičkom vladom pronađemo zajedničko rešenje koje omogućava da GSP opstane, a da se penzionerima i svim drugim kategorijama ne povećaju cene karata, rekao je Goran Vesić, gradski menadžer, gostujući u emisiji "Beogradska hronika" na Radio-televiziji Srbije.
Gradski menadžer je podsetio da je situacija koju je u prevozu zatekla nova gradska vlast bila veoma teška.
- Gradski prevoz je godinama urušavan, od 2009. do 2012. godine nije kupljen nijedan autobus, a taj sistem zahteva da svake godine bude unapređen u određenom broju.
Onda je kupljen veliki broj "Solarisovih" autobusa, gde je nabavljeno mnogo više zglobnih nego solo autobusa, što povećava troškove, dovodi do situacije da u špicu imate poluprazne autobuse na nekim linijama i tako nemate rentabilan prevoz.
Mi ćemo se potruditi da ove godine, zajedno sa republičkom vladom, dođemo u situaciju da kupimo "Ikarbusove" autobuse jer želimo da pomognemo domaću proizvodnju, a sa druge strane unećemo neke novine, poput električnih autobusa, pokušaćemo da uvedemo besplatan "wi fi" u određene autobuse i trudićemo se da povećanom naplatom, obezbedimo građanima bolji prevoz – kazao je Vesić.
Osim kontrolora u gradskom prevozu i sadašnjih patrola Komunalne policije, Vesić je najavio da će se izmenom Zakona o komunalnoj policiji uvećati sastav ove gradske službe za oko 800 ljudi.
– Od tog broja, oko 150 do 200 njih biće povezani sa gradskim prevozom, kao što je to na primer u Londonu, i pripadaće saobraćajnom odeljenju u okviru ove gradske službe. To će povećati sposobnost grada da obavlja kontrolu plaćanja karata i zato je važno podsetiti građane da je u interesu svih da se gradski prevoz plaća – kazao je Goran Vesić.
On je podsetio da su uvedene vremenske karte koje koštaju 89 dinara i traju 90 minuta, čija aktivacija počinje od trenutka validiranja u autobusu. Na trafici je moguće kupiti karte u trajanju od jedan, tri i pet dana, koje su namenjene turistima i drugima koji imaju potrebu za takvim vremenskim trajanjem i one važe od trenutka kupovina na trafici.
– Ove karte su u interesu građana jer je do sada postojala karta za jednu vožnju od 73 dinara, a naše analize pokazuju da građani promene dva ili više prevoza u tom vremenskom periodu, a sada je moguće da se sa jednom kartom od 89 dinara promeni i do pet prevoza i tako racionalnije potroši novac. Uvodimo i godišnju kartu koja važi za sve kategorije u javnom prevozu, kojom je omogućeno korisnicima da plate vožnju 11 meseci a da se voze 12 meseci.
Ona se plaća unapred i na ovaj način omugaćavamo jeftiniju vožnju gradskim prevozom. Kod dopuna "bus plus" kartica uveli smo i novinu da se na svakih uplaćenih 900 dinara dobije 100 dinara gratis, čime se dobija popust veći od 10 odsto – kazao je Goran Vesić.
(Telegraf.rs)
Video: Lena Kovačević o albumu "9":
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Ivan
Ovo sa "vremenskom" kartom je cista otimacina, tj na taj nacin je poskupela pujedinacna karta za skoro 40%, a svi cute. Meni nije cilj da uskacem iz prevoza u prevoz i promenim 5 prevoza za 90min. Meni je cilj da zavrsim neki posao. Sta da zavrsim za 90min??Ko ima prava da me natera da koristim vremensku kartu ako imam posla od 2-3-4h?? Prvi put za mojih 45 godina, pocecu da se svercujem. SRAMOTA !!!
Podelite komentar
Zoran17
Ovo je bezobrazluk sa uvođenjem vremenske karte, bez mogućnosti kupovine karte za jednu vožnju iz praktično znači poskupljenje za nas koji povremeno koristimo gradski prevoz, a se obzirom na mesto stanovanja nije nam potrebno više od pola sata da stignemo do željene destinacije. Naravno da nikom normalnom neće pasti na pamet da za 10-15 minuta vožnje plaća 89 dinara.
Podelite komentar
Sasa
U interesu gradjana bi bilo da ste ostavili i pojedinacne karte.voleo bih da cujem jedan valjani razlog zasto njih nema
Podelite komentar