UDAR NA SIROTINJU: Tri puta skuplja karta za prevoz!

  • 44

Cena pojedinačne karte u gradskom prevozu u srpskoj prestonici, u poslednjih pet godina povećala se više od sto odsto!

Sa 32 dinara, koliko je iznosila 2009, do danas je poskupela na 73 dinara, a ukoliko Direkcija za javni prevoz usvoji predlog o ukidanju pojedinačne karte, od 1. januara bi najjeftinija mogla da bude vremenska karta od 90 minuta. Ili skoro tri puta skuplje nego 2009.

Prevoz u Beogradu trenutno je jeftiniji u odnosu na mnoge evropske metropole, koje su predstavnici grada obišli u poslednjih nekoliko meseci i sa kojima porede naš glavni grad. I u poređenju sa regionom, Beograd čak ni sa novonajavljenom cenom ne parira najskupljem Zagrebu, gde pojedinačna karta kada se prevede u domaću valutu košta 160 dinara.

Međutim, kada se račun svede na mesečno izdvajanje za prevoz i tome doda parametar prosečne plate, glavni grad zauzima šampionsko mesto. Naime, zaposleni Zagrepčanin mesečno za prevoz izdvaja 6,67 odsto svoje plate, Sarajlija 6,64, Ljubljančanin tek 3,82, a Beograđanin čak  7,44 odsto.

Ova realnost, međutim, neće pokolebati nadležne da realizuju novi tarifni model i sprovedu novu tarifnu politiku. Prema nezvaničnim najavama, osim što će Beograđani ostati bez pojedinačne karte, i na penzionere bi mogao da bude primenjen sličan model kao u Sarajevu.

Sarajevski auto-prevoznik ima različite kategorije penzionera. Cena karte se određuje shodno primanjima korisnika, pa oni sa primanjima ispod 18.300 dinara (prevedeno iz konvertibilnih maraka) imaju besplatan prevoz. A do 36.500 plaćaju kartu 250 dinara, dok oni sa većim primanjima mesečno izdvajaju 860 dinara za vožnju. Zaposleni za gradski prevoz izdvajaju 3.230 dinara, dok je pojedinačna karta 100 dinara.

Žitelji glavnog grada Slovenije dnevnu kartu kupuju po ceni od 147 dinara. U Ljubljani, zaposleni i svi punoletni mesečno za javni prevoz izdvajaju oko 4.400 dinara, dok učenička mesečna povlastica iznosi 2.375 dinara. Penzioneri mesečnu kartu plaćaju 2.375 dinara, a nezaposlene povlastica košta oko 2.000 dinara. Besplatno se voze jedino deca uzrasta do šest godina.

Ideja da najjeftinija karta u gradskom prevozu bude ona od 90 minuta (i 90 dinara), u stvari je prekopiran „zagrebački model”. Osim što tamo košta 160 dinara. Dnevna karta u hrvatskoj prestonici je 472, a mesečna za nezaposlene, srednjoškolce, studente i penzionere 1.873, odnosno 4.815 dinara ako žele kartu koja važi i za vozove.

Ako se cenovnik promeni od Nove godine, na listi najskupljih, ispod Beograda ostaće Podgorica sa cenom pojedinačne karte od 85 dinara, zatim Banjaluka sa 75, kao i Skoplje koje je na poslednjem mestu sa 60 dinara. Ispred će ostati Zagreb (160), Ljubljana (147) i Sarajevo (100).

(Telegraf.rs)

Video: Sneg pravi opasne probleme širom Bosne i Hercegovine

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Dag

    18. decembar 2014 | 12:36

    Penzioneri, bi, najzad, trebalo da se izvinu, sto su, jos - zivi...

  • Ajdeeee

    18. decembar 2014 | 12:31

    Neka malo i Beograd da drma kriza. A ne oni zive kao carevi, a nas po manjim mestima i selima klepaju kako stignu. A vi narode i dalje cutite i trpite, pa kad ne budete imali za leba ,eto vam onda Beograd. Sve Beogradu daju a mi drugi nista. E pa dosta toga. Ja na selu dajem za struju(iako mi radi samo tv,frizider,bojler, cak i kuvam na plin) a placam 6,7 hiljada mesecno, a onaj u Bg daje 1000 din mesecno. Dosta te tiranije vise !

  • Obilic

    18. decembar 2014 | 14:00

    Nije istina da se samo mala deca voze besplatno. Ja imam 26 godina i jos nikada u zivotu nisam platio kartu za prevoz. I niti cu. Nijedan kontrolor ne moze da me izbaci bez dda se povredi, mnogi su pokusali. Tako da mi je smesno ovo oko karata. Da su ljudi pametni da uopste ne kupuju ni jednu kartu...

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA