U BG stiže taksi revolucija koja je razbesnela srpske taksiste. Pogledajte zbog čega (FOTO)

  • 72

Aplikacija američke kompanije "Uber" omogućava korisnicima taksi usluga da lako i brzo dođu do najbližeg slobodnog vozača. Ova aplikacija se već primenjuje u Bugarskoj, a kruže priče da će biti uvedena kod nas.

Ono što, međutim, predstavlja potencijalno veliki problem za taksiste jeste opasnost od masovne pojave nelegalnih taksista. Alternativa je aplikacija "Taxi.eu", koja bi mušteriju povezala s najbližim legalnim taksistom.

S obzirom na to da aplikacija "Uber" registruje sve slobodne vozače, a ne samo registrovane taksiste, mušteriju potencijalno vrlo lako može da opelješi divlji taksista.

Uvođenje ove aplikacije dovelo bi do potpunog raspada sistema, tvrdi Milan Bojić iz Beogradskog taksija.

- Uz pomoć ove aplikacije svako bi onda mogao da pruža usluge taksija, a zašto su onda vlasti jurile divlje taksiste i zabranjivale im rad? Kome odgovaraju vozači koji nisu prijavljeni? - pita se Bojić.

Svaki korisnik s android telefonom može istovremeno da bude i korisnik i davalac usluge, bez obzira na to da li ima taksi dozvolu.

Pomoću ove aplikacije korisnik saznaje gde se nalazi najbliže vozilo koje je spremno da preveze osobu od jedne do druge lokacije, nezavisno od toga da li je u pitanju taksista ili obični građanin.

- Otvara se veliki prostor za malverzacije. Mora postojati zaštita taksista i korisnika, a prema aplikaciji "Uber", oko 30 odsto od ukupne zarade treba da ide vlasniku aplikacije. Zašto bi neki taksista plaćao još i za aplikaciju, kad već plaćaju svom udruženju članarinu? Mi smo imali sistem GPS nadzora do 2010. koji treba ponovo da zaživi, gde je jasno evidentirano svako vozilo, lokacija u kojoj je klijent ušao i izašao, kao i dužina puta. Smatramo da je to bolje rešenje za zaštitu naših mušterija i taksista - kaže Bojić.

Alternativa je aplikacija "Taxi.eu", koja postoji u 11 evropskih zemalja, pomoću koje biste mogli da saznate gde je prvo slobodno registrovano taksi vozilo, kao i koja je najkraća ruta i dužina putovanja. Međutim, Bojić smatra da je i ova aplikacija nesigurna.

- Stvar je u samom sistemu. Ko nadzire ovu aplikaciju, ko je njen vlasnik, ko sve ima uvid u sistem? Kako možemo da znamo da će aplikaciju koristiti samo legalni taksisti? Ova aplikacija jeste bolja, ali treba ispitati ko je kontroliše - dodaje Bojić i navodi da bi odluku o uvođenju neke od ovih aplikacija donela taksi udruženja.

(J. R.)

Video: Srbijavoz preporučuje putnicima da karte kupuju putem mobilne aplikacije

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Haha

    17. decembar 2014 | 18:32

    Pa kako u americi nije dovelo do raspada sistema a u srbiji hoce.boje se konkurencije.i uber je jeftiniji od obicnog taksija.vreme je da se zavrsi sa monopolom u srbiji i otvori trziste.bravo za uber samo napred

  • Aleksandar

    17. decembar 2014 | 19:48

    Uber savršeno funkcioniše u Americi, ne postoje divlji vozači i sam program računa koliko će vožnja biti naplaćena. Nakon svake vožnje mušterija ostavlja komentar i ocenu vozača tako da svaka sledeća mušterija tačno vidi o kakvom se vozaču radi. Vozio sam se više puta ovom vrstom servisa, mnogo su ljubazniji vozači od taksista, stvarno se trude oko mušterije i ponoviću, nije vozač taj koji su određuje kolika će cena vožnje biti. Dosta mi je više bezobraznih taksista koji na svaki način pokušavaju da ti izvuku pare, o čistoći vozila da i ne govorim. Pogledajte malo gde se sve koristi ovaj servis, videćete da su već na desetine većih gradova počeli sa ovom vrstom usluge.

  • Gor

    17. decembar 2014 | 18:38

    Uber se uveliko koristi u 400 gradova u svetu. Potencijalni vozaci moraju da ispune odredjene uslove, tip automobila, da nisu kaznjavani itd. Potencijalna musterija na app vidi koji su vozaci slobodni, koja kola voze i kako su ih ocenile druge musterije u prethodnim voznjama. Takodje vozaci ocenjuju musterije i tacno zna koga prima u vozilo. Musterija pre voznje tacno zna koliko ce voznja kostati, pare uplacuje preko kreditne kartice, vozac ne prima novac direktno nego kasnije od app vlasnika. Otprilike u N.Americi vozac zaradi oko $20 na sat i ovo je zamislheno kao dopunski izvor prihoda. Uglavnpm voznja je mnogo opustenija, nema govora da ce vas neko prevariti jer novca nema u toku voznje. ...nije ni cudo sto se svuda taksisti bune, jer svi znamo kako se oni ponasaju prema musterijama. Problwm koji moze u Srbiji da bude, kako da vozaci plate pirez na ono sto su zaradili?

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA