Tokom 2013. godine 47 udesa na prugama Srbije!

  • 1

Na teritoriji Srbije, u 2013. godini, bilo je ukupno 47 udesa i nezgoda na putnim prelazima preko pruga, što je za šest manje nego u 2012. godini, objavile su danas Železnice Srbije.

Od toga se 13 dogodilo na putnim prelazima, obezbeđenim savremenim signalno-sigurnosnim uređajima, a 34 na prelazima sa saobraćajnim znacima drumske signalizacije. U 2012. godini, na prelazima obezbeđenim savremenim signalno-sigurnosnim uređajima dogodilo se 18 udesa i nezgoda, a na prelazima sa saobraćajnim znacima drumske signalizacije 35.

U tim udesima su prošle godine poginule četiiri osobe, što je dve manje nego u 2012, iz kategorije tzv. "trećih lica“, odnosno ostalih učesnika u saobraćaju. Istovremeno je povređeno 18 osoba, odnosno tri manje nego prethodne godine.

SMEDEREVO Zeleznička pruga

Železnice Srbije tvrde da su odgovorne za svega tri di četri odsto nesreća na putnim prelazima, a da su u svim ostalim slučajevima, odgovorni, pre svega vozači drumskih vozila.

Oni, kako se navodi, ili uopšte ne gledaju i ne osmatraju prugu prilikom prelaska, pa preduzimaju rizična i opasna kretanja, mimoilazeći putoprelazne polubranike, ne poštuju u dovoljnoj meri meri svetlosnu signalizaciju i prelaze preko pruge , iako je uređaj za obezbeđenje saobraćaja već spušten.

Železnice ističu da se često događa da se putnički automobili zaglavljuju u kolosekoloseku, ili slete s kolovoza u zonu pruge, prisutni su i slučajevi bahatosti i samouverenosti vozača drumskih vozila koji se upuštaju u kritične i opasne radnje.

Oni su samo na jednom putnom prelazu prelazu u Batajnici, više od 100 puta slomili branike, pokušavajući da se provuku ispod spuštenih rampi.

Vozači često zaboravljaju da je zaustavni put železničke kompozicije između 700 i 1.000 metara i da ma kako voz izgledao udaljeno, nijedna trenutna reakcija nije moguća.

Na području "Železnica Srbije" nalazi se ukupno 2.138 putnih prelaza i svi su na odgovarajući način obezbeđeni. Od toga je petina prelaza obezbeđena najsavremenijom signalno-sigurnosnom opremom (branici, polu branici), a ostali znacima drumske signalizacije (Andrejin krst, znak Stop).

Železnice navode da nema neobezbeđenih putnih prelaza, jer su svi s obezbeđeni na odgovarajući način.

Medija centar "Železnica Srbije", priključio se i organizaciji ILCAD u okviru Međuanarodne železničke unije, pa je u protekle tri godine održao predavanja o bezbednosti, učenicima mlađih razreda u skoro 150 osnovnih škola širom Srbije.

(Telegraf.rs / Tanjug)

Video: Muzej grada Beograda otvorio izložbu o nobelovcu Ivi Andriću u Pekingu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • ZoranJ

    15. mart 2014 | 00:57

    Zatvoriti Železnice Srbije, barem za putnički saobraćaj. Kad sam bio mali čudio sam se vozovima u Indiji, a neki dan sasvim slučajno krenem vozom posle 100 godina iz Beograda za Valjevo. Još godinu, dve i biće gori od Indije. Strrrašno, jezivo, ispod svakog ljudskog dostojanstva.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA