Tokom 2013. godine 47 udesa na prugama Srbije!
Na teritoriji Srbije, u 2013. godini, bilo je ukupno 47 udesa i nezgoda na putnim prelazima preko pruga, što je za šest manje nego u 2012. godini, objavile su danas Železnice Srbije.
Od toga se 13 dogodilo na putnim prelazima, obezbeđenim savremenim signalno-sigurnosnim uređajima, a 34 na prelazima sa saobraćajnim znacima drumske signalizacije. U 2012. godini, na prelazima obezbeđenim savremenim signalno-sigurnosnim uređajima dogodilo se 18 udesa i nezgoda, a na prelazima sa saobraćajnim znacima drumske signalizacije 35.
U tim udesima su prošle godine poginule četiiri osobe, što je dve manje nego u 2012, iz kategorije tzv. "trećih lica“, odnosno ostalih učesnika u saobraćaju. Istovremeno je povređeno 18 osoba, odnosno tri manje nego prethodne godine.
Železnice Srbije tvrde da su odgovorne za svega tri di četri odsto nesreća na putnim prelazima, a da su u svim ostalim slučajevima, odgovorni, pre svega vozači drumskih vozila.
Oni, kako se navodi, ili uopšte ne gledaju i ne osmatraju prugu prilikom prelaska, pa preduzimaju rizična i opasna kretanja, mimoilazeći putoprelazne polubranike, ne poštuju u dovoljnoj meri meri svetlosnu signalizaciju i prelaze preko pruge , iako je uređaj za obezbeđenje saobraćaja već spušten.
Železnice ističu da se često događa da se putnički automobili zaglavljuju u kolosekoloseku, ili slete s kolovoza u zonu pruge, prisutni su i slučajevi bahatosti i samouverenosti vozača drumskih vozila koji se upuštaju u kritične i opasne radnje.
Oni su samo na jednom putnom prelazu prelazu u Batajnici, više od 100 puta slomili branike, pokušavajući da se provuku ispod spuštenih rampi.
Vozači često zaboravljaju da je zaustavni put železničke kompozicije između 700 i 1.000 metara i da ma kako voz izgledao udaljeno, nijedna trenutna reakcija nije moguća.
Na području "Železnica Srbije" nalazi se ukupno 2.138 putnih prelaza i svi su na odgovarajući način obezbeđeni. Od toga je petina prelaza obezbeđena najsavremenijom signalno-sigurnosnom opremom (branici, polu branici), a ostali znacima drumske signalizacije (Andrejin krst, znak Stop).
Železnice navode da nema neobezbeđenih putnih prelaza, jer su svi s obezbeđeni na odgovarajući način.
Medija centar "Železnica Srbije", priključio se i organizaciji ILCAD u okviru Međuanarodne železničke unije, pa je u protekle tri godine održao predavanja o bezbednosti, učenicima mlađih razreda u skoro 150 osnovnih škola širom Srbije.
(Telegraf.rs / Tanjug)
Video: Muzej grada Beograda otvorio izložbu o nobelovcu Ivi Andriću u Pekingu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
ZoranJ
Zatvoriti Železnice Srbije, barem za putnički saobraćaj. Kad sam bio mali čudio sam se vozovima u Indiji, a neki dan sasvim slučajno krenem vozom posle 100 godina iz Beograda za Valjevo. Još godinu, dve i biće gori od Indije. Strrrašno, jezivo, ispod svakog ljudskog dostojanstva.
Podelite komentar