Upravo to. Nema potrebe da motor radi i da se auto "greje" dok stoji. Pa nije to sporet smederevac. To je vise stetno nego korisno za motor a kao sto neko vec rece u evropskim zemljama je to iz ekoloskih razloga zakonom zabranjeno izmedju ostalog zbog izduvnih gasova odnosno ugljendioksida tako da su vam saveti mnogo aliii mnoogooo losi...
ok, ali da ostavim auto par minuta da postigne radnu temparaturu? pa ulje 5w-40 postize viskozitet tek posle 5km voznje, koja poenta da grejem motor ako mi je menjac hladan? zaista kod modernih automobila nema potrebe da zagrevamo. krenemo, do 2000 obrtaja na dizelu vozimo, dok ne postigne radnu temparaturu. dok bi u stajanju potrosio goriva koliko ga potrosim da stignem gde sam planirao
pada sneg, bas krupne pahulje, obazriv sam vozac, prestrojen ja na raskrsnici na kojoj moze samo levo i desno, propustam vozila iz oba pravca, pogledam desno - nema kola, izvirujem se levo jer je malo nepregledno i krecem i ni 1m nisam presao i onda baaamm, udarim coskom branika u bocnu stranu pezoa koji se stvorio na putu, covek je bio pored puta, verovatno je bio do poste na cosku, krenuo je za kolima koja sam propustio, ali kako sam bio prestrojen, nije imalo sanse da vidim svetla od njegovih kola, a i auto je bio sav pod snegom
meni je stradala samo maglenka na audiju i minimalno ogrebana ivica haube, a na pezou zamenjena i prednja i zadnja vrata
ne znam zasto nije sacekao da ja skrenem, pa on za mnom, jer je on bio VAN puta, a ja na SRED raskrsnice... poenta je da nema veze koliko si obazriv, nadje se tako neki pojedinac koji izazove razne situacije jer ne prilagodi voznju uslovima puta
i burazer je imao sudar zbog vozaca iz suprotnog pravca koji je skrenuo za vozilom koje je skrenulo ispred njega, a pala ledena kisa to jutro, bilo je to pre par godina u novembru-decembru, isao je buraz 40-50 kmh u vrh glave, medjutim kad je video da onaj skrece tik ispred njega (nije imalo sanse da ga izbegne ni po suvom) i da ga ne gadja pravo, malo stisnuo kocnicu i auto se zarotirao i zalepio se za taksi iz suprotnog pravca ( koji je bio iza onog sto je skrenuo), steta na taksju krilo, branik, hauba, far, na audiju zadnja desna vrata, stubic, prednja vrata, zadnju rub, a onaj sto je izazvao sudar je otisao kako je i skrenuo...
Evo ja sam pre neki dan pokusao drugom da izadjem uzbrdo i nisam mogao da iskontrolisem auto,isto tako je bilo i nizbrdo pa sam prebacio u prvu i lagano spustio auto.Treba se prilagodjavati uslovima puta,nema tu nikakvih posebnih pravila.
ja
Upravo to. Nema potrebe da motor radi i da se auto "greje" dok stoji. Pa nije to sporet smederevac. To je vise stetno nego korisno za motor a kao sto neko vec rece u evropskim zemljama je to iz ekoloskih razloga zakonom zabranjeno izmedju ostalog zbog izduvnih gasova odnosno ugljendioksida tako da su vam saveti mnogo aliii mnoogooo losi...
Podelite komentar
Boki
Samo iskustvo pomaze nikakva objasnjenja....
Podelite komentar
Dusan
Pametna neka ova agencija za bezbednoct
Podelite komentar
ap0calypto
ok, ali da ostavim auto par minuta da postigne radnu temparaturu? pa ulje 5w-40 postize viskozitet tek posle 5km voznje, koja poenta da grejem motor ako mi je menjac hladan? zaista kod modernih automobila nema potrebe da zagrevamo. krenemo, do 2000 obrtaja na dizelu vozimo, dok ne postigne radnu temparaturu. dok bi u stajanju potrosio goriva koliko ga potrosim da stignem gde sam planirao
Podelite komentar
vozac
pada sneg, bas krupne pahulje, obazriv sam vozac, prestrojen ja na raskrsnici na kojoj moze samo levo i desno, propustam vozila iz oba pravca, pogledam desno - nema kola, izvirujem se levo jer je malo nepregledno i krecem i ni 1m nisam presao i onda baaamm, udarim coskom branika u bocnu stranu pezoa koji se stvorio na putu, covek je bio pored puta, verovatno je bio do poste na cosku, krenuo je za kolima koja sam propustio, ali kako sam bio prestrojen, nije imalo sanse da vidim svetla od njegovih kola, a i auto je bio sav pod snegom meni je stradala samo maglenka na audiju i minimalno ogrebana ivica haube, a na pezou zamenjena i prednja i zadnja vrata ne znam zasto nije sacekao da ja skrenem, pa on za mnom, jer je on bio VAN puta, a ja na SRED raskrsnice... poenta je da nema veze koliko si obazriv, nadje se tako neki pojedinac koji izazove razne situacije jer ne prilagodi voznju uslovima puta i burazer je imao sudar zbog vozaca iz suprotnog pravca koji je skrenuo za vozilom koje je skrenulo ispred njega, a pala ledena kisa to jutro, bilo je to pre par godina u novembru-decembru, isao je buraz 40-50 kmh u vrh glave, medjutim kad je video da onaj skrece tik ispred njega (nije imalo sanse da ga izbegne ni po suvom) i da ga ne gadja pravo, malo stisnuo kocnicu i auto se zarotirao i zalepio se za taksi iz suprotnog pravca ( koji je bio iza onog sto je skrenuo), steta na taksju krilo, branik, hauba, far, na audiju zadnja desna vrata, stubic, prednja vrata, zadnju rub, a onaj sto je izazvao sudar je otisao kako je i skrenuo...
Podelite komentar
Marko Milojevic
U zemljama EU nije dozvoljeno upaliti Motor da radi dok cistite Automobil... Nije cudo sto nece da nas puste u EU kad nista neznamo;-)
Podelite komentar
Mile Jna
Evo ja sam pre neki dan pokusao drugom da izadjem uzbrdo i nisam mogao da iskontrolisem auto,isto tako je bilo i nizbrdo pa sam prebacio u prvu i lagano spustio auto.Treba se prilagodjavati uslovima puta,nema tu nikakvih posebnih pravila.
Podelite komentar
Boki
Dva osnovna pravila za bezbesnost, nove zimske gume i spora voznja.
Podelite komentar