Srbi misle da su avanturisti, najčešće gledaju filmove i vise na Fejsu!
Vrednosti koje Srbi cene i neguju su porodica, poštenje i odgovornost. U slobodno vreme rado slušaju muziku. Kvalitet života im je lošiji nego pre tri godine, ali su optimistični po pitanju budućnosti
Građani Srbije sebe doživljavaju najviše kao avanturiste, realiste i idealiste, a vrednosti koje cene i neguju su porodica, poštenje i odgovornost. U slobodno vreme u Srbiji se najčešće gledaju filmovi, čita i sluša muzika.
Fejsbuk je i dalje vodeća društvena mreža, a mobilni, smartfon, televizija i internet su kanali komunikacije koje građani najradije koriste.
Sve ovo su rezultati istraživanja koje je realizovala Hypo Alpe Adria grupa u saradnji s kompanijom ATKearney u svim zemljama jugoistočne Evrope u kojima posluje.
Istraživanje ovog tipa i obima prvi put je realizovano na ovom prostoru, a njegov cilj je bio dobijanje podataka o - ponašanju građana Srbije, Crne Gore, Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Slovenije, njihovim navikama i vrednostima koje poštuju.
Prema dobijenim rezultatima, nezaposlenost, ekonomska i finansijska situacija i dalje su najveći problemi s kojima se svakodnevno susreću građani Srbije. Kvalitet života lošiji je nego pre tri godine, ali su ispitanici optimistični u pogledu budućnosti.
Zbog krize na našim prostorima, građani su redukovali svoje mesečne budžete. Najveće troškove za Srbe predstavljaju prehrambeni i higijenski proizvodi, ali i troškovi vezani za kućne potrepštine i telefoniranje. Sve manje novca izdvaja se i za garderobu.
Međutim, ukoliko se krene u kupovinu, prilikom odlučivanja šta će se kupiti, cena i kvalitet su glavni faktori koji utiču na odabir proizvoda i usluga, dok se brend smatra najmanje bitnim.
Pri odabiru banke u Srbiji građani najviše vode računa o troškovima, ugledu i blizini banke, što potkrepljuje podatak da čak 91 odsto ispitanika komunicira sa svojom bankom isključivo preko njenih poslovnica. Najpopularniji bankarski proizvodi, pored tekućeg računa, jesu kreditne i debitne kartice, a većina ispitanika bi volela dodatno da poseduje i račun za štednju, životno osiguranje i internet bankarstvo.
Navike građana u drugim zemljama jugoistočne Evrope u kojima je sprovedeno istraživanje su slične kao i u Srbiji. Rezultati su pokazali da je najveća razlika kod Slovenaca koji su najmanje optimistični u pogledu budućnosti, dok građani Crne Gore nemaju takve brige, a građani Bosne i Hercegovine su najzadovoljniji svojom ekonomskom situacijom i profesionalnim životom.
(Telegraf.rs)
Video: Marija Milutinović novinarka Telegraf.rs izveštaj iz Bele kuće
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Milan
Bili bi mi avanturisti, al za to treba dubok dzep...
Podelite komentar
Nikola
Ko je u Bosni sem politacara i tajkuna zadovoljan zivotom
Podelite komentar
Vuk
Naravno da smo avanturisti ali nismo mi krivi sto zivimo u KIKIRIKI drzavi Srbiji gde ti je sve luksuz.....
Podelite komentar