ISTORIJSKI DOGOVOR: Fijat preuzima Krajsler

  • 5

Deonice italijanskog proizvođača automobila "Fijat" skočile su više od 15 odsto posle objave da kompanija planira da otkupi preostali udeo od 41 % u "Krajsleru".

"Fijat" ima većinski udeo u američkom "Krajsleru" od 2009. godine, prenosi BBC, objavio juče da će otkupiti udeo od 41,5 odsto koji drži fond američkog Udruženja sindikata automobilskih radnika za 3,65 milijardi dolara. Ovom kupovinom biće formirana sedma po veličini automobilska kompanija na svetu. Sporazum treba da bude potpisan do 20. januara.

Izvršni direktor "Fijata", Serđo Markione, rekao je da planira da proširi globalni udeo kompanije. Markione je ovaj sporazum nazvao jednim od momenata koji definišu život i koji će biti zapisan u istorijama.

U Italiji, gde je "Fijat" najveći privatni poslodavac, sporazum je primljen s mešavinom zabrinutosti i uzbuđenosti. Italijanski sindikati strahuju da "Fijatovo" globalno širenje može da bude na njihovu štetu u smislu proizvodnje, sigurnosti radnih mesta i uslova ugovora. Sindikalne vođe odmah su tražile da dobiju garancije za italijanske radnike i apelovale na vladu da pomogne da se oni obezbede. "Fijat" ima ukupno 215.000 zaposlenih, od kojih je jedna trećina u Italiji.

(Telegraf.rs / Beta)

Video: Sastanak Brnabić sa novoimenovanim predsednikom Venecuele

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • BALKANSKI SPIJUN

    2. januar 2014 | 20:22

    A podsmevali se veliki Ameri da je Fica jabuka na tockovima! kad ono Ficko postao gazda:) a i nek puknu kad ne znaju da naprave mali motor i lep interior kao Italijani

  • DrB

    2. januar 2014 | 22:08

    Zalece se Fiat...

  • Boki

    2. januar 2014 | 23:20

    O ovo krizno doba to Fiatu ne treba. Pametinje bi bilo da je nasu fabriku prosirio ili da je otvorio jos koji pogon. Ima jeftinu radnu snagu, povoljnu politiku drzave, blizinu mora i EU, radi se na osavremenjavanju putne i zeleznicke mreze. Odavde ima otvoren put i ka Aziji, tj. Rusiji. Kupovinom dela Krajslera ne dobija apsolutno nista jer je vec vecinski vlasnik i upravlja njime, samo su potrosili pare u vreme kada auto industrija ne cveta...

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA