INTERVJU - MILORAD GRČIĆ: Iskorenili smo krađu i korupciju u Kolubari! (FOTO)

 
  • 10

Novo rukovodstvo RB "Kolubara“ uvelo je sistemske mere kontrole koje su uspele da iskorene korupciju, a na ulicama Lazarevca više niko ne diluje gorivo

U Kolubari je stavljena tačka na korupciju! Direktor RB “Kolubara“ Milorad Grčić otkriva za Telegraf.rs kako je sprečena krađa nafte u tom rudarskom basenu!

O korupciji koja je godinama vladala u Kolubari, kada su mašine radile i više od 24 časa dnevno, više se i ne govori. Ta pojava postala je daleka prošlost jer je uvođenjem restriktivnih mera stvorena zdrava poslovna i tržišna klima koja je od Kolubare napravila svojevrsnog rekordera u proizvodnji uglja.

Od stanovnika Lazarevca čuli smo nesvakidašnji podatak. Kažu, da se do pre godinu dana gorivo iz Kolubare prodavalo najnormalnije na ulicama, baš kao i devedesetih godina, kada se u celoj Srbiji benzin kupovao od uličnih dilera u flašama i kanisterima. Lazarevčani se slažu da je novi direktor uveo pozitivnu strahovladu i da je jedini uspeo da ovakvu nezakonitu pojavu zaustavi.

  O Kolubari je počelo da se priča kada su otkrivene mahinacije i velike zloupotrebe u ovom preduzeću. Javnost je bila upoznata sa čuvenom eksploatacijom mašina koje su radile i više od 24 sata dnevno, krađom uglja na veliko i milionskim potraživanjima prilikom eksproprijacije zemljista u Vreocima od strane Radosava Savatijevića Keneta. Međutim, malo se znalo o krađi nafte?

- Ono što se nije znalo su enormne zloupotrebe, odnosno krađa naftnih derivata. Iz Kolubare se iznosilo po nekoliko tona nafte na dan koja se na ulicama Lazarevca prodavala za 40-50 dinara po litru. Dešavalo se da 13 hiljada tona ne uđe u krug kopova jer kontrola uopšte nije postojala.

  Kako ste uspeli tu pojavu da sprečite?

- Jednostavno,uveli smo sistem kontrole na dugorocne staze.Formirali smo odeljenje unutrasnje kontrole koje sastoji i od dva bivsa pripadnika MUP Srbije.Oni svakodnevno sprovode ozbiljan rad na terenu i mi danas imamo i ustedu od 3 % kada su naftni derivati u pitanju. Potrosnja nafte za mehanizaciju i terenska vozila na kopovima,smanjena je za 300 hiljada litara,pri cemu je broj stvarno izradjenih moto-casova veci za 30 odsto.

Smanjili smo i vozni park.Necete verovati da je u Kolubari za 365 dana u godini samo u toku 24 casa bilo 362 vozila na raspolaganju.Pa gde to ima? Smanjili smo broj vozila na na 95 koja su trenutno u opticaju,sto je 3 puta manje nego sto je to bio slucaj za vreme bivseg rukovodstva.

  Koji su konkretno rezultati za ovih godinu dana?

- Zatekli smo gubitak od 2,8 milijardi, a mi smo uspeli da u prvih šest meseci ostvarimo dobit od milijadu i po dinara. Postižemo rekordnu proizvodnju. Na površinskim kopovima Rudarskog basena "Kolubara” tokom 11 meseci ove godine proizvedeno je 27,8 miliona tona uglja, što je dva odsto više od plana. Najveće količine uglja, više od 13,2 miliona tona, iskopane su na površinskom kopu "Tamnava-Zapadno polje", gde je plan za ovaj period prebačen za 14 odsto. Ovaj kop je trenutno najproduktivniji kop u "Kolubari". Najveći procenat prebačaja plana od 23 odsto ostvaren je na Polju "D", gde je iskopano osam miliona tona lignita.

  Kako su radnici Kolubare,kojih ima oko 10 hiljada prihvatili reforme?

-Najteze je promeniti svest ljudi,ali zaposleni u Rudarskom basenu su shvatili da Kolubaru treba cuvati..Sluzba za zastitu na radu je unapredjena,a imamo u planu da vise ulazemo i u amortizaciju.

  Kažete da se ovi kopovi mogu iskorišćavati jos 50 do 60 godina. Da li za to imate potrebnu mehanizaciju?

- Moderna tehnoligija nam je neophodna i mi smo konkurisali za dobijanje kredita od IBRD kako bi izgradili sistem za homonizaciju uglja, a to je ujednačavanje kvaliteta uglja koji se na razlićitim mestima iskopava u Kolubari. Pomoću te tehnologije sa perioda od 10 godina skratićemo proces iskopavanja uglja za godinu i po dana.

Ministarstvo energetike najavljuje proširenje kopova? Da li to znači i nova radna mesta?

- Eksloatacija kopova ce se nesumljivo širiti i naravno da će to podrazumevati i otvaranje novih radnih mesta.

Uspeli ste da sačuvate i preduzece “Metal“ koje je bilo izdvojeno iz sistema Kolubare. Koliko je to značajno za ceo rudarsko basenski kompleks?

- Uz podrsku Vlade Srbije uspeli smo da sacuvamo preduzece „ Kolubara Metal"koje je predhodno rukovodstvo htelo da gurne u jos jedan los vid privatizacije,kao sto je to uradjeno sa Kolubarom Univerzal(bivsa Gumara).

„Kolubara Metal" je preduzece koje u kadrovskom i tehnoloskom smislu najbolje osposobljeno da izvodi remonte i omoguci kvalitetan proces proizvodnje u Kolubari.

I na kraju. Prvi potpredsednik Vlade Srbije i predsednik SNS najavljuje smenu nekih direktora Javnih preduzeća s cijim radom stranka nije zadovoljna, da li se osećate lično prozvanim?

- Kvalitet svakog kadra meri se isključivo njegovim rezultatima. Siguran sam da oni koji o tome odlučuju mnogo bolje vide i sagledavaju situaciju sa strane i da ako rezultati zaista postoje nema razloga za strah od smene. Ponavljam, rezultat svakog pojedinca meri se njegovim rezultatima, a ne projekcijom njegovih zelja. Naš cilj je da RB “Kolubara“ finansijski dobro posluje i da se nikada više ne ponovi korupcija koju je u ovom preduzeću dozvolilo predhodno rukovodstvo.

(Telegraf.rs)

Video: Na Zlatiboru prava zimska idila: Snežni pokrivač i -2, predivan snimak sa popularne srpske planine

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • MMilan

    18. decembar 2013 | 19:11

    A jel tacno da posao u Kolubari kosta od 2.5 do 5000 eura...ili klevecu

  • Srbin

    18. decembar 2013 | 19:21

    To je rekao i ovaj u železnicama srbije!!!!

  • SSRN

    18. decembar 2013 | 19:54

    Mnogo ovo partizanski zvuči! Brigadiri,komandiri,fabrike radnicima,tra-la-la!

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA