ŠOPING MANIJA: Rasprodaje izazvale haos u američkim radnjama (FOTO)
Praznična šoping sezona u SAD je ove godine počela ranije, pošto je preko desetak velikih radnji otvorilo svoja vrata na nacionalni praznik Dan zahvalnosti, uprkos protestima zaposlenih.
Masa kupoholičara guralo se kasno sinoć na vratima robne kuće "Mejsis" u Njujorku, a prema procenama izvršnog direktora tog trgovinskog lanca Terija Landgrena, oko 15.000 kupaca je pohrlilo u radnju po njenom otvaranju, prenosi agencija AP.
Otvaranje prodavnica na praznik predstavlja kršenje tradicije, pošto se dan koji dolazi posle Dana zahvalnosti, takozvani "Crni petak", tradicionalno smatra zvaničnim početkom praznične sezone i najvećim danom za šoping u godini.
Međutim, u proteklih nekoliko godina, trgovci su pomerili radno vreme otvaranja prodavnica na sam Dan zahvalnosti, kao i popuste koji su nekada bili rezervisani za "Crni petak" na početak novembra.
Tokom prošlogodišnjeg Dana zahvalnosti, prodata je roba u vrednosti od 810 miliona dolara, za 55 odsto više nego u 2011. godini, kao rezultat otvaranja većeg broja prodavnica na praznik.
Međutim, na prošlogodišnji "Crni petak" prodaja je pala 1,8 odsto na 11,2 milijarde dolara, što je i dalje bio najveći šoping dan u prošloj godini.
Najveći američki trgovinski lanac "Volmart" se, međutim, ove godine našao na meti protesta radnika, koji su ustali protiv prazničnog radnog vremena, pošto je većina prodavnica ovog lanca otvoreno 24 sata. Prema rečima rukovodstva "Volmarta", zaposleni će biti dodatno plaćeni za rad na Dan zahvalnosti i biće im posluženi obroci.
Iako se američko tržište rada i nekretnina oporavlja, to se još ne oseća na planu povećanja potrošnje među kupcima.
Za poslednja dva meseca u ovoj godini, američka Nacionalna maloprodajna federacija prognozira rast maloprodaje od 3,9 odsto na 602,1 milijardu dolara, što je više od prošlogodišnjeg rasta od 3,5 odsto, ali ispod tempa rasta od šest odsto zabeleženog pre recesije.
Analitičari očekuju da će trgovci ove godine morati da se odluče za dodatne popuste kako bi privukli veći broj ljudi u prodavnice.
(Telegraf.rs / Tanjug)
Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Vladimir ns
Ma evo i kod nas od 50 reklama u jednom reklamnom bloku 45 su idea, maksi, dis ... Svi smišljaju neke imbecilne pesmice kao psihološko mučenje građana, i onda ti se to uvuče u glavu i u jednom trenutku sediš u fotelji kući a u drugom si u prodavnici.
Podelite komentar
Урош
Од тога је било бар 10 Срба, званих Сале, који су се сликали са "Sale".. :-D
Podelite komentar
Bojan
Debili bili i ostali . . .
Podelite komentar