Pruga Beograd-Budimpešta koštaće milijardu i po evra
Generalni direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović kaže da se to preduzeće već sprema za najavljenu rekonstrukciju pruge od Beograda do Budimpešte.
- Železnice Srbije već pripremaju potrebnu dokumentaciju i spremne su da brzo i efikasno daju maksimalan doprinos realizaciji projekta modernizacije železnice između Beograda i Budimpešte - izjavio je Simonović.
"Modernizacija međunarodne pruge Beograd - Novi Sad - Subotica - Budimpešta prioritetan je projekat Železnica Srbije i od izuzetnog značaja za funkcionisanje putničkog i teretnog saobraćaja kroz zemlju, kao i za privredu u Srbiji", saopštilo je to javno preduzeće, povodom izjave predsednika Vlade Ivice Dačića o tome da je sa premijerima Mađarske i Kine juče u Bukureštu postigao dogovor o zajedničkom projektu modernizacije železnice između Budimpešte i Beograda.
Prema prvim procenama, vrednost izgradnje i modernizacije pruge Beograd - Budimpešta je oko 1,5 milijardi evra, od čega će deo pruge na srpskoj teritoriji, između Beograda i Subotice, koštati oko 870 miliona evra.
To znači, kako se navodi, da će se kroz Srbiju remontovati i modernizovati oko 200 kilometara pruge za prosečnu brzinu voza od 160 kilometara na sat, dok će na delu pruge između Novog Sada i Subotice brzina vozova moći da bude i do 200 km/sat.
Dogovor premijera triju država je u skladu sa Memorandumom o razumevanju, koji su u maju ove godine potpisale Železnice Srbije i Mađarske državne železnice, a koji se odnosi na modernizaciju međunarodne železničke magistrale između Beograda i Budimpešte. Idejni projekat je već urađen, a Saobraćajni institut CIP radi pojedinačnu projektnu dokumentaciju za modernizaciju ove pruge po fazama.
Modernizacija pruge Stara Pazova - Novi Sad, na železničkoj međunarodnoj magistrali Beograd - Novi Sad - Subotica, jedan je od pet projekata koji će se finansirati iz ruskog državnog kredita za modernizaciju srpskih železnica u ukupnom iznosu od 800 miliona dolara.
Projektom modernizacije pruge Stara Pazova - Novi Sad, u ukupnoj dužini od 43 kilometra, predviđena je i izgradnja celog drugog koloseka (umesto sadašnje jednokolosečne pruge) na ovoj deonici.
U toku je priprema projektnog zadatka. Projekat bi trebalo da bude završen do marta 2014, a radovi na modernizaciji mogli bi započeti već sredinom naredne godine. Za završetak posla potrebno je oko tri godine, pa se završetak radova može očekivati polovinom 2017. godine. Procenjena vrednost radova je oko 300 do 350 miliona evra.
Planirano je da se radovi realizuju u tri etape, i to prvo Stara Pazova - Beška, zatim Beška - Inđija pustara, i Inđija pustara - Novi Sad.
(Telegraf.rs / Tanjug)
Video: Neko se baš potrudio da ukrasi ovaj automobil: Ovo je jelka na četiri točka
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Veljko
Nerealna cena rekonstrkcija transibiriske zeleznice kosta 8 milijardi a to je komplet obnova?! Koja fora da ovih 200-tinak km. kosta toliko?! A i nece biti nista od toga ;)
Podelite komentar
Nbbb
Mozda hoce da kopaju metro za te pare al nam nisu rekli... Kad toliko kosta mora da su sine od titanijuma))))))zalost ova "vlas" skroz((((((
Podelite komentar
vuk popovic
Zar ovaj Simonovic jos nije smenjen i poslat u zatvor? Najveca stetocina u poslednjih 20 godina u Zeleznicama Srbije. A sto se tice pomenutog projekta, jel neko uradio studiju o broju putnika na toj relaciji? Cuj, Sima spreman za projekat a Rusi zbog njega zaustavili kredit i traze njegovu smenu
Podelite komentar