Da li su akcijske cene prevara?

 
  • 13

Realna cena je ona po kojoj se prodaje u redovnoj prodaji. Akcijska cena je sa smanjenim rabatom, proizvod na kojem se često gubi novac, jer se prodajom akcijskog proizvoda jedva pokrivaju troškovi proizvodnje

Za razliku od opšteg uverenja, popularna sniženja po trgovinskim lancima, takozvane akcije, ne idu u prilog ni trgovcima ni proizvođačima.

Oni naime tvrde da i jedni i drugi gube novac na akcijama, ali da im pribegavaju, jer je to jedini način da u doba niskog prometa privuku kupce. 

Za poslednjih nekoliko godina promet u maloprodaji pao je za trećinu, a samo u odnosu na prošlu godinu manji je za 8,6 odsto.

Kako pojedine akcije traju i po mesec dana, a cene su u tom periodu i do 30 odsto niže, mnogi su počeli da se pitaju da li je akcijska cena realna cena proizvoda, oslobođena previsokih trgovačkih i proizvođačkih marži.

- Akcijske cene formiraju se u dogovoru sa dobavljačima, na način da se dela zarade odriču obe strane, a u cilju što povoljnije ponude ka krajnjem potrošaču. Naravno, obe strane učesnice ostvaruju određene povoljnosti, kako kroz vidljivost na mestu prodaje i kroz reklame, tako i kroz povećanje obima prodaje - objašnjava Olivera Ćirković iz "Univereksporta" za "Blic".

Da li će na sniženjima više izgubiti proizvođači ili trgovci, zavisi od dogovora i od cilja akcije.

- Realna cena je ona po kojoj se prodaje u redovnoj prodaji. Akcijska cena je sa smanjenim rabatom, proizvod na kojem se često gubi novac jer se prodajom akcijskog proizvoda jedva pokrivaju troškovi proizvodnje, ali je u doba krize, kada je kupovna moć ovoliko poljuljana, ta žrtva neophodna - objašnjavaju proizvođači.

Statistika, međutim, kaže da je promet namirnica i 70 odsto veći kada su one na akciji, nego kada im je redovna cena.

(Telegraf.rs / Izvor: Blic - Gorica Avalić)

Video: Konferencija za medije povodom filma "Volja sinovljeva

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Marrina

    24. novembar 2013 | 10:25

    Sto se tice garderobe i kad je na akciji zarade se pare jer se prodavci ugradjuju i 300%..Radila u butiku ;)

  • Zemunac

    24. novembar 2013 | 10:09

    Bas su vam realne cene, pogotovo kada znamo koliko te iste stvari kostaju preko...i na akcijama derete.... paljba bre....

  • Nešo

    24. novembar 2013 | 09:56

    Znaci da ne kupujemo na akcijama nego kada je skuplje ? :D

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA