Prva auto-škola u Srbiji koja je dobila dozvolu za rad!
Iako mukotrpan, proces kojim auto-škole mogu da dobiju dozvolu za rad nije nemoguć, a to pokazuje i primer auto-škole "Peta brzina" iz Beograda. Ova škola je prva u Srbiji koja od početka primene novog Pravilnika kojim se uređuje osposobljavanje kandidata za vozače može da nastavi nesmetano da radi.
Da podsetimo, po Zakonu o bezbednosti saobraćaja 26. oktobra zvanično su prestale da važe sve dosadašnje dozvole za rad auto-škola.
- Još pre tri godine bilo je reči da će ovakav zakon biti donet, kao i šta će od auto-škola biti zahtevano, pa smo još tada počeli da se pripremamo. Prva kontrola da li ispunjavamo uslove propisane zakonom bila je 22. oktobra. Tada su pripadnici MUP-a zahtevali od nas da ispravimo sitne nedostatke i 31. oktobra su ponovo došli kako bi konstatovali da je sve u redu. Očekujemo da zvanično rešenje stigne za nekoliko dana i tada možemo da počnemo sa radom - kaže vlasnik auto-škole "Peta brzina" Velibor Bata Petrović.
Kako ističe, oni su napravili svoj plan po kome će sprovoditi teorijsku nastavu, a ostavljen im je rok do početka januara kako bi predavači i ispitivači u školi dobili licencu.
- Prvi ispitni rok za polaganje ispita za ispitivače bio je 25. oktobar ove godine, pa su nam s obzirom na to dali rok do januara da i to sredimo. Mislim da su svi očekivali da se primena novih propisa ponovo prolongira, ali situacija nije takva. Svaka auto-škola je znala da predavač, primera radi, mora da bude saobraćajni inženjer. Svako ko hoće ozbiljno da se bavi ovim poslom moraće da obezbedi sve propisane uslove, a kolege me često zovu da se posavetuju oko nekih nedoumica - dodaje Pecović.
On pretpostavlja da će svi kandidati sada biti strpljivi kako bi videli da li će i koje auto-škole dobiti licencu za rad, ali da nije siguran koliko će pojedinci biti spremni da čekaju.
Na teritoriji Srbije postoji oko 900 auto-škola, ali je prema navodima MUP-a, zahteve za dobijanje dozvola za rad podnelo oko 300. Svi koji su podneli zahtev ući će u proceduru, ali proces proveravanja da li auto-škole ispunjavaju sve propisane uslove može da potraje do dva meseca.
Kako se ispostavilo, najveći problem auto-školama bili su poligoni, ali je MUP vlasnicima izašao u susret pa se obuke još godinu dana mogu obavljati na starim poligonima, uz uslov da bude obezbeđena adekvatna saobraćajna signalizacija. Takođe, na godinu dana odloženi su i propisi koji se odnose na obavezu posedovanja tahografa u svim vozilima, kao i indikatora za duple komande. Odluka o obaveznom posedovanju informatičke opreme koja omogućava savremeniji način polaganja vozačkih ispita važiće tek od aprila 2014. godine.
(M. Stojanović)
Video: Snimci erupcije vulkana na Islandu: Beton se topi
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Vlada
Meni se cini da se i auto skole i mup prave ludi..
Podelite komentar
Miki
Vlado necini ti se!
Podelite komentar
jug
pa te auto skole su najveci lopovi, takvo uzimanje para ljudima, pa padanje po 100put, a svaki put po 30e. i treba sve da se zatvore!!!!!
Podelite komentar