Prva auto-škola u Srbiji koja je dobila dozvolu za rad!

  • 3

Iako mukotrpan, proces kojim auto-škole mogu da dobiju dozvolu za rad nije nemoguć, a to pokazuje i primer auto-škole "Peta brzina" iz Beograda. Ova škola je prva u Srbiji koja od početka primene novog Pravilnika kojim se uređuje osposobljavanje kandidata za vozače može da nastavi nesmetano da radi.

Da podsetimo, po Zakonu o bezbednosti saobraćaja 26. oktobra zvanično su prestale da važe sve dosadašnje dozvole za rad auto-škola.

- Još pre tri godine bilo je reči da će ovakav zakon biti donet, kao i šta će od auto-škola biti zahtevano, pa smo još tada počeli da se pripremamo. Prva kontrola da li ispunjavamo uslove propisane zakonom bila je 22. oktobra. Tada su pripadnici MUP-a zahtevali od nas da ispravimo sitne nedostatke i 31. oktobra su ponovo došli kako bi konstatovali da je sve u redu. Očekujemo da zvanično rešenje stigne za nekoliko dana i tada možemo da počnemo sa radom - kaže vlasnik auto-škole "Peta brzina" Velibor Bata Petrović.

Kako ističe, oni su napravili svoj plan po kome će sprovoditi teorijsku nastavu, a ostavljen im je rok do početka januara kako bi predavači i ispitivači u školi dobili licencu.

- Prvi ispitni rok za polaganje ispita za ispitivače bio je 25. oktobar ove godine, pa su nam s obzirom na to dali rok do januara da i to sredimo. Mislim da su svi očekivali da se primena novih propisa ponovo prolongira, ali situacija nije takva. Svaka auto-škola je znala da predavač, primera radi, mora da bude saobraćajni inženjer. Svako ko hoće ozbiljno da se bavi ovim poslom moraće da obezbedi sve propisane uslove, a kolege me često zovu da se posavetuju oko nekih nedoumica - dodaje Pecović.

On pretpostavlja da će svi kandidati sada biti strpljivi kako bi videli da li će i koje auto-škole dobiti licencu za rad, ali da nije siguran koliko će pojedinci biti spremni da čekaju.

Na teritoriji Srbije postoji oko 900 auto-škola, ali je prema navodima MUP-a, zahteve za dobijanje dozvola za rad podnelo oko 300. Svi koji su podneli zahtev ući će u proceduru, ali proces proveravanja da li auto-škole ispunjavaju sve propisane uslove može da potraje do dva meseca.

Kako se ispostavilo, najveći problem auto-školama bili su poligoni, ali je MUP vlasnicima izašao u susret pa se obuke još godinu dana mogu obavljati na starim poligonima, uz uslov da bude obezbeđena adekvatna saobraćajna signalizacija. Takođe, na godinu dana odloženi su i propisi koji se odnose na obavezu posedovanja tahografa u svim vozilima, kao i indikatora za duple komande. Odluka o obaveznom posedovanju informatičke opreme koja omogućava savremeniji način polaganja vozačkih ispita važiće tek od aprila 2014. godine.

(M. Stojanović)

Video: Srbijavoz preporučuje putnicima da karte kupuju putem mobilne aplikacije

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Vlada

    4. novembar 2013 | 15:42

    Meni se cini da se i auto skole i mup prave ludi..

  • Miki

    4. novembar 2013 | 16:34

    Vlado necini ti se!

  • jug

    5. novembar 2013 | 19:42

    pa te auto skole su najveci lopovi, takvo uzimanje para ljudima, pa padanje po 100put, a svaki put po 30e. i treba sve da se zatvore!!!!!

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA