U Srbiji nijedna auto-škola ne radi, sutra rešenje?
Nijedna od oko 900 auto-škola u Srbiji trenutno nema dozvolu za rad, a obuka vozača neće se odvijati do daljeg. Konkretan broj vozača koji trenutno ne mogu da nastave sa obukom za vožnju nismo uspeli da saznamo od MUP-a, kao ni šta bi oni trebalo da rade dok se postojeća situacija ne reši.
Kako objašnjava Petar Rašeta sekretar zajednice auto-škola, po Zakonu o bezbednosti saobraćaja 26. oktobra zvanično su prestale da važe sve dosadašnje dozvole za rad auto-škola.
- Mi ne naziremo rešenje. Sutra ćemo održati vanredni sastanak kako bismo pokušali da pronađemo neki način na koji bismo rešili ovaj problem. Ministarstvo unutrašnjih poslova je nezvanično preporučilo kandidatima čije su obuke u toku da tuže auto-škole, ali mi smo onda najavili Ministarstvu da ćemo mi da tužimo njih jer nama niko ne može da zabrani pravo na rad - kaže Rašeta.
Kako je izjavio zamenik načelnika Uprave saobraćajne policije MUP Vladimir Rebić nijedna auto-škola nije ispunila uslove za dobijanje dozvola.
- Oko 300 škola podnelo je zahteve za ispunjavanje uslova, ali zbog nedostataka sa njihove strane i zbog nemogućnosti da se odjednom obezbedi toliki broj policijskih službenika koji će izaći na lice mesta i utvrditi da li su zadovoljeni uslovi, trenutno ne postoji nijedna auto-škola koja ima dozvolu za rad. Sve auto-škole koje su predale zahtev ući će u proceduru, a ukoliko se utvrdi da je zahtev nepotpun, biće utvrđen razuman rok u kako bi se otklonili nedostaci - kaže Rebić.
Kao najveći problem pokazala se teorijska nastava koja nije planirana u skladu sa nastavnim planom, odnosno predavači teorijske nastave koji nisu pripremili časove kako nastavni plan zahteva.
Kako je dodao Rebić auto-škole su period od kada je donet Pravilnik kojim se uređuje osposobljavanje kandidata za vozače (maj 2012. godine) do 25. oktobra ove godine iskoristile za osposobljavanje novih kandidata, a ne za ispunjavanje propisanih uslova.
- Većina tih obuka završene su po skraćenim procedurama, često i bez teoretske nastave i uz skraćenu praktičnu obuku, tako da sada postoji dosta neproverenih i problematičnih vozača - rekao je Rebić.
Kako bi izašo u susret auto-školama MUP je izmenio pravilnik i objavilo prečišćene tekstove kojima su revidirani uslovi za dobijanje dozvole za rad.
- Tako se zahtev da svaka auto-škola ima odgovarajući poligon odlaže na godinu dana, što znači da će sve škole moći da rade na poligonima na kojima su do sada radile, uz uslov da bude obezbeđena adekvatna saobraćajna signalizacija. Odloženi su i propisi koji se odnose na obavezu posedovanja tahografa u svim vozilima, kao i indikatora za duple komande. Propisi koji se odnose na obaveznost posedovanja informatičke opreme koja omogućava savremeniji način polaganja vozačkih ispita važiće tek od aprila 2014. godine - zaključio je Rebić.
Do postizanja konkretnih dogovora vlasnicima auto-škola i instruktorima ne ostaje ništa drugo do da zaljuče ono što nam je u poverenju ispričao jedan od vlasnika najuglednije auto-škole u gradu.
- Ostaje mi samo da zaključim kako je u interesu tajkuna da se, primera radi, sve auto-škole po Beogradu pozatvaraju i da se otvori samo jedna koja će imati neprikosnoveni primat! S obzirom na to da apsurdne zahteve novog pravilnika ne ispunjava 95 odsto auto-škola, izgleda da ćemo se uskoro vratiti u ono vreme kada je neprikosnoveno vladao "Crveni signal" - objašnjava za Telegraf vlasnik škole, koji je želeo da ostane anoniman.
(Telegraf.rs)
Video: Srbijavoz preporučuje putnicima da karte kupuju putem mobilne aplikacije
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Bebi
Policijski sluzbenici odlucuju dali auto skola ima uslove za rad??? Ovo nema ni u Zanzibaru.
Podelite komentar
Ivan
Ma svaka budala moze nauciti da vozi, nije to kvantna fizika pa da ti trebaju predavaci i ostale gluposti. A kod nas ne ginu oni sto ne znaju da voze, vec oni sto ne znaju Njutnove zakone.
Podelite komentar
Makarije
Pa kako su radili i ne treba više ni da rade.Zbog njihove brze zarade, puštali su na ulice neobučene vozače,koji svakoga dana izazivaju nesreće.Sada se vade na zakon, a i u starom je bilo sve što i u novom ali nije bilo obavezno, navikli su da im trošovi budu nikakvi, pa kakvi su samo automobili za obuku bili?samo što na fićama nisu obučavali,...Neka se ugledaju na NAVAK ili ako nemaju sredstva neka se udruže pa naprave ozbiljnu i moćnu auto školu, ovo ciganisanje ničemu ne vodi,...
Podelite komentar