OČAJNI RADNICI: Autobusima ispadaju motori a putnici nas pljuju! (FOTO)
Tek kada su radnici kragujevačkog Autosaobraćaja odlučili da blokiraju magistralu ka Kraljevu i spavaju na pruzi, odvažili su se i da progovore o stanju u firmi, o čemu inače čitav Kragujevac šapuće.
Radnici neće odustati od blokade sve dok obećanje SNS iz Kragujevca ne bude dokumentovano i stigne "crno na belo" poziv od potpredsednika vlade, Aleksandra Vučića, za sastanak u petak u Beogradu.
Dok se železnica dovija da alternativnim pravcima omogući Fijatu da "500 L" odveze u Bar, radnici pričaju ono što nisu smeli dok je bilo nade da se firma spase.
Sada u suzama svedoče o isplati zarada od 740 dinara, pa 260, zatim 3.000, pa 1.300 dinara, koliko su nedavno primili!?
- Grupa ljudi iz senke već godinama uništava firmu po zadatku. Sve su očerupali, a vladaju pretnjama otkazom i ucenama. Oni zapošljavaju familiju, idu na plaćena odsustva, pišu im se "fantomski" radni sati. Njihovi podanici voze linije na kojima se zarađuje i po 300 evra mesečno samo od čašćavanja kada nekome prevezu torbu, dokumenta, lekove, iz grada do grada.
Mi ostali smo robovi koji voze autobuse kojima na ulicu ispadaju motori, a putnicima na pitanje "kada stižemo" odgovaramo "ako stignemo". Ćutali smo dugo i sada smo ovde, odmahujući rukama svedoči radnik AS, sedeći na pruzi -Tomislav Tomić, koga od penzije deli pet meseci, uzdišući dodaje da je nedavno plakao ušavši na prostor gde je bila garaža firme.
- Budzašto su prodate automatske četke za pranje vozila, automatska farbara koja je bila ponos firme. Tri cisterne iz kruga garaže dali su za sitne pare, a jedna je bila neupotrebljena. Tako je čerupano godinama. Obraćali smo se policiji i tužilaštvu sa deset kilograma papirologije u rukama. Neko nas je strpljivo vodio do propasti. Svi znamo ko, oni nisu ovde, kaže Tomić.
Biletarke sa autobuske stanice, Suada, Miljojka i Dragana, kažu da su ih putnici poslednjih meseci bukvalno pljuvali preko šaltera.
- Čovek je propustio avion iz Beograda jer me dispečer ubeđivao, a ja tog čoveka i još 50 ljudi, da će autobus poći ka Beogradu za pet minuta, pa još pet... Prošlo je sat vremena i tada mi je rečeno da je put otkazan. Mnogo toga rađeno je sa namerom, a tu je i očaj kolega koji se iživljavaju na putnicima jer im je poslednji put uplaćena zarada od 1.300 dinara - dopunjavaju se Dragana Čolić i Miljojka Lazović.
Suada Todorović plače od kada im je koleginica koja je prešla u "Lastu" donela da jedu. Ne shvata kako je stigla do situacije da nema za hranu. Neki od radnika leče se od kancera, a zdravstvene knjižice nemaju. Ni deca im nisu osigurana.
Dnevna zarada u samo jednoj smeni za šalterom bila je oko 100.000 dinara, a leti do 180.000. Svi se pitaju gde su te pare.
U godinama unazad Autosaobraćaj je zbog dugova stavio pod hipoteke pet autobuskih stanica u Šumadiji. Ostala je samo kragujevačka, na odličnoj lokaciji i već dugo predmet interesovanja. Firma je poznata i po hapšenju nekoliko čelnih ljudi. Penzionerka Autosaobraćaja juče je na pruzi preračunala da je za njenih 36 godina staža u firmi promenjeno 12 direktora.
Trenutna dugovanja firme od 650 miliona dinara premašuju vrednost celokupne imovine. U preduzeću je zaposleno oko 400 radnika, vozni park čine samo četiri autobusa, a toliko je i sindikalnih organizacija!
(M. M.)
Video: Vulkan na Islandu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Bogoje
Na ulicu bunt,inace nam spasa nema!
Podelite komentar
Sramota
Ti zorice trebalo bi da se stidis svog komentara.Da li bi neko obratio paznju na te ljude da nisu zaustavili saobracaj. Ljudi bre nemaju sta da jedu dok direktori pune svoje dzepove.SRAMOTA
Podelite komentar
Slavica
Neznam samo zasto su cekali 40 godina...
Podelite komentar