Proizvođači traže da malina bude strateški proizvod

  • 3

Odbor za poljoprivredu smatra da bi malina trebalo da dobije status strateškog proizvoda, jer Srbiji godišnje donese 200 miliona evra deviznog priliva i od njene proizvodnje živi 80.000 porodica.

Poljoprivrednik Stevo Petrović rekao je da proizvodnja malina služi i kao dopunska zarada radnicima sa niskim primanjima. Malina je veoma važna i u regionalnom razvoju, jer je pretežno koncentrisana u brdskom području zapadne Srbije.

Srbija je ove godine proizvela 52.000, lane 37.000, a 2011. godine rekordnih 83.600 tona malina. Svi se slažu da su srpske maline izuzetnog kvaliteta, ali država, osim subvencija, odbija da ih proglasi za strateški proizvod.

Iz Ministarstva poljoprivrede poručuju da to voće ne može biti strateški proizvod, i da država ne može da određuje otkupnu cenu malina.

- Strateški proizvodi se smatraju samo oni koji obezbeđuju preživljavanje, poput pšenice i kukuruza - kaže Nenad Katanić, pomoćnik ministra poljoprivrede.

(Trelegraf.rs / Izvor: Večernje novosti)

Video: Na Kopaoniku metar snega, skijaši uživaju

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • žandarm

    8. oktobar 2013 | 01:46

    Malina i jeste srpski brend

  • Mare car

    8. oktobar 2013 | 10:00

    Jel moze neko da pojasni sta znaci taj termin strateski proizvod i sta se podrazumeva odnosno ukljucuje u taj plan i program?

  • Maja

    8. oktobar 2013 | 07:55

    Malina da bude strateski proizvod, IT industrija takodje a turizam ovakav kakav je pravi duplo vise nego i maline i IT pa mu nije priznata cak ni izvozna delatnost (govorim o receptivnom turizmu, onom koji pravi devizni prihod).

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA