SMENE NA VRHU: Epl i Gugl potukli Koka-kolu!
"Koka-kola" je godinama bila najmoćniji i najprepoznatljivij svetski brend, ali je u digitalnom dobu, ipak, morala da prepusti krunu IT gigantima "Eplu" i "Guglu".
Kako prenosi "Njujork tajms", na listi 100 najmoćnijih brendova sveta, koju od 2000. sastavlja konsultantska firma "Interbrend", prvi put na vrhu nije čuveno piće.
- Kako se to obično kaže - živeo kralj! A ove godine taj kralj je "Epl". Dolazak te kompanije na vrh je ionako bilo samo pitanje vremena - rekao je Džez Frempton, izvršni direktor "Interbrenda".
Međutim, analitičari ističu da silazak sa trona i pad na treće mesto ne znači da "Koka-kola" zaista gubi moć, već samo da su u novoj eri na vrhu novi igrači.
U prilog tome govori i činjenica da "Koka-kola", uprkos tome što je izgubila čelnu poziciju, nije prestala da raste - vrednost brenda je u protekloj godini porasla za još dva odsto, na vrtoglavih 79,2 milijarde dolara.
IT sektor napreduje mnogo brže, pa je tako Epl "narastao" za čak 28 odsto, na 93,3 milijarde dolara, čime je omogućen skok sa prošlogodišnjeg drugog mesta. Vredi istaći da je kompanija pre samo dve godine bila tek osma.
- "Koka-kola" i te kako zna kako se radi marketing, ali IT kompanije sada dominiraju na vrhu i one su predvodnici nove marketinške zajednice. Brendovi kao što su "Epl", "Gugl" i "Samsung" menjaju naše navike, naše ponašanje, način na koji kupujemo, način na koji komuniciramo. Oni su bukvalno izmenili naše živote - kaže Frempton.
Od deset najmoćnijih svetskih brendova, više od polovine stiže iz IT sveta - "Epl" (1), "Gugl" (2), IBM (4), "Majkrosoft" (5), "Samsung" (8) i "Intel" (9).
Lista 10 najmoćnijih:
Epl
Gugl
Koka-kola
IBM
Majkrosoft
Dženeral elektrik
Mekdonalds
Samsung
Intel
Tojota
Kao uteha bivšem vladaru ostaje podatak da se sa listom ne slaže "Fejsbuk zajednica" - "Koka-kola" ima 73,2 miliona lajkova, u poređenju sa 9,8 koliko ima" Epl" i 15,1 milion koliko ima "Gugl".
(Telegraf.rs / Izvor: B92)
Video: Neko se baš potrudio da ukrasi ovaj automobil: Ovo je jelka na četiri točka
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
haker
Neki Kazu truli jabuka :))))) a ona broj 1
Podelite komentar
Marko
Ma jabuka je je ipak jabuka pravi izbor
Podelite komentar