Srbija je na pretposlednjem mestu u Evropi po onlajn investicijama
Izveštaj o potrošnji na onlajn oglašavanje - AdEx Benchmark 2012, koji na godišnjem nivou objavljuje IAB Europe, potvrdio je da je 2012. godina bila izuzetno uspešna kada je u pitanju ova industrija, budući da je prvi put po vrednosti pretekla potrošnju na oglašavanje u printu.
Srbiji je, bez obzira na porast investicija u odnosu na 2011. godinu, na pretposlednjem mestu u Evropi po onlajn investicijama po glavi stanovnika – skoro 18 puta manje od evropskog proseka (koji iznosi 30 evra). U gorem položaju nalazi se samo Rumunija.
IAB Europe, u saradnji sa IHS, objavio je izveštaj AdEx Benchmark 2012 – vodič za potrošnju na onlajn oglašavanje u celoj Evropi. Ove godine izveštaj je otkrio izvanredne rezultate u korist onlajn oglašavanja, koje je na evropskom nivou zabeležilo rast od 11,5 odsto uprkos najvećoj ekonomskoj krizi na polju oglašavanja od 2009. godine.
Potrošnja na onlajn oglašavanje je u 2012. godini pretekla prvi put ulaganje u oglašavanje u štampanim medijima, čime je internet postao drugi medij po vrednosti u Evropi.
Internet kao medij je više nego dvostruko uvećao svoj udeo u potrošnji na medijsko oglašavanje od 2006. godine, kada je objavljena prva AdEx Benchmark studija. Danas on čini 25,6 odsto (€ 24,3 bn) ukupne potrošnje na oglašavanje u odnosu na 10,3 odsto (€ 9,4 bn) zabeleženih u 2006. godini.
- Ukupno gledajući, naš sektor je zadržao jaku poziciju - izjavio je Kimon Zorbas, CEO u IAB Europe, dodajući: - Rast tržišta se nastavlja impresivnom stopom, posebno kada se uporedi sa sveukupnim stanjem ekonomije. Još je značajniji rast zabeležen na tržištima Centralnoistočne Evrope, što ukazuje na veliki razvojni potencijal ove regije.
Putanja razvoja industrije onlajn oglašavanja ukazuje na fundamentalni preokret kada su u pitanju globalne strategije oglašavanja. Jak rast u 2012. godini može da se pripiše povećanju broja onlajn potrošača i raznovrsnosti ponude rešenja za onlajn oglašavanje, posebno u domenu mobilnih i video formata, koji menjaju strukturu i dinamiku tržišta.
Studija za 2012. godinu kvantifikuje ove novonastale trendove, pokazujući eksponencijalni rast mobilnog displej oglašavanja od 78,3 odsto, koji je posledica izražene potrebe potrošača za korišćenjem mobilnih i tablet uređaja, kao i video-formata. Mobilni displej oglasni formati sada čine 5 odsto (€ 392 m) ukupnog onlajn displej tržišta Evrope.
- AdEx Benchmark izveštaj pomaže oglašivačima da razumeju kako na najefikasniji način da prenesu svoju poruku u što relevantnijem kontekstu za potrošača - zaključuje Zorbas, dodajući: - Kako bismo još bolje odgovorili na potrebe tržišta, sledeće godine planiramo da proširimo naš AdEx izveštaj ponudom dodatnih podataka i komecijalnih analiza.
AdEx Benchmark studija IAB Europe objedinjuje potrošnju na oglašavanje sa 26 tržišta, stavljajući akcenat na istaknutu poziciju internet kao odabrani medij od strane oglašivača u okviru ukupnog medijskog miksa.
(Telegraf.rs / Izvor: IAB Europe)
Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Predrag
Srbija je na poslednjem mestu u svemu pozitivnom, ali verujem da zauzima prvo mesto u kriminalu, nezaposlenosti, korupciji...
Podelite komentar