Ruski piloti: Ljudi su posebna vrednost Srbije!
Prvi i drugi kapetan posade ruskog aviona "berijev be - 200" Grigorij Kočkarjov i Vladislav Podobni, koji su angažovani u Srbiji na gašenju požara, kažu da nailaze na gostoprimstvo kakvo se retko može naći u drugim državama, koje čini da teške zadatke lakše obavljaju.
Kočkarjovu je ovo već treći boravak u Srbiji gde je angažovan, na osnovu sporazuma vlada dve zemlje o radu srpsko-ruskog humanitarnog centra sa sedištem u Nišu, na gašenju požara i gde će sa posadom, koja je u režimu stalnog dežurstva na aerodormu "Konstantin Veliki", ostati do 30. septembra ove godine.
- Porodici i prijateljima se hvalimo Srbijom koja nam se puno dopala i ističemo da su ovdašnji ljudi posebna vrednost, navode članovi posade ruskog "Berijeva".
- Letenje je porodična tradicija. Moja deda je bio pilot, moj otac je bio pilot, ja sam pilot, a voleo bih da i moj sin sutra postane pilot", sa ponosom kaže Kočkarjov.
On se priseća prošlogodišnjeg boravka u Srbiji i navodi da je bilo puno velikih požara, da se radilo od svitanja do mraka.
Od dolaska u Niš ove godine "berijev" je uzleteo šest puta i gasio je požar u rejonima Bora, Zaječara i Leskovca, a Kočkarjov upozorava da prošlogodišnje iskustvo kazuje da je u drugoj polovini avgusta bilo najviše intervencija i najviše posla.
Na pitanje o izazovima s kojima se suočavaju u gašenju požara i delovanju u vanrednim situacijama, prvi kapetan napominje da se "trude da maksimalno snize nivo opasnosti".
- Uslovi letenja u planinskim predelima su složeniji nego u ravničarskim, jer u planinskim imate razne vazdušne struje, kod gašenja požara temperatura vazduha je veća i vazduh je razređeniji što otežava rad motora", navodi Kočkarjov.
"berijev be-200" može da ponese od osam do 12 tona vode u zavisnosti gde se puni, da li sa reke ili jezera ili na aerodromu, na primer. Kada bi leteo dok ima goriva i ako bi vodu uzimao sa reke ili jezera, u takvom jednom ciklusu, pod uslovom da požar nije daleko od mesta punjenja vodom, ruska amfibijska letelica može da izbaci 320 tona vode u suzbijanju vatrene stihije.
Kočkarjov, koji iza sebe ima 4.000 sati letenja, napominje da se avion na aerodromu puni za 11 do 15 minuta, a da zahvatanje vode sa vodotoka traje svega 18 sekundi.
Drugi kapetan posade Podobni u razgovoru kaže da je posadi najteže kada vidi da se požar primiče naselju.
Podobni, koji je u vazduhu proveo 8.000 sati i koji je leteo sa "iljušinom 76", navodi da, ukoliko bi sada usledila komanda o poletanju i ukoliko se posada nalazi na aerodromu, sve bi bilo spremno za 20 minuta.
- Odmah bi počelo punjenje aviona vodom i gorivom, odmah bi zagrevali motore i za 20 minuta bismo poleteli. Ako bismo bili u hotelu, poleteli bismo za jedan sat", navodi Podobni za Tanjug.
Članovima posade nedostaju porodica i prijatelji. S njima je Sreten Dimitrijević iz Sektora za vanredne situacije MUP-a Srbije koji se ne odvaja od ruskih prijatelja i koji sve čini da im boravak u Srbiji bude što prijatniji.
Uz druženje, kako se može videti iz neformalnog razgovora, "dela čine da se veruje rečima, a kada su dela zajednička i korist je veća".
(Telegraf.rs / Tanjug)
Video: Pas sa Cetinja čeka decu koja nikada neće doći
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
САШКО
БРАЋА РУСИ.
Podelite komentar
Pecanac
samo Rusi i niko vise,sta ce nam gej drzave.za gejeve komora i nista drugo
Podelite komentar
Mia
E,od njih "posebno"imali koristi :-)
Podelite komentar