DO USPEHA U SEDAM KORAKA: Koja je tajna uspešnih ljudi?

 
  • 5

Samokontrola je vrlina koja je posebno poželjna u poslovnom okruženju. Uspešni ljudi nikada se nisu stideli da dođu ranije na posao, ostanu duže ili dodatno istražuju

Uspešni poslodavci tvrde da postignuti rezultati govore i otkrivaju o osobi mnogo više od bilo koje druge reference u biografiji.

Uspeh je jako važna i poželjna poslovna kategorija, ali ujedno je i vrlo tajanstvena. Iako njegovi sastojci nisu u potpunosti poznati, na osnovu posmatranja uspešnih poslovnih ljudi mogu se definisati određene zakonitosti koje, ako ih primenimo u svom svakodnevnom radu, povećavaju mogućnost ostvarivanja boljih rezultata i razvoja ličnosti.

1. Upravljanje vremenom

Vreme i rokovi koji postoje za određene poslovne zadatke često negativno deluju na ljude. Naime, kada dobijemo tačno određeni rok za izvršavanje poslovnog zadatka, nesvesno se prilagođavamo tom vremenu koje nam je dato za zadatak, te onda na njemu radimo upravo do isteka roka, iako bismo ga u skladu sa svojim sposobnostima i mogućnostima dosta ranije završili.

Za postizanje većeg uspeha treba zanemariti predugačke rokove i za zadatke koje dobijamo iskoristiti tačno onoliko vremena koliko je potrebno za njihovo izvršavanje. Takav pristup radu će povećati efektivnost i omogućiti da uštedimo vreme i posvetimo se stvarima koje ne stignemo. Uspešni ljudi mogu se pohvaliti vrlinom da moć njihove volje savladava sve vremenske barijere.

2. Težnja za višim ciljevima

Na dobre poslovne rezultate svakako možemo biti ponosni, ali nikako ih ne bismo trebali smatrati dovoljnima. Gotovo sve uspešne ljude karakteriše volja za daljim radom, otkrivanjem novih znanja, proširivanjem vidika i svakodnevno traženje novih prilika.

Takođe, odlikuje ih hrabrost da se usude da prošire svoju delatnost na više područja, pa osim posla, tako razvijaju i svoju ličnost.

3. Važnost dostignuća

Većina ljudi misli da je iskustvo jedno od najbitnih merila njihove sposobnosti i uspešnosti, često opravdano obzirom da veliki broj poslodavaca pri zapošljavanju upravo na njemu insistira. No, podatak o vremenu provedenom na određenom radnom mestu ne odaje ništa o kvalitetama zaposlenog.

Važno je ono što je postignuto radom − a to su rezultati i udeo u razvoju. Uspešni poslodavci tvrde da postignuti rezultati govore i otkrivaju o osobi neizmerno više od bilo koje druge reference u biografiji.

4. Priznavanje sopstvenih grešaka

Mnogim ljudima je vrlo teško priznati da su pogrešili i instiktivno krivicu prebacuju na sve ostale, pa je tako često poslovni partner, tržište ili loše stanje u privredi krivo za poslovni neuspeh.

Prebacivanje krivice je možda lakša opcija, ali priznavanje krivice zrelo je postupanje kojim osim prihvatanja odgovornosti, učimo i stičemo dragoceno iskustvo.

5. Prestanite da se upoređujete

Veliki broj ljudi često pribegava tome da svoje mogućnosti i radne navike upoređuje sa ostalim članovima tima, što je često loša navika, jer tako svesno smanjujemo sopstveni potencijal i s vremenom ga sve manje iskorišćavamo.

Uspešni ljudi nikada se nisu stideli da dođu ranije na posao, ostanu kasnije, pošalju mejl više ili dodatno istražuju.

6. Upoznajte ljude oko sebe

Često ne obraćamo pažnju na pitanje ko su ljudi s kojima radimo i koje vrline poseduju. Gotovo uvek smo na poslu okruženi ljudima koji su nam dragi, ali i onima koji su nam malo manje dragi, jer nismo u mogućnosti da biramo društvo.

Međutim, vredi se potruditi i fokusirati se na otkrivanje pozitivnih osobina svih onih koji vas okružuju. Nakon što saznate više o njima i oni o vama, povećava se mogućnost da dođe do razmene informacija i znanja koja vam mogu biti od velike koristi u obavljanju posla.

Negovanje profesionalnog pristupa će vam omogućiti da izbegnete konflikte sa onima koji možda nisu tip osobe s kojom volite da radite. Jedna od navika uspešnih ljudi jeste da se okružuju ljudima koji su – uspešni.

7. Pronađite meru

Samokontrola je vrlina posebno poželjna u poslovnom okruženju. Mogućnost vladanja sobom i shvatanja da sopstveno dobro ili loše raspoloženje nije od primarne važnosti u kancelariji i timu, staviće vas na listu onih s kojima je prijatno raditi, a tako će vas sigurno doživeti i poslodavac.

Ako zamenite kritikovanje posvećivanjem zadatku, idejama ili ljudima, bumerang uspešnosti sigurno će vam se vratiti.

(Telegraf.rs / Izvor: Kamatica, Business.hr)

Video: Jake policijske snage obezbeđuju Univerzitet Hauard

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA