Šefovi špijuniraju preko Fejsbuka

  • 1

Sve više poslodavaca upotrebljava društvene mreže kao izvor informacija u procenama i ocenama radnika!

Tako o daljoj sudbini Aleksandra P. (42) upravo razmišlja bord direktora jedne od najvećih multinacionalnih kompanija u Srbiji, pišu Novosti.

Do juče je on bio član njihovog "top tima", stručnjak za odnosne sa javnošću i zaštitno lice kompanije. Davao je izjave na TV i za novine, organizovao promocije i radio svoj posao baš kako valja.

A onda se malo zaigrao. Otvorio je nalog na "Tviteru" i tamo kačio vulgarne komentare i postovao svoje erotske, tačnije pornografske slike, pišu Novosti. I time, smatraju njegovi poslodavci, ukaljao imidž kompanije.

Aleksandrova sudbina je tako još jedan dokaz da su granice između privatnog života i posla gotovo izbrisane. A u ovom odnosu, po svemu sudeći, opet profitiraju - poslodavci.

Dalibor Petrović, sociolog koji se profilisao upravo za izučavanje uticaja društvenih mreža, kaže da već šest-sedam godina poslodavci redovno vire u tuđe Fejsbuk-profile, prepiske na Tviteru... jer su to najvernije biografije. Šefovi posežu za špijunažom kako bi kontrolisali radnike, ali se ovi kanali najčešće koriste prilikom konkursa za posao:

- Ukoliko je to moguće, gledaju se profili kandidata koji uđu u uži krug jer se smatra da upravo Fejsbuk-stranica najdetaljnije oslikava ličnost - navodi ovaj sociolog.

On kaže da se granica između onoga što je privatno i onoga što je javno poštuje još od antičkog doba, ali da je ona danas sasvim pomerena. Društvene mreže su legitimisale palanački duh jer se sve glasnije ohrabruje navika da virimo u tuđu privatnost, s tim da to više ne moramo da radimo u potaji, već transparentno:

- Društvo čak promoviše građane da žive "javno" i sklono je da odbaci one kojih nema na nekoj od mreža, jer to znači da nešto kriju. A to je naročito izraženo kod mladih - ističe on.

Petrović ukazuje da je zato problem zaštite privatnosti sve značajniji, a pre svega zato što se mora redefinisati šta je to zapravo privatnost:

- Svako sam mora da donese takvu procenu, da bude oprezan jer se sve manje možemo oslanjati na institucije. To najteže uviđaju upravo mladi jer oni najčešće stavljaju svašta na svoje profile, nesvesni da se to ne može nikada izbrisati - kaže on.

(Telegraf.rs / Izvor: Večernje novosti / B. Stjelja)

Video: Neko se baš potrudio da ukrasi ovaj automobil: Ovo je jelka na četiri točka

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA