PRIZNAO KRIVICU: Španski mašinovođa nije kočio na vreme! (FOTO)
Mašinovođa voza koji je izleteo iz šina, kada je poginulo 80 ljudi, nije uspeo da zakoči na vreme, piše danas španski list "El pais" na osnovu prve rekonstrukcije događaja koju je mašinovođa dao neposredno posle nesreće.
Istraga uzroka najteže železničke nesreće u Španiji u poslednjih 40 godina i jedne od najtežih u Evropi usmerena je na mogući problem sa kočnicama i prebrzu vožnju.
List "Mundo" navodi da policija smatra da je uzrok nesreće možda bila "nesmotrenost" mašinovođe.
Nesreća se dogodila u sredu uveče kada je voz ulazio u veliku krivinu poznatu po imenu "A Gandeira" oko četiri kilometra od stanice u Santjagu de Komposteli, na severu Španije.
Na dramatičnom video-snimku bezbednosne kamere vidi se kako voz izleće iz šina i udara u betonski zid pored pruge. Smrskani vagoni su uklonjeni sa šina kranovima i poslati na analizu, prenose mediji.
Voz je, navodno, išao dvostruko većom brzinom od dozvoljene.
- Sistemi za upozoravanje su detektovali da Fransisko Hose Garson Amo, mašinovođa voza Alvia koji je dolazio iz Madrida, vozi brzinom od 190 kilometara na sat, iako je ograničenje na 80 - piše "El pais".
- Mašinovođa je prizao da se alarm na kontrolnoj tabli aktivirao i da je on pokušao da zakoči, ali da nije mogao da spreči tragediju - navodi madridski list.
List je juče objavio da je mašinovođa odmah posle nesreće izjavio da je vozio 190 kilometara na sat u trenutku iskakanja iz šina.
- Nadam se da niko nije poginuo zato što ću ih nositi na savesti - rekao je on, navodno, šefovima preko radio-veze dok je bio zarobljen u kabini nakon iskakanja voza sa osam vagona iz šina.
Policija danas treba da ispita mašinovođu koji, kako tvrdi državna železnica "Renfe", ima više od 30 godina iskustva u upravljanju vozom. On je formalno uhapšen, ali se nalazi u bolnici, gde ga čuva policija, pošto je zadobio lakše povrede, prenosi AFP.
POLICIJA SMANJILA BROJ POVREĐENIH
Policijski forenzičari koji istražuju ostatke tela poginulih smanjili su danas broj smrtno stradalih sa 80 na 78 ljudi i dodali da bi taj bilans mogao da bude još promenjen, nastavljajući rad na identifikovanju delova tela i njihovog sakupljanja u celine.
Taj smanjen bilans nastao je kada su forenzičari na kraju sastavili delove prikupljenih tela, u improvizovanoj mrtvačnici u Santjago de Komposteli gde se dogodila nesreća.
Policija je saopštila da je u toku identifikacija delova, kako veruje, još šest tela.
Više od 90 od ukupno 218 putnika voza koji je izleteo iz šina pre ulaska u stanicu u Santjago de Komposteli i dalje se nalaze u bolnici, a 30 njih je u kritičnom stanju. Najmanje 130 ljudi je prebačeno u bolnicu posle nesreće, a 95 se još nalazi na lečenju. Među 32 teško povređenih ima i dece.
(Telegraf.rs / Tanjug)
Video: Selaković na otvaranju 5. Rusko-srpskog kulturnog foruma
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Dada
Nije ni jedan posao lak. Ali ima poslova sa manjom i većom odgovornošću. Upravljanje bilo kojom masinom je tesko i zahteva apsolutnu koncentraciju. Zao mi je nastradalih, a i ovaj covek zsvrsio zivot.
Podelite komentar
Boki
Nije lako biti masinovodja...
Podelite komentar