ERCAN UNAL, DIREKTOR "KENT KARTA" : Nastavićemo da razvijamo BusPlus!

  • 14

Ercan Unal, generalni direktor turske kompanije "KentKar", koja je od srpske firme "Apeks Solušn Tehnolodži" otkupila većinski deo akcija firme Apex, kaže da će njegova kompanija nastaviti da ulaže i unapređuje sistem naplate prevoza u Beogradu kao i da je izuzetno zadovoljan načinom na koji funkcioniše sistem u srpskoj prestonici.

Kakva su Vaša iskustva u implementaciji sistema za praćenje javnog prevoza?

- "Kentkart" implementira Inteligentne transportne Sisteme od 1999. godine. Danas imamo implementirane sisteme u 29 gradova od kojih su većina metropole kao što je Beograd, Izmir (Turska), Doha (Katar), Aman (Jordan), itd. Naša kompanija ima veliko iskustvo u ovoj oblasti i uvek je bila fokusirana na svoju osnovnu delatnost - kaže Unal.

Koliko ste vremena radili na izradi rešenja za Beograd, s obzirom na to da ne postoji univerzalno rešenje?

- Pošto smo 2011. odlučili da radimo na ovom projektu, naše odeljenje za razvoj i istraživanje je počelo da razvija niz rešenja za Beograd. Odlučili smo da razvijemo potpuno novi dizajn hardvera i softvera. Sistem koji se koristi je rešenje po meri i u kratkom vremenu je prilagođeno potrebama. Ovo je još jednom potvrdilo snagu naše kompanije zahvaljujući našem uspešnom timu inženjera. Svakako ćemo nastaviti sa napornim radom kako bi u sistem uneli nove inovacije - izjavio je Unal.

Nedavno je u izveštaju Međunarodne agencije za energiju (IEA) "Priča o obnovljenim gradovima", sistem za naplatu karata i upravljanje vozilima javnog prevoza BusPlus, ocenjen kao pozitivan primer integrisanja usluge javnog servisa putem sistema za automatsku naplatu. Kako to komentarišete?

- U ovom slučaju, važnu ulogu ima ne samo naša kompanije već takođe i Direkcija za javni prevoz. Oni su odlučili da pruže ovakvu javnu uslugu, a mi smo sa naše strane upotrebili sve naše resurse za implementaciju naših najboljih iskustava u Beogradu. Kada su interesi zajednički, ne postoji nijedan drugi mogući put osim puta ka uspehu. Naš glavni cilj je svakako da građani Beograda budu zadovoljni - kaže direktor kompanije "Kent Kart".

Zašto ste se odlučili da od srpske kompanije "Apeks Tehnolodži" otkupite većinski paket akcija?

- "Apeks Tehnolodži" je dobro organizovana kompanija, koja je uspešno poslovala i pre naše kupovine. Naš Upravni odbor je odlučio da kupi većinski paket Apeksa u cilju dugoročnog očuvanja uspeha ove kompanije - kaže Unal.

Da li će sistem nastaviti da se razvija, i ako hoće, na koji način?

- Da, svakako. Naš cilj je da praktična rešenja nastavimo dalje da razvijamo i da se primenjuju sva nova razvojna rešenja u skladu sa najsavremenijim tehnologijama u okviru sistema za upravljanje javnim prevozom u Beogradu - rekao je Unal.

Ako uporedite Beograd sa ostalih 28 gradova u kojima ste implementirali sistem, koje su specifičnosti našeg glavnog grada i sa kojim ste se izazovima najčešće susretali?

- Kod većine ostalih 28 projekata, ulaz u autobuse je dozvoljen samo na prednjim vratima. U Beogradu, putnici mogu da uđu u vozilo koristeći bilo koja vrata. Na početku funkcionisanja sistema zbog ovakvog načina ulaska u autobus bilo je potrebno više vremena kako bi se stvorila navika očitavanja kartica na validatorima. Osim toga, primena intermodalnog sistema za naplatu karata uvek predstavlja izazov po pitanju softvera i Kenkart je uspešno realizovao ovo rešenje - kaže Unal.

Šta biste najpre izdvojili kao prednost ovakvog sistema?

- Sistem očigledno pruža mnogo pogodnosti kako za putnike tako i za grad. Želeo bih da navedem samo neke od njih: putnici ne moraju da nose novac sa sobom i umesto toga, mogu da koriste jednostavnu karticu koja im pruža iskustvo intermodalnog javnog prevoza između različitih vidova transporta. Putnici takođe imaju koristi od lojaliti programa i dobijaju precizne informacije u vidu vremena dolaska autobusa na stajališta. Grad ima više mogućnosti za planiranje uz sveobuhvatne izveštaje koji se generišu iz sistema, i praćenje čitavog voznog parka koji učestvuje u javnom prevozu u realnom vremenu - rekao je Unal.

Postoje li još neka tehnološka rešenja koja biste ponudili Beogradu?

- Radimo na razvoju niza unapređenja. Verujemo da će ona olakšati život putnicima i da će podstaći građane da koriste javni prevoz.

Kako biste ocenili dosadašnje rezultate rada u Srbiji?

- Za sada su povratne informacije koje dobijamo o funkcionisanju sistema više nego zadovoljavajuće. Javni prevoz u Beogradu je postao reper za ostale gradove širom sveta. Želja nam je da nastavimo u tom smeru, i da Beograd uvek bude jedan korak ispred svih drugih sličnih projekata - zaključio je direktor turske kompanije.

(Telegraf.rs)

Video: Održan svečani defile na Trgu Krajina u Banjaluci u okviru obeležavanja Dana Republike

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA