ERCAN UNAL, DIREKTOR "KENT KARTA" : Nastavićemo da razvijamo BusPlus!
Ercan Unal, generalni direktor turske kompanije "KentKar", koja je od srpske firme "Apeks Solušn Tehnolodži" otkupila većinski deo akcija firme Apex, kaže da će njegova kompanija nastaviti da ulaže i unapređuje sistem naplate prevoza u Beogradu kao i da je izuzetno zadovoljan načinom na koji funkcioniše sistem u srpskoj prestonici.
Kakva su Vaša iskustva u implementaciji sistema za praćenje javnog prevoza?
- "Kentkart" implementira Inteligentne transportne Sisteme od 1999. godine. Danas imamo implementirane sisteme u 29 gradova od kojih su većina metropole kao što je Beograd, Izmir (Turska), Doha (Katar), Aman (Jordan), itd. Naša kompanija ima veliko iskustvo u ovoj oblasti i uvek je bila fokusirana na svoju osnovnu delatnost - kaže Unal.
Koliko ste vremena radili na izradi rešenja za Beograd, s obzirom na to da ne postoji univerzalno rešenje?
- Pošto smo 2011. odlučili da radimo na ovom projektu, naše odeljenje za razvoj i istraživanje je počelo da razvija niz rešenja za Beograd. Odlučili smo da razvijemo potpuno novi dizajn hardvera i softvera. Sistem koji se koristi je rešenje po meri i u kratkom vremenu je prilagođeno potrebama. Ovo je još jednom potvrdilo snagu naše kompanije zahvaljujući našem uspešnom timu inženjera. Svakako ćemo nastaviti sa napornim radom kako bi u sistem uneli nove inovacije - izjavio je Unal.
Nedavno je u izveštaju Međunarodne agencije za energiju (IEA) "Priča o obnovljenim gradovima", sistem za naplatu karata i upravljanje vozilima javnog prevoza BusPlus, ocenjen kao pozitivan primer integrisanja usluge javnog servisa putem sistema za automatsku naplatu. Kako to komentarišete?
- U ovom slučaju, važnu ulogu ima ne samo naša kompanije već takođe i Direkcija za javni prevoz. Oni su odlučili da pruže ovakvu javnu uslugu, a mi smo sa naše strane upotrebili sve naše resurse za implementaciju naših najboljih iskustava u Beogradu. Kada su interesi zajednički, ne postoji nijedan drugi mogući put osim puta ka uspehu. Naš glavni cilj je svakako da građani Beograda budu zadovoljni - kaže direktor kompanije "Kent Kart".
Zašto ste se odlučili da od srpske kompanije "Apeks Tehnolodži" otkupite većinski paket akcija?
- "Apeks Tehnolodži" je dobro organizovana kompanija, koja je uspešno poslovala i pre naše kupovine. Naš Upravni odbor je odlučio da kupi većinski paket Apeksa u cilju dugoročnog očuvanja uspeha ove kompanije - kaže Unal.
Da li će sistem nastaviti da se razvija, i ako hoće, na koji način?
- Da, svakako. Naš cilj je da praktična rešenja nastavimo dalje da razvijamo i da se primenjuju sva nova razvojna rešenja u skladu sa najsavremenijim tehnologijama u okviru sistema za upravljanje javnim prevozom u Beogradu - rekao je Unal.
Ako uporedite Beograd sa ostalih 28 gradova u kojima ste implementirali sistem, koje su specifičnosti našeg glavnog grada i sa kojim ste se izazovima najčešće susretali?
- Kod većine ostalih 28 projekata, ulaz u autobuse je dozvoljen samo na prednjim vratima. U Beogradu, putnici mogu da uđu u vozilo koristeći bilo koja vrata. Na početku funkcionisanja sistema zbog ovakvog načina ulaska u autobus bilo je potrebno više vremena kako bi se stvorila navika očitavanja kartica na validatorima. Osim toga, primena intermodalnog sistema za naplatu karata uvek predstavlja izazov po pitanju softvera i Kenkart je uspešno realizovao ovo rešenje - kaže Unal.
Šta biste najpre izdvojili kao prednost ovakvog sistema?
- Sistem očigledno pruža mnogo pogodnosti kako za putnike tako i za grad. Želeo bih da navedem samo neke od njih: putnici ne moraju da nose novac sa sobom i umesto toga, mogu da koriste jednostavnu karticu koja im pruža iskustvo intermodalnog javnog prevoza između različitih vidova transporta. Putnici takođe imaju koristi od lojaliti programa i dobijaju precizne informacije u vidu vremena dolaska autobusa na stajališta. Grad ima više mogućnosti za planiranje uz sveobuhvatne izveštaje koji se generišu iz sistema, i praćenje čitavog voznog parka koji učestvuje u javnom prevozu u realnom vremenu - rekao je Unal.
Postoje li još neka tehnološka rešenja koja biste ponudili Beogradu?
- Radimo na razvoju niza unapređenja. Verujemo da će ona olakšati život putnicima i da će podstaći građane da koriste javni prevoz.
Kako biste ocenili dosadašnje rezultate rada u Srbiji?
- Za sada su povratne informacije koje dobijamo o funkcionisanju sistema više nego zadovoljavajuće. Javni prevoz u Beogradu je postao reper za ostale gradove širom sveta. Želja nam je da nastavimo u tom smeru, i da Beograd uvek bude jedan korak ispred svih drugih sličnih projekata - zaključio je direktor turske kompanije.
(Telegraf.rs)
Video: Održan svečani defile na Trgu Krajina u Banjaluci u okviru obeležavanja Dana Republike
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
uaaaaaaaaa
Uaaa turci. Uaaa i Djilas sa sve bus plusom.
Podelite komentar
Tutor
Beograde, u lepo li si drustvo upao
Podelite komentar
dragica
Znaci i dalje pod turcima...
Podelite komentar