POVRATAK CRVENE ZASTAVE: Ovaj automobil je kineski san (FOTO)

 
  • 2

Ogromna limuzina domaće izrade je nekada bila najprepoznatljiviji znak Kine. Mao Cedung se vozio u njoj dok je obilazio Crvene gardiste, ali i Ričard Nikson tokom svoje istorijske posete Pekingu 1972, kada su obnovljeni odnosi

Masivna karoserija, veliki farovi, ogromna prednja maska u retro stilu i grimizna staklena hauba na ulicama Pekinga znače samo jednu stvar - kineska velika kultna limuzina "crvena zastava" se vratila.

Ogromna limuzina domaće izrade je nekada bila najprepoznatljiviji znak Narodne Republike Kine. Predsednik Mao Cedung se vozio u njoj dok je obilazio Crvene gardiste 1960-ih. Američki predsednik Ričard Nikson se u "crvenoj zastavi" provezao kroz Peking tokom svoje istorijske posete 1972, kada su obnovljeni odnosi. U njoj se vozio i komičar Bob Houp kada mu je misteriozno rečeno da u prtljažnik ne može da zagleda.

Crvena zastava je nestala s ulica 80-ih u vreme Deng Sijaopingovih poziva na skromnost, štednju i ulaganje u razvoj privrede. Zamenili su je skromniji modeli izrađivani u partnerstvu sa inostranim firmama koji su ličili na američke "linkolne" i prefarbane crne "audije".

Sada Peking oživljava nekadašnju slavu starog brenda od hroma i čelika na točkovima, kao otelotvorenja nacionalnog ponosa i ambicija.

Od ovog proleća novodizajnirani model L7 je već prevozio po gradu strane državnike kao što su francuski predsednik Fransoa Oland i južnokorejsku predsednicu Park Geun-Hje.

- Kina želi da jasno stavi do znanja stranim posetiocima da neće da postane samo još jedno zapadno društvo sa zapadnjačkim stvarima i ukusom. Kina na prvom mestu želi da bude drugačija od Zapada, a zatim da bude poštovana kao jaka, mišićava sila - kaže za AP Džonatan Holslag, istraživač u institutu za savremenu Kinu u Briselu.

L7 je šest metara duga limuzina koju pokreće motor s 12 cilindara i pomalo liči na bentilijevu Flajing Spur.

Strani gosti i zvaničnici iznad ranga ministara po protokolu se voze u L7, dok najviši kineski rukovodioci imaju još veće verzije crvene zastave L9 koja navodno košta oko 800.000 dolara i izgleda kao automobil u kome vole da se voze rok zvezde.

Soro 40 centimetara duži od L7, model L9 se izrađuje u verziji s blindiranom karoserijom, zadnjim "samoubilačkim vratima" i mogućnošću otvaranja krova, kroz koji se pojavljuju kineski rukovodioci dok obilaze vojne jedinice.

Zvaničnici ministarskog ranga se voze u mnogo skromnijim modelima H7, čija je cena oko 50.000 dolara.

Ponovno pojavljivanje crvene zastave, bolje poznate po kineskom nazivu Hong Ći, podudarilo se sa dolaskom na vlast predsednika Sji Ðinpinga i promocijom njegovog "kineskog sna", koncepta oživljavanja nacionalnog ponosa i podsticanja daljeg razvoja zemlje.

Oživljavanje crvene zastave tako se doživljava kao pokušaj oživljavanja poštovanja kineske tradicije i revolucionarnog nasleđa, pre nego obožavanja stranih stvari. Kao da se želi poručiti da nije realno da "kineski san" promovišu kineski rukovodioci koji se voze u stranim automobilima.

(Telegraf.rs)

Video: Izložba slika Vuka Vidora u Comtrade-u

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Duka

    15. jul 2013 | 18:59

    Lepo izgleda

  • Seselj

    16. jul 2013 | 02:07

    Tako je kinezi, morat ce mo i mi zazmirit da postignemo vasu slavu i vratimo nasu. Samo za kosovo i time identitet svih srba i van srbije, necemo. Ocekuje se uskoro preokret i srbi ce taj dan uzeti kao slavu, izdajice ce kao uvek biti prognane sa svih srbskih ognjista i mi cemo proizvesti automobil koji ce se zvati serb.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA