POVRATAK CRVENE ZASTAVE: Ovaj automobil je kineski san (FOTO)
Masivna karoserija, veliki farovi, ogromna prednja maska u retro stilu i grimizna staklena hauba na ulicama Pekinga znače samo jednu stvar - kineska velika kultna limuzina "crvena zastava" se vratila.
Ogromna limuzina domaće izrade je nekada bila najprepoznatljiviji znak Narodne Republike Kine. Predsednik Mao Cedung se vozio u njoj dok je obilazio Crvene gardiste 1960-ih. Američki predsednik Ričard Nikson se u "crvenoj zastavi" provezao kroz Peking tokom svoje istorijske posete 1972, kada su obnovljeni odnosi. U njoj se vozio i komičar Bob Houp kada mu je misteriozno rečeno da u prtljažnik ne može da zagleda.
Crvena zastava je nestala s ulica 80-ih u vreme Deng Sijaopingovih poziva na skromnost, štednju i ulaganje u razvoj privrede. Zamenili su je skromniji modeli izrađivani u partnerstvu sa inostranim firmama koji su ličili na američke "linkolne" i prefarbane crne "audije".
Sada Peking oživljava nekadašnju slavu starog brenda od hroma i čelika na točkovima, kao otelotvorenja nacionalnog ponosa i ambicija.
Od ovog proleća novodizajnirani model L7 je već prevozio po gradu strane državnike kao što su francuski predsednik Fransoa Oland i južnokorejsku predsednicu Park Geun-Hje.
- Kina želi da jasno stavi do znanja stranim posetiocima da neće da postane samo još jedno zapadno društvo sa zapadnjačkim stvarima i ukusom. Kina na prvom mestu želi da bude drugačija od Zapada, a zatim da bude poštovana kao jaka, mišićava sila - kaže za AP Džonatan Holslag, istraživač u institutu za savremenu Kinu u Briselu.
L7 je šest metara duga limuzina koju pokreće motor s 12 cilindara i pomalo liči na bentilijevu Flajing Spur.
Strani gosti i zvaničnici iznad ranga ministara po protokolu se voze u L7, dok najviši kineski rukovodioci imaju još veće verzije crvene zastave L9 koja navodno košta oko 800.000 dolara i izgleda kao automobil u kome vole da se voze rok zvezde.
Soro 40 centimetara duži od L7, model L9 se izrađuje u verziji s blindiranom karoserijom, zadnjim "samoubilačkim vratima" i mogućnošću otvaranja krova, kroz koji se pojavljuju kineski rukovodioci dok obilaze vojne jedinice.
Zvaničnici ministarskog ranga se voze u mnogo skromnijim modelima H7, čija je cena oko 50.000 dolara.
Ponovno pojavljivanje crvene zastave, bolje poznate po kineskom nazivu Hong Ći, podudarilo se sa dolaskom na vlast predsednika Sji Ðinpinga i promocijom njegovog "kineskog sna", koncepta oživljavanja nacionalnog ponosa i podsticanja daljeg razvoja zemlje.
Oživljavanje crvene zastave tako se doživljava kao pokušaj oživljavanja poštovanja kineske tradicije i revolucionarnog nasleđa, pre nego obožavanja stranih stvari. Kao da se želi poručiti da nije realno da "kineski san" promovišu kineski rukovodioci koji se voze u stranim automobilima.
(Telegraf.rs)
Video: Da li je manje štetno ako pijemo piće "bez šećera" i zašto je plastika za jednokratnu upotrebu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Duka
Lepo izgleda
Podelite komentar
Seselj
Tako je kinezi, morat ce mo i mi zazmirit da postignemo vasu slavu i vratimo nasu. Samo za kosovo i time identitet svih srba i van srbije, necemo. Ocekuje se uskoro preokret i srbi ce taj dan uzeti kao slavu, izdajice ce kao uvek biti prognane sa svih srbskih ognjista i mi cemo proizvesti automobil koji ce se zvati serb.
Podelite komentar