Železnice Srbije platile 5 miliona evra penala!

  • 3

Železnice Srbije su platile oko pet miliona evra penala po raznim osnovama zbog nepovlačenja odobrenih kredita, iz vremena prethodnog rukovodstva tog preduzeća, kaže generalni direktor srpskih železnica Dragoljub Simonović.

Zbog velikog kašnjenja u ranijem periodu železnice su samo ove godine platile oko 850.000 evra penala. Na primer, zbog kašnjenja u realizaciji više kredita Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) morale su da plate 3,5 miliona evra na ime penala u prethodne tri godine.

Kako je Simonović rekao Tanjugu, srpske železnice su u prethodnom periodu od ukupno 375 miliona evra kreditnih sredstava EBRD i Evropske investicione banke (EIB) do sada utrošile svega oko 66 miliona evra ili samo 17,6 odsto. Od tog iznosa, novo rukovodstvo srpskih železnica je u prethodnih šest meseci već povuklo više od 21 milion evra.

- Novo poslovodstvo železnica je maksimalno ubrzalo realizaciju svih kredita kako bi sustiglo kašnjenja, ali žalosno je da sada imamo situaciju da ne samo da nisu rekonstruisane pruge i nabavljeni novi vozovi već se i plaćaju kazne - ocenio je Simonović.

Kako kaže, dolaskom na čelo železnice morao je da se suoči s tim problemom i odmah je prokrenuo sve procedure za povlačenje kredita, koje moraju da se ispoštuju da bi sve bilo u skladu sa zakonom.

Isporuka 21 novog elektromotornog voza švajcarske kompanije Štadler, što se finansira iz kredita EBRD koji je kasnio, počinje u septembru 2014. godine, najavio je Simonović.

Što se tiče kredita koje tek treba realizovati, Simonović je kazao da ovog leta počinje realizacija ruskog kredita od 800 miliona dolara gradnjom drugog koloseka od Pančeva do Beograda i modernizacija postojećeg.

Kada je reč o kuvajtskom kreditu od 25 miliona evra namenjenom nastavku gradnje železničke stanice Prokop, on je rekao da se trenutno pripremaju tenderi za izvođenje radova i da će će do kraja godine početi radovi na gradnji šest koloseka.

Simonović je naveo da je nasledio komplikovanu situaciju u vezi sa planiranim češkim kreditom za modernizaciju pruge od Niša do Dimitrovgrada. Kako je rekao, nije hteo da potpiše nepovoljan aranžman, a sa Češkim železnicama pokušaće do kraja avgusta da reši taj problem ili će biti uključeni domaći izvođači radovi.

- Ukoliko ne dogovorim u Češkoj aranžman - nećemo više pregovarati oko toga, s obzirom da već imam alternativu i ponudu određenih firmi koje nam predlažu da finansiraju te radove po sistemu ključ u ruke - rekao je Simonović.

Kako je podsetio, deonica Niš - Dimitrovgrad "usko grlo" na evropskom železničkom Koridoru 10, s obzirom da je jedino ta deonica nelektrificirana na celoj trasi.

- Mi smo u opasnom problemu da nam svu robu preuzme Koridor 4, preko Rumunije, Bugarske i Mađarske i onda bi smo ostali bez oko 700 vozova na godišnjem nivou, ali i značajnih prihoda - rekao je Simonović.

(Telegraf.rs / Tanjug)

Video: IN MEMORIAM: Dragan Marković Palma

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • markozh

    14. jul 2013 | 17:34

    Sta je to za njih imaju love, klosari su pokrali sve jos samo sine i pragove i zavrsili su! Treba malo na svajcarce da se ugledaju a ne od krusevca do bg da se putuje 8 sati ko za vreme 2 sv rata

  • стрептомицин

    14. jul 2013 | 13:43

    Ма реализовали би они кретите, него је проблем што су наменски и лопови не могу да стрпају у џеп, па да би их искористили треба реализовати пројекат...

  • Bojan

    14. jul 2013 | 14:55

    Pa zar mi imamo zekeznicu?

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA