Tržište onlajn oglašavanja u Srbiji teško 14 miliona evra

 
  • 0

Verujem i da će vlasnici portala to videti kao svoju šansu, pa će povećavati cene reklamiranja putem interneta, kaže Boban Stojković, direktor marketinga "Orion Telekom"

Onlajn oglašavanje u Srbiji u 2012. procenjeno je na 14,32 miliona evra, što predstavlja porast od 17,29 odsto u odnosu na 2011, pokazuje istraživanje o potrošnji na digitalno i interaktivno oglašavanje - Adex 2012, koje objavljuje IAB Srbija.

U 2011. u digitalno oglašavanje uloženo je oko 12,2 miliona evra.

Najveći rast ulaganja u Srbiji zabeležen je u kategoriji marketinga na internet pretraživačima - 35 odsto, od kojih najdominantniju ulogu i dalje ima pretraživač Gugl.

- Iako je najniža stopa rasta zabeležena u kategoriji displej oglašavanja - 12 odsto, ono i dalje daje najveći doprinos ukupnoj vrednosti tržišta u 2012. od 54,7 odsto - navodi u istraživanju Adex.

Interesantno da je čak 1,9 miliona evra dato na oglašavanje na društvenoj mreži Fejsbuk.

- Tržište mobilnog oglašavanja u 2012. procenjeno je na 150.000 evra, što je rast od 200 odsto u odnosu na 2011. Najveći procenat sredstava u internet oglašavanje u Srbiji uložili su proizvođači robe široke potrošnje - 18 odsto i mobilni operateri - 16 odsto, a potom i oni koji se bave internet poslovanjem - 11 odsto i informacionim tehnologijama - 11 odsto  - piše u saopštenju Adexa.

Direktor marketinga Boban Stojković kompanije "Orion Telekom" kaže za Telegraf.rs da se oglašivači sve više okreću jeftinijem i interaktivnijem načinu oglašavanja kao što je onlajn.

- Sama ekspanzija smart telefona u Srbiji dodatno je povukla oglašivače da se reklamiraju na portalima, ali i mnogim društvenim mrežama, poput Fesjbuka. Kada objavite oglas u štampanim medijima, niste sigurni koliko je tačno ljudi pročitalo taj oglas, kao i da li se dodatno informisalo o vašem proizvodu ili usluzi na neki drugi način. Dok na onlajnu precizno znate koliko je ljudi kliknulo na vašu reklamu - kaže Stojković.

On dodaje da se u budućnosti može očekivati da će tržište onlajn oglašavanja porasti za oko 15 odsto.

- Verujem i da će vlasnici portala to videti kao svoju šansu, pa će povećavati cene reklamiranja putem interneta - dodaje Stojković.

(N. S.)

Video: Srušila se zgrada u Napulju, iz ruševina izvukli tela dece

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA