Zbog kašnjenja letova putnicima nadoknade do 600 evra!

 
  • 1

U slučaju kašnjenja aviona avio-prevoznik je dužan da putnike pismeno obavesti o njihovim pravima, da im ponudi besplatne obroke i osvežavajuće napitke ili da im obezbedi hotelski smeštaj i prevoz do njega, ako je neophodno jedno ili više noćenja

Besplatni obroci, hotelski smeštaj, telefonski razgovori, ali i naknada štete u iznosu od 250 do 600 evra, samo su neka od prava koje imaju putnici čiji letovi kasne ili su otkazani, kao što je bo slučaj sa ljudima koji su "Jatov" avion iz Amsterdama čekali 24 sata.

Putnici reklamacije prvo upućuju avio - prevozniku koji je povredio njihova prava. Međutim, ako on u roku od 30 dana ne odgovori na reklamaciju mogu ga prijaviti Vazduhoplovnom inspektoratu Direktorata civilnog vazduhoplovstva Srbije.

Prava koja putnik ima u slučaju kašnjenja aviona, kao i naknade za obeštećenje, zavise od dužine leta, ali i od dužine kašnjenja istog.

- U ovakvim slučajevima avio- prevoznik je dužan da putnike pismeno obavesti o njihovim pravima, da im ponudi besplatne obroke i osvežavajuće napitke ili da im obezbedi hotelski smeštaj i prevoz do njega, ako je neophodno jedno ili više noćenja. Takođe, mora da im omogući dva telefonska poziva, slanje poruka teletekstom, faksom ili mejlom - navode u Direktoratu za civilno vazduhoplovstvo.

Kako objašnjavaju, ako let kasni najmanje pet sati avio -prevoznik mora da u roku od sedam dana plati punu cenu karte ili plati za deo ili delove puta koji nisu ostvareni. Isto tako dužan je da plati i ako su delovi puta ostvareni, ali ukoliko zbog krivice kompanije let nije išao po prvobitnom planu putnika. Pravo na povraćaj novca se primenjuje ukoliko je putnik odlučio, da zbog kašnjenje, ne putuje.

- Zakon koji reguliše ovu oblast primenjuje se u protekle dve godine. Nije bilo puno reklamacija putnika. Jedan deo ne stigne do nas jer avio - kompanije same sa putnicima reše problem - zaključuju u Direktoratu.

U Nacionalnoj asocijaciji turističkih agencija (Juta) ističu da je većina sporova regulisana nadoknadama.

- Problem sa kašnjenjem letova češći je tokom leta, kad putnike prevoze čarteri. Kad su redovni letovi u pitanju, takve stvari su ređe - naveo je Aleksandar Seničić direktor "Jute".

(Telegraf.rs / Izvor: Blic)

Video: Adam: Za 20 godina spasilačkog rada, nisam doživeo ovakvu intervenciju

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Ja to tako

    23. maj 2013 | 07:50

    Jadanput se i sa mnom isto desilo sa jatom, zamislite leto juli mesec, nas petoro morali smo prespavati u Beograd. Nikad niko nije to platio, ja isto nikad vise sa jatom sad uvek letim sa swiss-om. Ja to tako!!!!

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA