Kako naplatiti štetu izazvanu rupom na putu?

  • 11

Rupe na putevima u Srbiji, kao i neadekvatno obeleženi radovi na saobraćajnicama, nisu nikakva novost. Dok se problem ne reši, rupe su pretnja po bezbednost u saobraćaju, ali i čest uzrok štete na automobilu, koja se teško dokazuje i na čiju odštetu se dugo čeka.

Samo trenutak dovoljan je da dođe do nezgode i da nastane šteta na vozilu, ali da bi se ista ta šteta naplatila nekad je potrebno i više od godinu dana, a ovakvi slučajevi često završavaju na sudu.

- Međutim, čak i kada biste pokrenuli sudski spor i kada biste ga dobili, čitav proces trajao bi duže od 6 meseci, a možda i dve godine - objašnjava Milivoje Armuš iz udruženja Beo taksi.

- Najčešće dobijete odgovor da po Zakonu o bezbednosti u drumskom saobraćaju treba da vozite u skladu sa članom 43, koji kaže da morate da prilagodite brzinu uslovima puta. A kako možete vi da prilagodite brzinu uslovima puta, kada je kiša, kada ne vidite rupu, kada sa 40 km/h naiđete na šaht koji je neko ukrao - pita se on.

Podatke o tome koliko se čeka na isplatu odštete na nivou cele Srbije nije bilo moguće dobiti, jer u "Putevima Srbije" tvrde da te podatke nemaju. Umesto toga poslali su nam sledeći odgovor:

- Ugovorom između "Puteva Srbije" i preduzeća za puteve, predviđeno je da JP "Putevi Srbije" kao investitor radova plaća rad na održavanju puteva izvođačima radova, a da štetu koja je nastala usled neadekvatnog održavanja puta snosi isključivo preduzeće koje je nadležno za održavanje konkretne deonice - navodi se u odgovoru.

Da se do odštete dolazi sporo tvrde i u Komitetu za bezbednost saobraćaja, kojima se oštećeni javljaju za pravnu pomoć. Kažu da veliki broj oštećenih odustane zbog odugovlačenja procedure.

- Ukoliko je šteta manja od 200.000 dinara i ako nema povređenih niste u obavezi da pozovete policiju. Ukoliko pozovete policiju, ona će sačiniti zapisnik o uviđaju, jer su to dužni da urade, ali takođe bi mogla i da podnese prekršajnu prijavu, zbog tzv. neprilagođene brzine - kaže Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

- Ono što je takođe poželjno, osim fotografisanja lica mesta, vozila i nebezbednog kolovoza, jeste da obezbedite i svedoke događaja - dodaje Okanović.

Za podnošenje odštetnog zahteva obavezna je i procena štete na vozilu, što se može obaviti u osiguravajućem društvu ili kod saobraćajno-tehničkog veštaka.

Sa zapisnikom treba da odete kod servisera koji pravi predračun koliko bi popravka mogla da koštala. Tek onda sledi predavanje odštetnog zahteva nadleženom putarskom preduzeću.

Podsećamo vozače da za štetu koja nastane na saobraćajnicama u Beogradu zahtev za novčanu nadoknadu mogu podneti u pismenom obliku “Beograd putu”.

(Telegraf.rs / Izvor: B92)

Video: Da li je manje štetno ako pijemo piće "bez šećera" i zašto je plastika za jednokratnu upotrebu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Mare

    6. maj 2013 | 21:00

    Jedan od razloga sto sam nabavio kameru (poput crne kutije) za kola koja snima put u HD fotmatu, gps kooridnate, ima i akcelerometar i jos kojesta....pa rupe....izvolt'e...vec dovoljno policije u prekrsaju imam snimljene i deponovane, za ne daj Boze :)

  • Ivan

    6. maj 2013 | 21:15

    A da,napraviš,putarima štetu digli bi te usred noći iz kreveta,i terali u aps dok ne platiš, u evropu s rupe na rupu

  • rade

    6. maj 2013 | 20:49

    A za nis,kraljevo,kragujevac,novi sad...?? Pa dal je beograd jedini

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA