Ko je i kako pobedio Koka-Kolu

  • 0

Širom sveta mali lokalni proizvođači gaziranih bezalkoholnih pića gube bitku sa jakom i poznatom konkurencijom poput Koka-Kole.

Međutim onima kojima se interesi ne poklapaju sa divovima, kao što su proizvođači negaziranih sokova, posao može da procveta.

Iz Euromonitora stižu podaci da su u istočnoj Evropi neki lokalni proizvođači sokova ili flaširane vode po učešću na tržištu prestigli Koka-Kolu.

U Češkoj prodaja kompanije Karlovarske Mineralni Vody nadmašuje prodaju svih ostalih bezalkoholnih pića. Slična je situacija i u Hrvatskoj, gde Jamnica vodi sa udelom od 62,6 odsto na tržištu voda. Slovenački Fruktal je pre prodat našoj kompaniji Nektar i najjači je proizvođač voćnih sokova u ovoj zemlji, a i Estonija ima svog kralja na tržištu voćnih sokova A Le Coq.

Širom ovog regiona Koka-Kola drži najveći deo tržišta bezalkoholnih pića od 22,3 odsto, zahvaljujući, kako svom gaziranom brendu, tako i flaširanoj vodi, energetskim pićima i voćnim sokovima. Međutim, nijedan od novijih proizvoda iz poznate kompanije nije se "proslavio" na ovom tržištu.

Od 18 istočnoevropskih zemalja, u pet njih lokalne kompanije potukle su Koka-Kolu u prodaji negaziranih sokova. To su Hrvatska, Češka, Estonija, Letonija i Slovenija.

Naravno i u ovim zemljama ona dominira na tržištu gaziranih pića, ali gazirana pića čine samo 30 procenata ukupne prodaje bezalkoholnih napitaka. Flaširana voda i voćni sokovi u tim zemljama pak čine 56 odsto udela na tržištu bezalkoholnih pića, i to su lokalni brendovi iskoristili, upregnuvši sopstvene resurse.

Recept za uspeh svih ovih lokalnih proizvođača bio je fokusiranje na sopstvene, lokalne proizvode, ali i stvaranje jakih veza sa potrošačima.

(Telegraf.rs / Izvor: Biznis i finansije / Kamatica)

Video: Neko se baš potrudio da ukrasi ovaj automobil: Ovo je jelka na četiri točka

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA