SIGURNO VAS ZANIMA: Kako dekodirati mobilni telefon?!

 
  • 16

Kada istekne ugovorna obaveza ili korisnik promeni operatera, mobilni telefon moguće je koristiti i u drugoj mreži. Pogledajte na koje sve načine operateri mogu da vam pomognu u tome

Mobilni telefoni koje korisnici kupe kod operatera uz pakete usluga kodirani su samo za korišćenje u toj mreži, ali kada istekne ugovorna obaveza ili korisnik promeni operatera, uređaj je moguće koristiti i u drugoj mreži.

Evropska praksa, navode u Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije (NOPS), jeste da se, kada ugovorna obaveza istekne, korisnik obrati operateru sa zahtevom, i bez naknade mu stiže kod za otključavanje.

Kako objašnjavaju u NOPS-u, najvažnije je to da operater mora da obavesti potrošača pod kojim uslovima kupuje telefon (da li je zaključan ili nije), kao i da li je moguće nakon isteka ugovora koristiti ga izvan matične mreže.

Tri operatera mobilne telefonije odgovorila su na pitanja o praksi dekodiranja telefona, da li korisnik može da zatraži dekodiranje ukoliko prelazi kod drugog operatera, kao i koliko to košta.

TELEKOM SRBIJA

U Telekomu Srbija navode da se svim korisnicima prilikom kupovine mobilnih telefonskih aparata daje informacija da su kodirani i da ih je moguće koristiti isključivo u njihovoj mreži.

Dodaju da su za kodiranje mobilnih telefona zaduženi zastupnici konkretnih proizvođača u Srbiji.

- Ukoliko podnese zahtev za prelazak u drugu mrežu, korisnik ima mogućnost da Telekomu Srbija podnese zahtev za dobijanje koda za otključavanje kako bi svoj mobilni telefon mogao da koristi u drugim mrežama - kažu u kompaniji, i dodaju da je izdavanje tog koda besplatno za korisnike.

TELENOR

Nakon isteka ugovorne obaveze, korisnik koji nema dugovanja prema operateru može da traži dekodiranje telefona, navode u Telenoru, i dodaju da je kompanija prva to počela da praktikuje.

- Korisnik može da zatraži dekodiranje aparata i ukoliko je ispunio uslove za prelazak kod drugog operatera, a dekodiranje obavlja operater od kog je korisnik kupio aparat - objašnjavaju u Telenoru.

U kompaniji dodaju da pre kupovine korisnik dobija sve informacije u vezi sa uređajem, pri čemu se informacija o kodiranju nalazi i u opštim uslovima koji su dostupni svim postojećim i potencijalnim korisnicima.

- Nakon dekodiranja takav uređaj može da se koristi u svakoj drugoj mreži – kažu u Telenoru.

VIP

Kompanija VIP je saopštila da korisnici potpisuju pretplatnički ugovor, u kome je navedeno da terminalna oprema radi isključivo sa VIP sim karticom, te da nije praksa da uređaje otključavaju automatski nakon isteka ugovorne obaveze.

Kako navode u VIP-u, usluga dekodiranja telefona nije regulisana Pravilnikom o prenosivosti broja u javnim mobilnim telekomunikacionim mrežama, tako da svaki operater postupa u skladu sa svojim opštim pravilima poslovanja.

- Kao i drugi mobilni operateri, VIP od proizvođača telefona poručuje zaključane i slobodne telefone. Naše iskustvo je da su zaključani bolje tehnički zaštićeni i korisnicima obezbeđuju kvalitetno korišćenje svih mogućih uređaja – kažu u VIP-u.

Dodatni razlog za zaključavanje, kako navode, su različite zloupotrebe uređaja koje takođe utiču na korisničko iskustvo, među kojima je i nasilno dekodiranje mobilnih telefona i njihova preprodaja na crnom tržištu.

Međutim, u VIP-u navode da su izlazili u susret korisnicima koji su, nakon isteka ugovorne obaveze, poželeli da otključaju telefon, kao i da za to nisu tražili nadoknadu.

(Telegraf.rs / Izvor: Potrošač)

Video: Gastroenterolog dr Saša Perić: Nadimanje, bolovi u stomaku, prejedanje, koji simptomi su alarm

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • krole

    13. april 2013 | 22:59

    Danas mi stigao code od telenora za otkljucavanje.A u koverti pise,nismo odgovorni ako code nije dobar i zakljucate telefon tako da mora da ga nosite kod ovlascenog servisera!

  • rade

    14. april 2013 | 02:24

    Naravni vip najgori. Banda

  • Rockmaker

    14. april 2013 | 00:18

    Naredni redovi su iz ličnog iskustva i susreta sa telefonima uzetih kod dostupnih operatera. Dakle.. Telenor - telefoni, tj. ROM-ovi su sa dosta bug-ova. Sestre i drugar uzeli telefone i svi su imali problema sa softverima (drugar i sa samim telefonom), uspešno uklonjeni nakon flash-ovanja (remonta) u servisima. VIP - ukratko KATASTROFA, imam u kući 2 telefona uzeta kod njih i jedva sam ih sredio da rade kako trebaju... Telekom - do sada uzeo 4 telefona kod njih, od kojih je jedan bio otključan za sve mreže (Nokia 5230), a 3 zaključana, ali problema sa softverima nije bilo uopšte.. Nije da ih mrzim, ali moram i ovo da prokomentarišem. VIP-ova izjava da su zaključani telefoni bolje tehnički zaštićeni i korisnicima obezbeđuju kvalitetno korišćenje svih mogućih uređaja je totalna budalaština. NE MOGU da odradim update njihovog telefona iako postoji novija ZVANIČNA verzija Androida, a da ne spominjem što se program PROIZVOĐAČA telefona NE MOŽE koristiti za sinhronizaciju kontakata i ostalog, jer ne prepoznaje uređaj, a da ne spominjem i VIP bootanimation i TOTALNO NEPOTREBNE aplikacije koje se NE MOGU izbrisati bez root-ovanja telefona. Ukratko, u februaru bye bye VIP...

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA