Od aprila cene namirnica niže do 15 odsto!

 
  • 4

Između ostalog, biće snižene cene hrane, pića, ulja, šećera, brašna, testenine, pirinča, konditorskih proizvoda, mesa, kao i kućne hemije i proizvoda za higijenu

Svi vodeći trgovinski lanci pristali su da od 1. aprila snize cene pojedinih osnovnih životnih artikala koji će sačinjavati takozvanu socijalnu korpu, svodeći svoje marže na najmanji mogući nivo.

Savetnik ministra unutrašnje i spoljne trgovine i telekomunikacija Vladimir Matović kaže da je Ministarstvo definisalo 10 do 12 robnih kategorija i svaki od trgovaca će u svakoj od njih sniziti cenu bar jednog proizvoda.

Čitav projekat je na dobrovoljnoj osnovi, tako da Ministarstvo neće propisivati ni najviše cene ni maksimalne marže niti obuhvaćene proizvode, već će prodavci sami spustiti cene tamo gde mogu.

Između ostalog, biće snižene cene hrane, pića, ulja, šećera, brašna, testenine, pirinča, konditorskih proizvoda, mesa, kao i kućne hemije i proizvoda za higijenu.

Artikli koji se već prodaju sa malim maržama, kao što je ulje, videće najmanji pad cena, dok će cene proizvoda sa višim stepenom složenosti proizvodnje i sa višim maržama, kao što su deterdženti, "biti smanjene i za 10 do 15 odsto".

- Pošto neće biti fiksiranja cena i limitiranja marži, u socijalnoj korpi će se naći proizvodi koji se naplaćuju sa maržom koja je očigledno niža od prosečne za kategoriju robe kojoj pripadaju. Neki prodavci će moći da neke namirnice daju sa maržom od pet odsto, a drugi sa sedam. Nama je bitno da ta marža bude tolika da pokrije njihove troškove, a ne da prave gubitke - kaže Matović.

Moguće je da u pojedinim manjim radnjama neće biti prisutni proizvodi iz svih robnih grupa, jer, recimo, neka radnja ne drži meso, ali će u većim radnjama biti pokrivene sve kategorije.

To će naročito biti slučaj u Vojvodini, gde mnoge radnje već sada prodaju meso uz marže od samo pet procenata, tako da u tim prodajnim objektima nema mesta daljem snižavanju cene.

Matović je demantovao da će proizvodi koji uđu u socijalnu korpu na rafovima biti obeleženi znakom Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine, rekavši da se o tome razmišljalo, ali da Ministarstvo ne želi da se reklamira i da na taj način sakuplja političke poene.

Umesto toga, svaki trgovac će sam odrediti način na koji će jasno označiti proizvode sa sniženom maržom.

Tržišna inspekcija će kontrolisati da li prodavnice poštuju dogovor, kako se ne bi dešavalo da neko obmanjuje potrošače, tvrdeći da neki proizvod prodaje sa smanjenom profitnom marginom, a da u stvarnosti nije spustio cenu.

- Akcija nije vremenski ograničena, jer je društveno odgovorno poslovanje trajno opredeljenje. Osim trgovaca očekujemo i masovno učešće proizvođača. Sa mnogima od njih smo već razgovarali i oni su zainteresovani da se pridruže projektu. Međutim, ovaj proces je kontinuiran, što znači da će se mnogi uključivati postupno i posle 1. aprila, kada će se proizvodi iz socijalne korpe prvi put naći u prodaji po sniženim cenama - dodaje Matović.

Svi vodeći lanci podržavaju socijalnu korpu.

Od 1. aprila proizvode iz socijalne korpe nudiće "Delez", "Idea", "DIS", "Merkator", "Univereksport", "Veropulos", "Metro" i "Gomeks".

Uskoro se očekuje uključivanje i drugih trgovaca, ali i brojnih proizvođača.

Kako kaže Matović, čitav projekat socijalne korpe zapravo predstavlja samo materijalizaciju Deklaracije o unapređenju trgovinskog sektora, koju su početkom godine sa Ministarstvom potpisali vodeći trgovinski lanci.

(I. M. / Izvor: Danas)

Video: Jake policijske snage obezbeđuju Univerzitet Hauard

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA