Kako su nastale čuvene SFRJ reklame?

  • 1

U svojevrstan vremeplov kroz reklame bivše Jugoslavije svi zainteresovani moći će da zakorače 27. marta kada će u 20 časova u Kulturnom centru Beograda biti otvorena izložba “Polet”.

“Izložba ‘Polet’ vratiće vas u epohu u kojoj su Zastavini automobili putovali na Kilimandžaro, kada je Vinjak bio prestižno alkoholno piće, kad smo imali modernu i brzu železnicu i impresivnu tešku industriju! Svedočanstvo o jugoslovenskom konzumerizmu na preko 150 lajtboksova! Advertajzing na Jugoslovenski način”, navodi se u saopštenju organizatora.

Postavka prikazuje najreprezentativnije novinske oglase objavljene u nedeljniku "Ekonomska politika" u periodu od 1969. do 1980. godine. U pitanju je svojevrsna antologija tog vremena koja vizuelnim narativom odslikava odnos tržišta i privrede, potrebu za približavanjem potrošačima i proširenje marketinških pravila i filozofije.

- Sa oglasima iz Ekonomske politike prvi put smo se susreli potpuno slučajno - objašnjavaju iz studija Metaklinika, koji su zaduženi za produkciju izložbe.

- Mijat Lakićević nam je doneo ovaj raritetan materijal da ga fotografišemo za potrebe njegove knjige ‘Ispred vremena 1963- 1973 - sudbonosna decenija, uspon i pad srpskih liberala, uzroci i posledice, od tada do naših dana, kroz prizmu ‘Ekonomske politike’, novina kakvih više nema’. Danima smo prelistavali stare brojeve Ekonomske politike i polako postajali sve više zaintrigirani novinskim oglasima. Kako je listanje odmicalo sve više smo počeli da uviđamo nesvakidašnji vizuelni potencijal datih novinskih oglasa, njihov modernistički pristup, vizuelnu pročišćenost i sve ostale vizuelne kvalitete koje nama lično nedostaju u današnjem vremenu - navode iz ovog studija.

(I. M. / Izvor: B92)

 

Video: Željka Bojić je jedna od njih, ona čeka na transplantaciju jetre i ima samo jednu poruku

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Dutch

    27. mart 2013 | 16:43

    Pa niste odgovorili na svoj naslov. Kako su nastale reklame?

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA