Kako su nastale čuvene SFRJ reklame?
U svojevrstan vremeplov kroz reklame bivše Jugoslavije svi zainteresovani moći će da zakorače 27. marta kada će u 20 časova u Kulturnom centru Beograda biti otvorena izložba “Polet”.
“Izložba ‘Polet’ vratiće vas u epohu u kojoj su Zastavini automobili putovali na Kilimandžaro, kada je Vinjak bio prestižno alkoholno piće, kad smo imali modernu i brzu železnicu i impresivnu tešku industriju! Svedočanstvo o jugoslovenskom konzumerizmu na preko 150 lajtboksova! Advertajzing na Jugoslovenski način”, navodi se u saopštenju organizatora.
Postavka prikazuje najreprezentativnije novinske oglase objavljene u nedeljniku "Ekonomska politika" u periodu od 1969. do 1980. godine. U pitanju je svojevrsna antologija tog vremena koja vizuelnim narativom odslikava odnos tržišta i privrede, potrebu za približavanjem potrošačima i proširenje marketinških pravila i filozofije.
- Sa oglasima iz Ekonomske politike prvi put smo se susreli potpuno slučajno - objašnjavaju iz studija Metaklinika, koji su zaduženi za produkciju izložbe.
- Mijat Lakićević nam je doneo ovaj raritetan materijal da ga fotografišemo za potrebe njegove knjige ‘Ispred vremena 1963- 1973 - sudbonosna decenija, uspon i pad srpskih liberala, uzroci i posledice, od tada do naših dana, kroz prizmu ‘Ekonomske politike’, novina kakvih više nema’. Danima smo prelistavali stare brojeve Ekonomske politike i polako postajali sve više zaintrigirani novinskim oglasima. Kako je listanje odmicalo sve više smo počeli da uviđamo nesvakidašnji vizuelni potencijal datih novinskih oglasa, njihov modernistički pristup, vizuelnu pročišćenost i sve ostale vizuelne kvalitete koje nama lično nedostaju u današnjem vremenu - navode iz ovog studija.
(I. M. / Izvor: B92)
Video: Željka Bojić je jedna od njih, ona čeka na transplantaciju jetre i ima samo jednu poruku
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Dutch
Pa niste odgovorili na svoj naslov. Kako su nastale reklame?
Podelite komentar