KRIMINAL: Veljini ljudi davali Šarićevim kapetanima lažne pomorske dozvole?!
Prema navodima krivične prijave koja je stigla pred Više tužilaštvo u Beogradu, nekadašnji šefovi kapetanija Beograd i Pančevo bili su glavni "igrači" u ovoj aferi
Aktuelni ministar građevinarstva Velimir Ilić, u vreme dok je bio ministar za kapitalne investicije, nije uradio ništa kako bi sprečio izdavanje falsifikovanih pomorskih dozvola, koje su izdavane i kapetanima brodova koji su, iz južnoameričkih luka ka Evropi, prevozili narkotike za klan Darka Šarića. Kako piše dnevni list "Alo", koji je došao u posed policijske prijave tužilaštvu, iako su istražni organi u periodu od 2006. do juna 2009. godine otkrili više od 200 falsifikovanih isprava, Ilićevo ministarstvo, iako nadležno, nije reagovalo.
Naime, Višem tužilaštvu u Beogradu dostavljena je krivična prijava, u kojoj se navodi da su ključni "igrači" za izdavanje ovih dozvola bili bivši šef lučke kapetanije Beograd Ivan Jovanović i aktuelni šef lučke kapetanije u Pančevu Zoran Gvozdenović. O nezakonitim radnjama u kapetanijama znao je, prema pisanju ovog lista, i Pavle Galić, koga je Ilić doveo na mesto svog pomoćnika, a koji, kako je navedeno, "nije preduzeo nikakve mere da to spreči".
Naprotiv, prilikom kontaktiranja sa Tužilaštvom u Pančevu, Galić je branio nezakonite radnje Gvozdenovića, dok je Jovanovića, navodno, postavio za svog savetnika. Pavle Galić i dalje radi u Vladi Srbije, ali sada kao pomoćnik ministra saobraćaja Milutina Mrkonjića.
Iako se pomorske dozvole isključivo izdaju srpskim državljanima, Jovanović i Gvozdenović su, navodno, ova dokumenta "na crno" izdavali i crnogorskim državljanima, koji su prilagali samo potvrde o zahtevu za prijem u državljanstvo Srbije. Sumnja se da je Gvozdenović tokom tri godine nelegalno izdao oko 150 pomorskih dozvola, pretežno osobama iz Kotora i Bara.
Sumnja se da je on uglavnom izdavao najviša zvanja i ovlašćenja u pomorstvu - za zapovednike brodova i oficire palube, kao i ovlašćenja za upravitelje mašina i oficire za mašine, bez ograničenja u pogonskoj snazi motora prekookeanskih brodova.
Zainteresovani su sa njim telefonski dogovarali "posao", a on bi, nakon sređivanja dozvola, uzimao novac. Pomorske isprave i najviša zvanja su izdavana nedovoljno stručnim osobama, pa su crnogorski pomorci sa srpskim ispravama uhapšeni u inostranstvu, a strani brodovi na kojima su narkotici krijumčareni su zaplenjeni.
Tako je uhapšen i kapetan duge plovidbe Ivan Pavlović Iker iz Kotora, koji je, navodno, u tom lancu bio jedan od koordinatora između pomoraca prevoznika i naručilaca narkotika.
(M. S. / Izvor: Alo)
Video: Vučić sa Kopmanom o ubrzanju evropskog puta Srbije
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
milan
Ja sam iz Cacka i znam da Velja do ulaska u politiku nije imao nista sem nedovrsene kuce pa sta vi mislite kako je on sve stekao sto sada poseduje
Podelite komentar
Ja
Ja mislim da je čovek štedio od plate,od toplog obroka i dečijeg dodatka. I eto para šta je tu čudno?
Podelite komentar