SRAMOTA: Vidljivost stubova kod Novog Sada sedam puta slabija od dozvoljene!

 
  • 4

- Ako je vidljivost, odnosno uočljivost znaka 0,3 kandele, a normalno ulično osvetljenje je 2,0 kandela, jasno je koliki je propust putara - kaže jedan od stručnjaka iz AMSS, koji su radili izveštaj o delu auto-puta na kom su se u februaru dogodile dve saobraćajne nesreće

Vidljivost stubova buduće naplatne rampe na auto-putu Novi Sad - Beograd, u koje su februaru udarila dva automobila,  je sedam puta manja od standardne, a refleksija svetlosti je 500 puta niža od mininalne, zaključeno je u izveštaju koji je napravio Auto-moto savez Srbije.

Kako piše dnevni list "Blic", dr Vladan Škerović i inženjer Boban Mikičić su u zaključku izveštaja AMSS, na osnovu izmerene svetlosti, utvrdili da su stubovi potpuno "nevidljivi" za vozače.

Nakon dve saobraćajne nesreće, u kojima je jedna devojka poginula, a troje pevača "Zvezda Granda" povređeno, inženjeri AMSS izvršili su istraživanje i ispitali kolika je viljivost stubova na auto-putu. Oni su sačinili izveštaj, koji su predali komisiji za analizu nesreća, u okviru Saobraćajnog fakulteta.

Jedan od dvojice inženjera, dr Škerović, kaže da su rezultati zabrinjavajući.

- Ako je vidljivost, odnosno uočljivost znaka 0,3 kandele, a normalno ulično osvetljenje je 2,0 kandela, jasno je koliki je propust putara. Refleksija na beloj boji stuba je 500 puta niža u odnosu na liniju na putu, što znači da vozač stub može da pomeša sa oznakom na kolovozu. Zaključak je da su stubovi poptuno "nevidljivi" za vozače, izuzetno su opasni i ne mogu da se prepoznaju, niti razlikuju, pogotovo u lošijim vremenskim uslovima - kaže dr Škerović.

On dodaje da ne bi da se izjašnjava o krivičnoj odgovornosti JP "Putevi Srbije".

Škerović ističe da je loša osvetljenost stubova pogubna za orijentaciju vozača.

- Stubovi su morali da budu bolje obeleženi. Napominjem da smo mi akreditovana laboratorija za merenje, da su sve analize izvršene zakonskim pravilima i da je ovaj dokument validan dokaz na sudu. Očigledno je da su rezultati ispod minimalnih propisanih vrednosti i to smo konstatovali - objašnjava dr Škerović.

Podsetimo, komentarišući ove dve saobraćajne nesreće, direktor JP "Putevi Srbije" Zoran Drobnjak je rekao:

Ti stubovi su bili lepo ofarbani u crveno-belo. Pa šta ako je bio mrak, video bi ih i ćorav vozač.

(M. S. / Izvor: Blic)

Video: Elektrodistribucija Srbije ulaže u očuvanje životne sredine

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • stanko

    9. mart 2013 | 01:57

    Hoce li neko odgovarati za ovo..?

  • sale T.

    9. mart 2013 | 08:28

    Ni kod skretanja za Pozarevac iz pravca Bg nije nista bolje.

  • Darko

    9. mart 2013 | 07:05

    Verujte da je i meni jednom malo falilo da se zakucam u ove stubove.Koji je mozak smislio da se oni tu postave 10 godina pre naplatne rampe nije mi jasno.Neko za ovo treba da robija.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA