SRAMOTA: Vidljivost stubova kod Novog Sada sedam puta slabija od dozvoljene!
- Ako je vidljivost, odnosno uočljivost znaka 0,3 kandele, a normalno ulično osvetljenje je 2,0 kandela, jasno je koliki je propust putara - kaže jedan od stručnjaka iz AMSS, koji su radili izveštaj o delu auto-puta na kom su se u februaru dogodile dve saobraćajne nesreće
Vidljivost stubova buduće naplatne rampe na auto-putu Novi Sad - Beograd, u koje su februaru udarila dva automobila, je sedam puta manja od standardne, a refleksija svetlosti je 500 puta niža od mininalne, zaključeno je u izveštaju koji je napravio Auto-moto savez Srbije.
Kako piše dnevni list "Blic", dr Vladan Škerović i inženjer Boban Mikičić su u zaključku izveštaja AMSS, na osnovu izmerene svetlosti, utvrdili da su stubovi potpuno "nevidljivi" za vozače.
Nakon dve saobraćajne nesreće, u kojima je jedna devojka poginula, a troje pevača "Zvezda Granda" povređeno, inženjeri AMSS izvršili su istraživanje i ispitali kolika je viljivost stubova na auto-putu. Oni su sačinili izveštaj, koji su predali komisiji za analizu nesreća, u okviru Saobraćajnog fakulteta.
Jedan od dvojice inženjera, dr Škerović, kaže da su rezultati zabrinjavajući.
- Ako je vidljivost, odnosno uočljivost znaka 0,3 kandele, a normalno ulično osvetljenje je 2,0 kandela, jasno je koliki je propust putara. Refleksija na beloj boji stuba je 500 puta niža u odnosu na liniju na putu, što znači da vozač stub može da pomeša sa oznakom na kolovozu. Zaključak je da su stubovi poptuno "nevidljivi" za vozače, izuzetno su opasni i ne mogu da se prepoznaju, niti razlikuju, pogotovo u lošijim vremenskim uslovima - kaže dr Škerović.
On dodaje da ne bi da se izjašnjava o krivičnoj odgovornosti JP "Putevi Srbije".
Škerović ističe da je loša osvetljenost stubova pogubna za orijentaciju vozača.
- Stubovi su morali da budu bolje obeleženi. Napominjem da smo mi akreditovana laboratorija za merenje, da su sve analize izvršene zakonskim pravilima i da je ovaj dokument validan dokaz na sudu. Očigledno je da su rezultati ispod minimalnih propisanih vrednosti i to smo konstatovali - objašnjava dr Škerović.
Podsetimo, komentarišući ove dve saobraćajne nesreće, direktor JP "Putevi Srbije" Zoran Drobnjak je rekao:
- Ti stubovi su bili lepo ofarbani u crveno-belo. Pa šta ako je bio mrak, video bi ih i ćorav vozač.
(M. S. / Izvor: Blic)
Video: Elektrodistribucija Srbije ulaže u očuvanje životne sredine
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
stanko
Hoce li neko odgovarati za ovo..?
Podelite komentar
sale T.
Ni kod skretanja za Pozarevac iz pravca Bg nije nista bolje.
Podelite komentar
Darko
Verujte da je i meni jednom malo falilo da se zakucam u ove stubove.Koji je mozak smislio da se oni tu postave 10 godina pre naplatne rampe nije mi jasno.Neko za ovo treba da robija.
Podelite komentar