SRPSKA AVIJACIJA: Nemci kupuju 27 aviona proizvedenih u Kraljevu! (FOTO)
Kraljevačka firma "Aero-East-Europe", koja proizvodi lake avione razne namene, uskoro će dobiti najsavremeniji sertifikat nemačkih vazduhoplovnih vlasti i toj zemlji prodati 27 aviona vrednih oko milion i po evra.
- Nemci kupuju avion SILA 450 C (Srpska industrija lakih aviona), a njihov standard LTF-UL je najrestriktivniji na svetu za tu vrstu letelica - izjavio je vlasnik i direktor firme "Aero-East-Europe" Milorad Matić.
Kupci iz Nemačke ističu da su se opredelili za kraljevačku firmu, koja jedina u Srbiji proizvodi avione tog tipa, zbog izuzetnog kvaliteta tih letilica.
Predstavnici nemačkih vazduhoplovnih vlasti, koji borave u Kraljevu, obavili su veliki broj testova otpornosti srpskih aviona, na kojima je SILA ne samo zadovoljila na merenjima, već i znatno premašila stroge kriterijume.
Tom prilikom je na sportskom aerodromu u blizini kraljevačkog Magnohroma prvi put u Srbiji obavljen test ispucavanja padobrana iz malog aviona, koji može u slučaju vandrednih situacija bezbedno da spusti ceo avion i posadu.
Matić je kazao da će se avioni SILA u Nemačkoj koristiti u školama za obuku pilota, u različitim institucijama za raznovrsna nadgledanja, foto-snimanja i druge namene.
Cena aviona je oko 50.000 evra u zavisnosti od opreme, GPS-a, instrumenata, vrste elise, snage motora, autopilota itd.
Matić je nagalasio da su ti avioni vrlo lagani, oko 290 kilograma prazni, i da su im potrebne vrlo kratke piste za poletanje i sletanje, jeftini su za održavanje i troše malo goriva, pa su idealni za obuku letačkog osoblja.
- Ti avioni imaju novu tehnologiju i motore koji troše običan benzin, kao i automobili, pa imaju mnogo prednosti u odnosu na stare tradicionalne letilice. Njhova brzina je oko 200 km/h, a u standardnoj varijanti u vazduhu mogu da ostanu oko pet i po sati - naveo je Matić.
U rezervoare u krilima staje po 45 litara goriva i još 10 litara rezerve u trupu, tako da ukupno može da ponese 100 litara goriva.
Uglavnom se ugrađuju Rotaksovi motori snage od 80, 100 i 115 konja u turbo verziji. To su motori koji se proizvode u Austriji, po licenci Bombardijera.
SILA 450 C je izgrađen od sertifikovanog aeronautičkog aluminijuma i čelika CrMo 4130. Avion je dugačak 6,60 metara, raspon krila je 9,40 metara, visina kabine 1,15 i širina 1,22 metra.
(D. Z. / Tanjug)
Video: Muzej grada Beograda otvorio izložbu o nobelovcu Ivi Andriću u Pekingu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
edge
Jedna lepa vest. Samo da je sto vise ovakvih vesti.
Podelite komentar
petar
Dule stvarno si mnogo glup.. Ako se ne razumes u nesto, nemoj da komentarises.. Ovde su avioni tog tipa mnogo jeftiniji od 50.000 evra, ali su nemci prepoznali nesto drugo, verovatno kvalitet izrade. Znaci, ako se ne razumes u nesto ne treba da komentarises, ispadas pametniji :)
Podelite komentar
Dule
Pa normalno da kupuju za te pare.kod njih kosta jedan avion oko milion.
Podelite komentar