Mobilni operateri mogu da menjaju cene paketa!
I pored velikog broja pritužbi korisnika na potez "Telenora", koji je nedavno samovoljno menjao pakete, nadležni su odlučili da operateri koji ovako postupaju ne krše zakon.
Kako navodi "Potrošač", na sastanku predstavnika Ministarstva trgovine i telekomunikacija i sva tri mobilna operatera, čiji je povod bio upravo slučaj "Telenor", odlučeno je da ovaj, kao i svaki drugi operater može, ukoliko je to ugovorom predvideo, da izmeni i cene i tarifne pakete koji je korisnik već izabrao.
Korisniku se ostavlja mogućnost da u takvoj situaciji raskine ugovor, ali samo ako su bitno izmenjeni uslovi pod kojima je on zaključen.
Postavlja se pitanje šta uopšte operateri, a šta korisnici podrazumevaju pod bitnim izmenama ugovora. Za pravnike dileme nema - cena jeste bitan elemenat ugovora i, ukoliko se ona promeni, druga strana, odnosno korisnik ima prava da taj ugovor i raskine. To im, kako kažu, garantuje Zakon o obligacionim odnosima.
Da li i druga dva operatera, "Telekom" i "VIP", nameravaju da nastave praksu "Telenora" i šta oni podrazumevaju pod bitnim elementom ugovora?
- U ovom momentu ne planiramo povećanje cena naših postpejd paketa. Bitne izmene uslova su promene ugovora kojima se značajno menjaju obaveze korisnika prema operateru. U skladu sa Zakonom o elektronskim komunikacijama, u slučaju izmene ili dopune opštih uslova, naše pretplatnike obaveštavamo najmanje mesec dana unapred na pogodan način o ovoj nameri. Pretplatnik ima pravo da po prijemu ovog obaveštenja raskine pretplatnički odnos bez obaveze plaćanja troškova u vezi sa raskidom ako se najavljenim jednostranim izmenama bitno menjaju uslovi pod kojima je pretplatnički odnos zaključen, na način koji nije na korist pretplatnika, a naročito u pogledu specifikacije usluga (sadržaj paketa usluga) i uslova za korišćenje usluga u vezi sa ponuđenim promotivnim pogodnostima - rekli su u "VIP"-u, dok iz "Telenora" poručuju da ne planiraju poskupljenje postpejd paketa u okviru postojeće ponude.
Što se tiče "Telekoma", oni kažu da od formiranja aktuelne postpejd ponude u svojoj mobilnoj telefoniji nisu menjali cenu paketa, kao ni količinu besplatnog saobraćaja koja je na raspolaganju korisnicima.
U Ministarstvu trgovine kažu da je operater dužan da o uslovima ugovora i cenama, kao i svim njihovim izmenama unapred obavesti pretplatnike i da ih dostavi Republičkoj agenciji za elektronske komunikacije.
- Operater je dužan da pretplatnike najmanje mesec dana ranije obavesti na pogodan način o nameri jednostrane izmene uslova ugovora, kao o pravu pretplatnika na raskid ugovora pre isteka perioda na koji je zaključen. Pretplatnik ima pravo da po prijemu obaveštenja raskine ugovor bez obaveze plaćanja troškova u vezi sa raskidom ako se najavljenim jednostranim izmenama bitno menjaju uslovi pod kojima je ugovor zaključen i na način koji nije na korist pretplatnika - zaključuju u Ministarstvu trgovine i telekomunikacija.
(Telegraf.rs / Izvor: Potrošač)
Video: Prvi ozbiljniji sneg u prestonici: Snimci beogradske vejavice
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Ralexic
Pljscka uz blagoslov drzave.To ima samo u Srbiji i.nigde vise na zemaljskoj kugli da se ugovor menja jednostrano.
Podelite komentar
Branislav
A šta ako je korisnik uz paket kupio telefon? Time je uslovljen da neće napuštati kompaniju dve godine. Da li ostatak otplate uređaja spada u troškove raskida ili je korisnik dužan da odjednom plati ostak duga za telefon?
Podelite komentar
Sand
Treba da plati telefon,neviđeni bezobrazluk,sigurno neću produžiti ugovor sa telenorom,nadam se da neću biti jedini
Podelite komentar