PRONAĐENO REŠENJE: Vlada čupa JAT iz dugova

  • 5

"Jat ervejz" će uz pomoć države biti rasterećen dugovanja. Ovo je plan, koji bi nacionalnu avio-kompaniju, koja trenutno duguje 170 miliona evra, do kraja godine trebalo da dovede do pozitivne nule, istakao je Milutin Mrkonjić, ministar saobraćaja, na jučerašnjem panelu o strategiji vazdušnog saobraćaja u Srbiji.

- Zajedno sa resornim ministarstvom, tražimo rešenje za izmirenje duga beogradskom aerodromu, dok je sa "NIS-om" dogovoreno da se dug otplaćuje od maja, od kada očekujemo veće prihode - kaže Vladimir Ognjenović, generalni direktor "Jata“.

- Prema stranim dobavljačima nemamo ni evro duga. Uprkos svim teškoćama sa starom flotom, uspeli smo u prethodne dve godine da povećamo broj putnika i podignemo za 6,5 miliona evra ukupan prihod. Potpuno sam siguran da će već u prvoj polovini ove godine nacionalni avio-prevoznik biti sasvim druga kompanija.

Od 170 miliona evra "Jatovog" duga, 55 miliona evra su obaveze prema bankama u stečaju, čiji je najveći poverilac država, 70 miliona evra je dug po kreditima za koje je država dala garancije, a ostatak su obaveze prema domaćim dobavljačima, najviše prema NIS-u i aerodromu "Nikola Tesla“.

OTPREMNINA BI TREBALO DA BUDE 300 EVRA PO GODINI STAŽA

"Jat" bi trebalo da ima 739 zaposlenih. To znači odlazak oko 600 radnika iz kompanije. Visina otpremnine još nije dogovorena, a prema navodima "Novosti", verovatno će to bita cifra od oko 300 evra po godini radnog staža. Nadležni insistiraju na dobrovoljnom odlasku iz kompanije, pa je pitanje koliko će se radnika uopšte prijaviti za program.

Ove godine "Jat" će leteti ka 33 destinacije i planira da preveze 1,5 miliona putnika, što je povećanje od 11 odsto. Kada "Jat" bude restrukturiran, verovatno će biti više interesovanja za strateško partnerstvo, jer ga sad u ovakvom stanju nijedna strana avio-kompanija neće.

Pema rečima Milutina Popovića, pomoćnika ministra za vazdušni saobraćaj, razmatra se mogućnost da "Jat" i "Aviogeneks" formiraju novu avio-kompaniju, koja će poslovati kao niskotarifna i u čijoj će floti biti stari "Jatovi" avioni. Naravno, ova ideja je još na dugom štapu i zavisi od toga hoće li "Jat" posle nabavke novih letilica imati višak u svojoj floti.

(Telegraf.rs / Izvor: Novosti)

Video: Ogromne gužve na granici sa Hrvatskom: Kilometarske kolone

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Dejan

    20. februar 2013 | 08:15

    Mene zanima sta znaci JAT?????koja je to drzava??? Sve dok stoji naziv JAT mnogi nece leteti sa nasom kompanijom...ja prvi ne letim sa JAT-om,jer ta Drzava ne postoji....zbog cega se ne zove SRPSKI aero transport????jel smo mi drzava SRBIJA....???

  • Bojan

    20. februar 2013 | 01:58

    Samo da kazem nesto o niskobudzetne kompanije i uspeh istih. Da bi poslovao kao niskobudzetna kompanija potrebno je flota aviona najnovije generacije. A ne Jatovih starih aviona. A razloge su : 1. Manji trosak odrzavanje 2. Manji trosak goriva 3. Osecaj bezbednosti 4. Manji trosak isiguravanje aviona itd. Norwegian, niskobudzetna kompanija koja leti iz Oslo za Beograd je napravila najvecu porudzbinu aviona u evropi ikada i to 220 komada narednih deset do dvadeset godina. Znaci da stalno stizu nove i da nikad nemaju vise od 7 godina starosti. Usteda i troskovima aviona i zbog narudzbine usteda u cenu aviona. Tako da nemoj Mrkonjicu narodu da prodajes maglu. Kakva niskobudzetna kompanija starim avionima koja ce biti konkurencija Jatu, to je kao da seces granu na koju sedis!

  • ja to tako

    20. februar 2013 | 08:16

    Blago nama za takvu nacionalnu avio kompaniju jat, nije jat nego jad, cemer i jad. Koliko ce ih jos puta vaditi i bacati pare na gluposti a avioni jos iz bivse yugoslavije. Sramota, najbolje je zatvoriti takvu komaniju lopova. Jednom sam putovao sa jad... Vise nikad.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA