Gotovi projekti za polovinu Moravskog koridora
Saobraćajni institut CIP uradio je idejni i glavni projekat za gradnju popularnog Moravskog koridora na delu od Pojata do Kruševca, u dužini od 22 kilometara, rečeno je Tanjugu u tom preduzeću.
Kineska firma "Putevi i mostovi" (CRBC), sa kojom je krajem prošle godine potpisan predugovor za gradnju Moravskog koridora, tačnije regionalnog auto-puta Pojate - Preljina dužine 109,6 kilometara, mogla bi da započne radove, prema najavama Ministarstva regionalnog razvoja i lokalne samouprave, već početkom proleća.
Zamenik generalnog direktora Saobraćajnog instituta CIP Vladimir Simić kazao je da su projekti za deonicu Pojate - Kruševac završeni i da se očekuje njihova stručna i tehnička kontrola da bi mogla da počne njihova realizacija.
Taj auto-put biće građen u punom profilu, odnosno biće klasičan auto-put sa ukupno šest traka.
Simić je rekao da je za gradnju tog auto-puta na delu od Preljine do Adrana kod Kraljeva, takođe, završena projektna dokumentacija, koju je uradio Institut za puteve.
Prema njegovim rečima, jedino nije urađen projekat za središnju deonicu dugačku 52 kilometra, a to će biti predmet pregovora sa kineskim partnerom koji će izvoditi radove.
- CIP je, kao državna firma, radio projekte za mnoge delove putnih Koridora 10 i 11, železnicu, izgradnju novog voždovačkog naselja u Beogradu "Stepa Stepanović", projektovao je Avalski toranj i drugo - podsetio je Simić.
Regionalni auto-put Pojate - Preljina treba da poveže Koridor 10 (K-10) sa budućim auto-putem od Beograda do granice sa Crnom Gorom (K-11), povezujući Ćićevac, Varvarin, Kruševac, Trstenik, Vrnjačku Banju, Kraljevo i Čačak.
Na tom potezu ima oko 10 industrijskih i jedna slobodna zona, zatim turističke destinacije - šest planina - Kopaonik, Jastrebac, Goč, Gledićke planine, Stolovi, Čemerno, oko 20 manastira - Ljubostinja, Sopoćani, Kalenić, Žiča, kao i 10 banja - Vrnjačka, Bogutovačka, Jošanička i druge
U tom delu Srbije živi oko pola miliona ljudi i posluje oko 21.000 malih i srednjih preduzeća i preduzetnika.
Eksim banka Kine će finansirati radove pod veoma povoljnim uslovima - rok otplate je 20 godina, period mirovanja pet godina, a maksimalna kamata iznosiće dva i po odsto.
Kineska kompanija CRBC će, takođe, graditi i auto-put sa četiri trake od Novog Sada do Rume u dužini od 27 kilometara, uključujuću tu i tunel kroz Frušku Goru, koji će biti dugačak 2,7 kilometara.
U okviru ta dva projekta, ukupno vredna 642 miliona evra, biće izgrađeno oko 10 kilometara mostova.
Predviđeno je da domaće firme učestvuju u realizaciji projekta sa 45 odsto, a prosečna izgradnja po kilometru koštaće 4,72 miliona evra.
CRBC već gradi most preko Dunava između Zemuna i Borče u Beogradu.
(Telegraf.rs / Tanjug)
Video: Palo prvo ovogodišnje skijanje na Torniku, gužva kao u košnici: Sjajne slike zimske idile
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.