TELEGRAF ISTRAŽUJE: Ovo je TOP 10 srpskih brendova! (FOTO)

 
  • 8

Većina najpoznatijih srpskih brendova sada je u vlasništvu stranih kompanija. "Smoki", "medeno srce" ili "bananica" asociraju na neka druga, lepša vremena

Najbolji i najvoljeniji srpski brendovi su "bananica", "plazma", "jafa", "smoki", "eurokrem", kisela voda "knjaz Miloš", jogurt "moja kravica", sokovi "nektar", "grand kafa" i "medeno srce", pokazalo je istraživanje Telegrafa.rs u kojem su učestvovali predstavnici Privredne komore Srbije, ekonomisti, domaći stručnjaci i potrošači!

Svi ovi brendovi vrlo su popularni u Srbiji, ali i među našim ljudima u dijaspori.

Na listi omiljenih domaćih proizvoda našli su se i čokolada "najlepše želje", zlatiborska pršuta, ajvar, kajmak, sir, rakija, maline, zatim posuđe "Metalac", nameštaj "Simpo", kao i odeća tekstilne kuće "Mona".

Bivši predsednik Privredne komore Srbije Miloš Bugarin kaže da Srbija, bez dileme, može da se pohvali dobrim prehrambenim proizvodima, zbog čega oni i zauzimaju najviša mesta na listi najboljih brendova.

- Pomenuo bih i proizvode kompanije "Aleva" iz Novog Kneževca jer su veoma kvalitetni i imaju dugu tradiciju. Takođe, izdvojila se i kompanija "Komtrejd", svojim hardverskim i softverskim rešenjima, a uspešno širi poslove i van granica Srbije. Činjenica je da danas nije lako napraviti nov proizvod, a ni zadržati stare kupce. Proces "ustoličenja" brenda može da potraje, a iziskuje izuzetno velika ulaganja - ističe Bugarin za Telegraf.rs.

Prema mišljenju Ljubodraga Savića, profesora Ekonomskog fakulteta u Beogradu, stranci su imali interes da više ulažu u prehrambenu industriju, zbog čega je ona i najvitalniji deo privrede.

- Maltene sva industrija nam je propala. Niko nije želeo da kupi jedan "Zmaj" ili IMT. S druge strane, hrana je uvek interesantna za investitore i zbog toga su nama skoro sve veće firme u stranom vlasništvu - podseća Savić.

I zaista, kada se pogleda lista najpoznatijih srpskih brendova, upada u oči da su najpoznatije pokupovali stranci.

Tako je "bananicu", "smoki" i "najlepše želje", čuvene proizvode "Soko Štarka", stavio pod svoju "kapu" biznismen Emil Tedeski, vlasnik hrvatske "Atlantik grupe".

Proizvode "Imleka", "Knjaz Miloša" i "Bambija", "drži" investicioni fond "Salford", dok su mnoge vrste sira, kajmaka i rakije pre nas zaštitile druge zemlje.

Konsultant za strana ulaganja Milan Kovačević tvrdi da je logično što je u Srbiji preživela prehrambena industrija.

- Sve ono što smo izvozili doživelo je svojevrstan fijasko. Na domaćem tržištu opstalo je ono bez čega se ne može − hrana i elektroprivreda - navodi Kovačević.

On procenjuje da visina ulaganja u jedan brend zavisi i od složenosti industrije iz koje dolazi.

- Ukoliko želite da marketinški podržite model nekog aviona, moraćete da potrošite milijardu evra, dok promocija, recimo, košulja, sigurno zahteva daleko manje para. U svakom slučaju, brend je dobar samo ako uspe da osvoji što više kupaca - dodaje Kovačević.

Marketing konsultant Dejan Šapić pojašnjava da pomenuti brendovi opstaju dugi niz godina, jer imaju jasno profilisanu komunikacionu i brending strategiju, a kod potrošača izazivaju najpozitivnije emocije.

- Da biste napravili brend neophodno je mnogo novca, još više vremena i pre svega jasna ideja i cilj šta se želi postići. A to prethodno pomenuti brendovi nedvosmisleno pokazuju - smatra Šapić.

U Nacionalnoj organizaciji potrošača kažu da Srbi širom sveta kupuju najpoznatije srpske brendove zato što ih nisu izneverili.

- Zadržali su kvalitet i zbog toga će te proizvode uvek voleti. Bilo bi dobro da većina proizvođača zaštiti brendove, naročito pod naletom robe sumnjivog porekla - poručuje predsednik ovog udruženja Goran Papović.

Sagovornici Telegrafa.rs slažu se da većina srpskih brendova asocira ljude na neka druga, lepša vremena, neponovljiv ukus bezbrižnog detinjstva, mladosti i sigurnosti.

(Natalija Sekulić)

Video: Petra je prevremeno rođena beba: Na rođenju imala je svega 680 grama i 33 centimetra

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Gepard

    21. septembar 2013 | 23:41

    Plazma je najjaca...

  • Saša

    21. septembar 2013 | 23:21

    Tuzno je sto je sve sto valja pokupovano.

  • Драган (Добој) Р.С

    22. septembar 2013 | 00:46

    Да су те фабрике и бренови купљени по тржишној цијени па ни по јада али све то отишло за смишне паре у односу колико вриједи. То је фактички отето од грађана Србије због нечијег јако ситног интереса у односу на оно шта смо изгубили.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA