TELEGRAF ISTRAŽUJE: Ovo je TOP 10 srpskih brendova! (FOTO)
Najbolji i najvoljeniji srpski brendovi su "bananica", "plazma", "jafa", "smoki", "eurokrem", kisela voda "knjaz Miloš", jogurt "moja kravica", sokovi "nektar", "grand kafa" i "medeno srce", pokazalo je istraživanje Telegrafa.rs u kojem su učestvovali predstavnici Privredne komore Srbije, ekonomisti, domaći stručnjaci i potrošači!
Svi ovi brendovi vrlo su popularni u Srbiji, ali i među našim ljudima u dijaspori.
Na listi omiljenih domaćih proizvoda našli su se i čokolada "najlepše želje", zlatiborska pršuta, ajvar, kajmak, sir, rakija, maline, zatim posuđe "Metalac", nameštaj "Simpo", kao i odeća tekstilne kuće "Mona".
Bivši predsednik Privredne komore Srbije Miloš Bugarin kaže da Srbija, bez dileme, može da se pohvali dobrim prehrambenim proizvodima, zbog čega oni i zauzimaju najviša mesta na listi najboljih brendova.
- Pomenuo bih i proizvode kompanije "Aleva" iz Novog Kneževca jer su veoma kvalitetni i imaju dugu tradiciju. Takođe, izdvojila se i kompanija "Komtrejd", svojim hardverskim i softverskim rešenjima, a uspešno širi poslove i van granica Srbije. Činjenica je da danas nije lako napraviti nov proizvod, a ni zadržati stare kupce. Proces "ustoličenja" brenda može da potraje, a iziskuje izuzetno velika ulaganja - ističe Bugarin za Telegraf.rs.
Prema mišljenju Ljubodraga Savića, profesora Ekonomskog fakulteta u Beogradu, stranci su imali interes da više ulažu u prehrambenu industriju, zbog čega je ona i najvitalniji deo privrede.
- Maltene sva industrija nam je propala. Niko nije želeo da kupi jedan "Zmaj" ili IMT. S druge strane, hrana je uvek interesantna za investitore i zbog toga su nama skoro sve veće firme u stranom vlasništvu - podseća Savić.
I zaista, kada se pogleda lista najpoznatijih srpskih brendova, upada u oči da su najpoznatije pokupovali stranci.
Tako je "bananicu", "smoki" i "najlepše želje", čuvene proizvode "Soko Štarka", stavio pod svoju "kapu" biznismen Emil Tedeski, vlasnik hrvatske "Atlantik grupe".
Proizvode "Imleka", "Knjaz Miloša" i "Bambija", "drži" investicioni fond "Salford", dok su mnoge vrste sira, kajmaka i rakije pre nas zaštitile druge zemlje.
Konsultant za strana ulaganja Milan Kovačević tvrdi da je logično što je u Srbiji preživela prehrambena industrija.
- Sve ono što smo izvozili doživelo je svojevrstan fijasko. Na domaćem tržištu opstalo je ono bez čega se ne može − hrana i elektroprivreda - navodi Kovačević.
On procenjuje da visina ulaganja u jedan brend zavisi i od složenosti industrije iz koje dolazi.
- Ukoliko želite da marketinški podržite model nekog aviona, moraćete da potrošite milijardu evra, dok promocija, recimo, košulja, sigurno zahteva daleko manje para. U svakom slučaju, brend je dobar samo ako uspe da osvoji što više kupaca - dodaje Kovačević.
Marketing konsultant Dejan Šapić pojašnjava da pomenuti brendovi opstaju dugi niz godina, jer imaju jasno profilisanu komunikacionu i brending strategiju, a kod potrošača izazivaju najpozitivnije emocije.
- Da biste napravili brend neophodno je mnogo novca, još više vremena i pre svega jasna ideja i cilj šta se želi postići. A to prethodno pomenuti brendovi nedvosmisleno pokazuju - smatra Šapić.
U Nacionalnoj organizaciji potrošača kažu da Srbi širom sveta kupuju najpoznatije srpske brendove zato što ih nisu izneverili.
- Zadržali su kvalitet i zbog toga će te proizvode uvek voleti. Bilo bi dobro da većina proizvođača zaštiti brendove, naročito pod naletom robe sumnjivog porekla - poručuje predsednik ovog udruženja Goran Papović.
Sagovornici Telegrafa.rs slažu se da većina srpskih brendova asocira ljude na neka druga, lepša vremena, neponovljiv ukus bezbrižnog detinjstva, mladosti i sigurnosti.
(Natalija Sekulić)
Video: Neko se baš potrudio da ukrasi ovaj automobil: Ovo je jelka na četiri točka
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Gepard
Plazma je najjaca...
Podelite komentar
Saša
Tuzno je sto je sve sto valja pokupovano.
Podelite komentar
Драган (Добој) Р.С
Да су те фабрике и бренови купљени по тржишној цијени па ни по јада али све то отишло за смишне паре у односу колико вриједи. То је фактички отето од грађана Србије због нечијег јако ситног интереса у односу на оно шта смо изгубили.
Podelite komentar