KAKO POBEDITI LEDENU KIŠU: Vozači, zaboravite na zimske gume, kočnicu, so, rizlu...
OPREZ KLIZAV PUT! Za naredne dane iz Republičkog hidrometeorološkog zavoda najavljuju ledenu kišu, a Damir Okanović za Telegraf savetuje vozače da, ako je moguće, ne voze po takvom vremenu, a da, ukoliko je to neophodno, zaborave na kočnicu i zimske gume jer je jedini lek u takvim uslovima je oprez.
Direktor udruženja Srpski komitet za bezbednost saobraćaja Damir Okanović kaže za Telegraf da je prilikom vožnje po ledu najbitnije da vozači stalno imaju na umu da je kolovoz klizav, i dodaje da se nikako ne smeju osloniti na putare.
- Najbitnija je opreznost u vožnji po ledu. Kočnice da se zaborave. Vozači moraju da imaju konstantno na umu da se na putu nalazi led, a i najmanja neopreznost mogla bi da ima tragične posledice. Najgore je osloniti se na putare, da su očistili sneg ili posuli rizlom, od toga nema ništa - kaže Okanović.
On dodaje da zimske gume apsolutno ništa ne znače kada je na kolovozu led i savetuje sve vozače da ako je moguće ne izlaze na drum kada su putevi zaleđeni.
- Vožnja po ledu jako je nezgodna, a zimske gume ništa u takvim uslovima ne znače niti mogu da pomognu. Zato je moj savet da vozači tih dana, kada je na kolovozu led, ne izlaze u saobraćaj - kaže on.
Okanović tvrdi da iskustvo u vožnji ništa ne znači i da zapravo iskusni po stažu vozači prave najviše problema u saobraćaju na ledu.
- Iskusni vozači, tačnije oni sa najviše godina provedenih u saobraćaju, najčešće prave probleme u saobraćaju po takvim uslovima, jer se opuste i idu po sistemu lako ćemo, e, toga nema po ledu - kaže Okanović.
SAVETI ZA VOŽNJU PO SNEGU I LEDU
"Kada ima snega i leda po putu, najbolje je voziti pod malim gasom i u nižem stepenu prenosa. Najbitnije je da se ne prave nagli pokreti volanom ili kočnicom, ako je potrebno smanjiti brzinu, treba kočiti motorom, odnosno ubaciti u niži stepen prenosa, pažljivo da se vozilo ne zanese. U tim trenucima treba zaboraviti na nožnu kočnicu, pogotovo kad vozilo ima zadnju vuču", preporuke su AMSS.
Neke od caka vožnje na uzbrdici jesu da se koristi brzina za jedan stepen viša od one kojom se vozi po suvom tlu i da ne treba zaustavljati automobil. Naravno, ukoliko se to mora učiniti zbog raskrsnice ili semafora, preporučuje se lagano kretanje uz dodirivanje papučice za gas.
Na nizbrdici nikako ne treba juriti, već kočiti lagano, takozvanim seckanjem, odnosno nežnim spušatanjem i podizanjem stopala s kočnice. Za razliku od vožnje uzbrdo, nizbrdo se uvek vozi u nižem stepenu prenosa nego po suvom vremenu - kažu u AMSS.
MOGUĆA OBUSTAVA SAOBRAĆAJA?
MUP Srbije i Javno preduzeće "Putevi Srbije" saopštili su da će u slučaju pojave leda i poledice na kolovozima zatvoriti saobraćaj na ugroženim deonicama. Kritično bi moglo da bude u Vojvodini i u jugozapadnim delovima zemlje.
Prema najavi Republičkog hidrometeorološkog zavoda od 18 časova, u Vojvodini i jugozapadnim delovima zemlje noćas i u ranim jutarnjim časovima očekuje se da će mestimično padati kiša koja će se, usled niskih temperatura, lediti pri tlu i može izazvati pojavu poledice i leda na putevima.
JP "Putevi Srbije" naložilo je preventivno posipanje soli po putevima u ugroženim područjima, navodi se u saopštenju.
MUP Srbije apelovao je na vozače da bez preke potrebe ne kreću na put i upozorio da će u slučaju potrebe zatvoriti ugrožene deonice i zabraniti saobraćaj na njima.
(D. Zlojutro)
Video: Mesečni horoskop za decembar Aleksandre Bjeljac
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
toni
Da da, pogotovu kad je zadnja vuca treba kociti motorom. Znaci ubaci u manju brzinu, tako da se zbog ubrzavanja motora prenese kocni moment na zadnje tockove.... Ako dodje do toga morate znati kako se DRIFT izvodi ili se molite bogu... Pozdrav AMSS iz Svajcarske
Podelite komentar