HIT U SVETU: Šering ekonomija - podelite da uštedite!

  • 0

Novi ekonomski trend deljenja troškova, materijalnih dobara, stanova i automobila dolazi iz Amerike, brzo se proširio po Zapadnoj Evropi, a nazire se i u Srbiji.

U našoj zemlji radi sajt "Podeli troškove", namenjen onima koji nude ili traže prevoz, tako da troškove putovanja mogu deliti sa grupom ljudi koja u isto vreme želi da krene ka istoj destinaciji i sve to uz odabir marke vozila, pa čak i pola saputnika. 

U svetu dele poljoprivrednici, turisti, vozači, ali i zanatlije. Razmenjuju mašine, stanove ili automobile, na kraju vam i ne treba mnogo toga u trajnom vlasništvu, a pritom može biti i vrlo zabavno.

Odmor u pravom domu umesto hotela

- Čak smo imali i pogled na more. Biti četiri nedelje u jednom autentičnom privatnom stanu na jugu Italije, umesto u depersonalizovanoj hotelskoj sobi, se ne može porediti. I to za samo 140 evra godišnje, što je zapravo članarina koju plaćate na homelink.de - priča Tomas Kolman, novinar koji je često svoj stan u Kelnu davao u zamenu za stan u inostranstvu.

Kolmanovi su tako već bili u Kaliforniji i Francuskoj, a prijatelji iz ovih zemalja su se kod njih osećali fantastično.

Brita Majer i njen suprug sa prijateljicom dele automobil.

- To je jednostavno super - kaže Brita i dodaje da čovek ne mora da pazi toliko da se stara krntija ne ogrebe, kao kada je u pitanju profesionalna karšering ponuda.

No, Brita je član i profesionalnog provajdera Kambio, ali kaže da se to isplati samo za gradsku vožnju. Jer, ukoliko želite da putujete negde dalje, Brita kaže da je to jednostavno preskupo. A ovako: prijateljica koristi automobil tokom radne nedelje, a ona i suprug vikendom. I vuk sit i ovce na broju.

Bušilica se koristi samo 13 minuta

Tomas Kolman i Brita Majer nisu više usamljeni slučajevi.  U B2B sektoru, odnosno između preduzetnika, ovaj vid razmene je posebno interesantan.

Majkl Kundt, rukovodilac Instituta za istraživanje potrošnje, kaže da za jednog poljoprivrednika može biti preskupo da sam kupi kombajn, ali ako se više njih udruži, onda cena već postaje pristupačna.

Nedavno je "Frankfurter algemajne cajtung" objavio statističke podatke da se jedna bušilica u "svom životu" koristi samo 13 minuta. I zašto onda imati sopstvenu u podrumu? A i mnogi automobili stoje po 23 sata dnevno na parkinzima.

Trend podele i razmene u Evropu je, kao i mnogo toga, došao iz Sjedinjenih Američkih Država i Australije. I to bi upravo u Grčkoj u vremenima teške ekonomske krize moglo da nađe plodno tle.

Posebno mladi ljudi dolaze na ideju da u velikim gradovima gde je stanarina preskupa dele stan. No, sve ovo je postalo moguće zahvaljujući internetu. Sada možete putem aplikacije na smartfonu ili u internetu da vidite da možda baš vaš komšija, s kojim do sada niste imali kontakt, nudi karšering.

Karšering vodeća tema CeBIT-a

Šanse za to se povećavaju iz godine u godinu. Početkom 2011. u Nemačkoj je bilo 190.000 registrovanih korisnika karšeringa. No, da li bi trebalo da se stara ekonomija i klasična privreda boje novih trendova?

- Upravo za njih je to interesantno -  kaže Majkl Kundt, i dodaje da na taj način dolaze u dodir sa grupama ljudi s nižim primanjima, koji će, na primer, putem karšeringa moći da priušte sebi "BMW".

I veliki koncerni rade upravo na tom. A pojedincima se životna situacija može toliko okrenuti da preko noći dođu do novca i možda se odluče upravo za taj auto.

"Šer-ekonomija" ili ekonomija deljenja će tako biti vodeća tema na narednom CeBIT-u, najvećem svetskom sajmu informatičkih tehnologija u Hanoveru. Ideja je da ono što funkcioniše u realnim okvirima u internetu nailazi na što manje barijera.

U svakom slučaju tema "šering" postala je tema o kojoj se sve više i više diskutuje na portalu CeBIT-a. Ali svet razmene je složen i čitava priča je još u povojima.

(Telegraf.rs/Izvor: Deutsche welle)

Video: IN MEMORIAM: Dragan Marković Palma

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA