JAT OBNAVLJA FLOTU: Do kraja marta stižu četiri "Erbasova" aviona
Na sledećoj sednici Vlade Srbije najverovatnije će biti formirana međuresorna radna grupa na čelu sa Nenadom Mijailovićem, savetnikom ministra privrede za restrukturiranje javnih preduzeća, koja ima zadatak da pripremi formiranje novog "Jata".
Već u prvom tromesečju sledeće godine, tačnije s početkom letnjeg reda letenja, kreće sa radom nova domaća avio-kompanija, očišćena od dugova i sa upola manjim brojem zaposlenih od trenutnih 1.200.
Novi "Jat" će na lizing nabaviti i četiri nova "Erbasova" aviona tipa A319, dok bi na jesen sledeće godine trebalo da stignu još četiri manje letelice za kraće destinacije ATR 72-600, najavljeno je ranije iz Ministarstva finansija i privrede nakon sastanka sa predstavnicima francuskog proizvođača "Erbas" prošle nedelje.
Sa "Erbasom" se razgovaralo i o kupovini četiri aviona A320, koji bi u Srbiju trebalo da stignu 2015.
- Dogovoreno je da se intenziviraju razgovori o zaključenju ugovora sa "Erbasom", kojim bi se iskoristio stari ugovor iz 1998. godine, kada je država Srbija dala avans od 23,5 miliona dolara, koji nikad nije iskorišćen - rečeno je u Ministarstvu finansija.
Uz državne garancije, "Jat" će se zadužiti 140 miliona dolara za nabavku nove flote.
U Vladi računaju na to da nova kompanija, koja će se najverovatnije osnovati kao ćerka-kompanija, može biti rentabilna sa 600 zaposlenih. Računa se da će u socijalni program ući oko 300 radnika, dok je još 300 njih spremno za penziju.
Upravo u tu svrhu će se potrošiti najveći deo od pet do sedam miliona evra, koliko je, prema procenama, potrebno za restrukturiranje "Jata". Novi "Jat" će imati prava, slotove, vlasništvo nad avionima i neophodan kadar, dok stari "Jat" ide u stečaj.
Sa "Erbasom" se razgovaralo i o tome da lizing kuća preko koje će se nabaviti prva četiri aviona u martu besplatno obuči dve posade po avionu, dok će školovanje još četiri posade po letelici finansirati sam "Erbas".
Predrag Radosavljević, predsednik sindikata linijskih pilota i kapetan na ATR 72, smatra da je dobro ako taj trošak bude pokriven budući da obuka jednog pilota košta oko 25.000 evra.
- Planirano je da avioni koji primaju 180 putnika A320 stignu za dve godine i mislim da "Jatu" neće biti problem da popuni taj kapacitet. "Vizer" dolazi sa sličnim letelicama, a mislim da "Jat" može da mu parira, budući da sleće na glavne, a ne na sporedne aerodrome. Kad je reč o ATR 70-600, to je unapređena verzija ATR, koja može više da se popenje na veću visinu, da ponese veći teret, tiši je i koristi se za kratke linije do sat i po letenja kao što su Beč, Podgorica, Sarajevo, Skoplje - kaže Radosavljević.
Inače, "Jat" je bio prva avio-kompanija u svetu koja je kupila letelicu ATR kad je otvorena fabrika tog francusko-italijanskog proizvođača u Tuluzu pre 24 godine, i ti avioni su još u upotrebi.
(Telegraf.rs / Izvor: Blic)
Video: Mesečni horoskop za decembar Aleksandre Bjeljac
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.