BREND LISTA: Srbija na 108. od 118 mesta, Hrvati 41, dok je najbolja Švajcarska!
Srbija se na listi za 2012. godinu nalazi na 108. mestu od 118 zemalja koje konsultantska kuća "FutureBrand" analizira i rangira na osnovu predstave o državama kao brendovima.
Srbija je tako nastavila pad u poslednje dve godine s obzirom da je 2011. zauzimala 97, a 2010. godine 84. poziciju.
Od zemalja bivše Jugoslavije, na listi se nalaze još i Hrvatska koja zauzima 41. mesto, Slovenija koja je plasirana na 63. poziciju i Bosna i Hercegovina na 82. mestu.
Kada je reč o samom vrhu, Švajcarska je u 2012. godini svrgnula sa prvog mesta Kanadu, a u prvih pet zemalja se nalaze i Japan, Švedska i Novi Zeland.
Indeks državnog brenda predstavlja kombinaciju izveštaja o trendovima u odgovarajućoj državi, analiza statističkih podataka, mišljenja poslovnih ljudi i turista, novinarskih i putopisnih reportaža, kao i predviđanja stručnjaka za izglede države u budućnosti.
Osnovni elementi koji su uzeti u obzir za procenu vrednosti državnog brenda su sistem vrednosti (sloboda govora, politička sloboda, stabilan pravni sistem, tolerancija...), kvalitet života (obrazovni i zdravstveni sistem, standard građana, sigurnost, mogućnost za zaposlenje...), poslovna klima (investicione mogućnosti, napredne tehnologije, obučenost kadrova...), kulturno nasleđe (istorija, kultura i umetnost, prirodne lepote...) i turizam (atraktivnost, vrednost valute, hrana...).
Zanimljivo je da je konsultantska kuća napravila i listu vodećih državnih brendova u godinama koje slede i gde prvo mesto zauzimaju Ujedinjeni Arapski Emirati.
U "budućih" top 10 svrstani su i Čile, Malezija, Katar, Estonija, Kina, Island, Meksiko, Brazil i Turska.
(Telegraf.rs / futurebrand.com)
Video: IN MEMORIAM: Dragan Marković Palma
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.