BREND LISTA: Srbija na 108. od 118 mesta, Hrvati 41, dok je najbolja Švajcarska!
Na osnovu indeksa državnog brenda Srbija je nastavila pad i u 2012. godini, s obzirom da je 2011. bila na 97, a 2010. na 84. mestu. Indeksom se vrednuju elementi kao što su sistem vrednosti, kvalitet života, poslovna klima, prirodne lepote, hrana i slično
Srbija se na listi za 2012. godinu nalazi na 108. mestu od 118 zemalja koje konsultantska kuća "FutureBrand" analizira i rangira na osnovu predstave o državama kao brendovima.
Srbija je tako nastavila pad u poslednje dve godine s obzirom da je 2011. zauzimala 97, a 2010. godine 84. poziciju.
Od zemalja bivše Jugoslavije, na listi se nalaze još i Hrvatska koja zauzima 41. mesto, Slovenija koja je plasirana na 63. poziciju i Bosna i Hercegovina na 82. mestu.
Kada je reč o samom vrhu, Švajcarska je u 2012. godini svrgnula sa prvog mesta Kanadu, a u prvih pet zemalja se nalaze i Japan, Švedska i Novi Zeland.
Indeks državnog brenda predstavlja kombinaciju izveštaja o trendovima u odgovarajućoj državi, analiza statističkih podataka, mišljenja poslovnih ljudi i turista, novinarskih i putopisnih reportaža, kao i predviđanja stručnjaka za izglede države u budućnosti.
Osnovni elementi koji su uzeti u obzir za procenu vrednosti državnog brenda su sistem vrednosti (sloboda govora, politička sloboda, stabilan pravni sistem, tolerancija...), kvalitet života (obrazovni i zdravstveni sistem, standard građana, sigurnost, mogućnost za zaposlenje...), poslovna klima (investicione mogućnosti, napredne tehnologije, obučenost kadrova...), kulturno nasleđe (istorija, kultura i umetnost, prirodne lepote...) i turizam (atraktivnost, vrednost valute, hrana...).
Zanimljivo je da je konsultantska kuća napravila i listu vodećih državnih brendova u godinama koje slede i gde prvo mesto zauzimaju Ujedinjeni Arapski Emirati.
U "budućih" top 10 svrstani su i Čile, Malezija, Katar, Estonija, Kina, Island, Meksiko, Brazil i Turska.
(Telegraf.rs / futurebrand.com)
Video: Koncert filmske muzike Enija Morikonea i Nina Rote u Sava Centru
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.