Nemačka vojska snimila reklamu za decu - sebe predstavlja kao avanturu (VIDEO)

  • 0

Najnovija kampanja Bundesvera namenjena tinejdžerima u kojoj se živopisnim snimcima promovišu besplatni "avanturistički kampovi" za mlade regrute, ne pruža pravu sliku o rizicima vojne službe i krši prava dece, smatraju kritičari.

U video-klipu objavljenom na sajtu tinejdžerskog magazina "Bravo", nemačka vojska reklamira "avanturističke kampove" u kojima, kako se kaže, tinejdžeri mogu da putuju u "pravim vojnim avionima" na Sardiniju gde mogu da učestvuju u "ludim vodenim bitkama" , piše onlajn izdanje nemačkog magazina "Špigl".

- Ovakav oblik kampanje čija su ciljna grupa tinejdžeri je apsolutno neprihvatljiv. Takvi oglasi koji obmanjuju, krše principe Konvencije UN o pravima deteta, a naročita je dužnost vlade da zaštiti decu - kaže Ralf Vilinger, ekspert za prava dece u organizaciji "Terre des Hommes".

Najspornije je to što se Bundesver u kampanji obraća deci školskog uzrasta. "Mi ne kažemo da Bundesver ne treba da se oglašava, ali neka ostave decu na miru", dodaje on.

Kada je potpisala dodatne protokole Konvencije o pravima deteta, Nemačka se obavezala da neće u vojsku regrutovati maloletnike, ako nemaju barem 17 godina i ako nisu "detaljno informisani o odgovornostima vojne službe".

Kampanja sugeriše da je posao u Budesveru nalik avanturističkim putovanjima, a kampovi su predstavljeni kao kombinacija ekstremnih sportova i letnje zabave.

Jasno je da kampanja otvoreno pokušava da približi vojnu karijeru mladim Nemcima. Od kad je Nemačka prošle godine ukinula vojnu obavezu, Bundesver teže uspeva da privuče nove regrute. Decenijama su vojni strucnjaci posećivali škole i informisali učenike o karijeri u nemačkoj vojsci.

Ali Bundesver je sada krenuo u kampanju preko medija i to, kako kaže Vilinger, intenzivnije, kako kvalitativno tako i kvantitativno. On smatra da je najnovija video-kampanja dostigla nov nivo jer se fokusira samo na aspekte laganog odmora punog zabave i za razliku od videa u prošlosti, u njoj nema slika nijedne misije Bundesvera.

Portparolka Levice Ula Jelpke kritikuje i magazin "Bravo".

- List bi trebalo da okonča dogovor sa Bundesverom, čiji je inače medijski partner, i da se fokusira na informisanje čitalaca o strahotama rata - smatra ona.

Agnješka Bruger iz stranke Zelenih takođe kritikuje kampanju navodeći da u "ekstremnim slučajevima posao u Bundesveru može da bude smrtonosan, a to nije avantura".

Magazin "Bravo" odbacuje optužbe i kaže da je odgovornost za sadržaj reklame na onome ko plaća reklamu, a to je Bundesver.

"Budesver je deo demokratskog društva i važan poslodavac koji nudi veliku mogućnost profesionalnog usavršavanja", navodi taj časopis.

Kako navodi "Špigl", Bundesver se još nije oglasio povodom optužbi.

Pogledajte video sporne reklame koja je uzburkala nemačke duhove:

(Izvor: Tanjug)

Video: Dragan Ričard Radić za Telegraf.rs o radu na holivudskim filmovima, o Sandri Bulok, Miri Furlan...

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA