ISPLATIVO, A NE ZAGAĐUJE: Marko Mišković taksira na metan - da uštedi!
Iako u Evropi raste broj vozača koji ugrađuju ili kupuju automobile sa CNG (metan) sistemom, u Srbiji, sem taksista, malo je ko zainteresovan da vozi automobil na metan. To, međutim, ni ne čudi, jer u našoj zemlji postoje samo četiri pumpe na kojima se toči metan: u Beogradu, Pančevu, Kruševcu i u Čačku.
Marko Mišković, taksista iz Beograda, član "Beotaksija" kaže za Telegraf da je vožnja na metan veoma isplativa, i dodaje da mu nije jasno zašto država nije uvela olakšice pri registraciji vozila koja imaju ugrađen metan i zašto nema više pumpi na kojima se može sipati ovaj derivat.
- Vožnja na metan je veoma isplativa, manje je zagađenje, ali mi nije jasno zašto država nije uvela olakšice pri registraciji ovih vozila, kao ni zbog čega nema više benzinskih pumpi na kojima se može sipati ovaj derivat - kaže on.
On tvrdi da bi registrovao automobil na metan u Srbiji iz njega bi morao da izvadi uređaj koji je fabrički ugrađen, a za to treba da plati 300 evra.
Mišković tvrdi da će se zbog konstantnog rasta cena benzina u Srbiji, a naročito posle vesti da će ona dostići cenu od 200 dinara po litru, sve više vozača odlučiti da u svoja vozila ugrade TNG ili CNG, i dodaje da zasad nisu toliko zastupljena takva vozila na ulicama.
Automobil koji ide na metan troši manje goriva, a gotovo i da ne zagađuje okolinu. Fabrički su ovaj sistem počele su da ugrađuju mnoge fabrike automobila poput "Fijata" i "Pežoa".
Nenad Jovanović, direktor kvaliteta u Centru za motorna vozila pri AMS, kaže da je vožnja na metan veoma bezbedna, sem ako su ugradnju sistema poverili nestručnoj osobi.
- Ugradnja CNG nikako ne sme da se radi u neovlašćenom servisu ili da to rade sami vozači. Iako ima takvih slučajeva, na sreću, do sada nije bilo nikakvih nezgoda - kaže Jovanović.
Miodrag Petković, tehnički direktor "BRC Gas Equipmenta", firme koja se bavi ugradnjom, kaže da je cena ugradnje visoka zbog standardizovanih uslova koji moraju da se ispoštuju.
- Zemni ili prirodni plin je fosilno gorivo koje se najvećim delom, od 85 do 95 odsto, sastoji od metana (CH4), koji je najjednostavniji ugljovodonik bez mirisa i ukusa. Nezapaljiv je, ali je eksplozivan. Preostali udeo od pet do 15 odsto čine složeniji ugljovodonici. Metan ili CNG, i njegovo sagorevanje u motorima gotovo da nema negativnih posledica po okolinu - objašnjava on.
(D. Z.)
Video: Muzej grada Beograda otvorio izložbu o nobelovcu Ivi Andriću u Pekingu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
vlada
Nema olaksica zato sto drzava nema zaradu i veliki procenat kao na ostale derivate.Dobro je i da ima po koja pumpa u zemlji da i to ne ukinu...
Podelite komentar