Hrvati se naoružavaju: Planiraju da kupe nove borbene avione i da zamene "islužene MiG-ove 21"!
U Ministarstvu očekuju da bi ugovor sa isporučiocem aviona trebalo da bude potpisan 2018. godine, u leto 2020. da stigne prvih nekoliko aviona
Sredinom jula hrvatsko Ministarstvo odbrane poslaće u četiri države zahtev u kome se navodi da je ta zemlja zainteresovana za kupovinu novih borbenih aviona, kao i da traži ponudu za njihovu kupovinu.
PANIKA U HRVATSKOJ: Borbeni avioni se kvare, MiG-u se tokom leta ugasio motor - dva puta!
Taj zahtev će biti poslat u Švedsku, za avion Gripen Jas-39, SAD za F-16, Južnu Koreju za FA-50 i Izrael za avio n marke F-16 Barak, prenosi Večernji list i dodaje da se Ministarstvo nada da bi do polovine septembra mogle da stignu konkretne ponude. Bude li sve teklo po planu, krajem oktobra ili novembra izabraće se avion koji bi trebalo da zameni "islužene MiG-ove 21".
Kako se navodi, mnogi će takav plan, koji je predložio potpredsednik Vlade i ministar obrane Damir Krstičević, oceniti isuviše ambicioznim jer su prethodne hrvatske vlade pokazale da se proces izbora rešenja za borbeno vazduhoplovstvo oteže ili su konkursi propadali.
U Ministarstvu očekuju da bi ugovor sa isporučiocem aviona trebalo da bude potpisan 2018. godine, u leto 2020. da stigne prvih nekoliko aviona. Plan je, kako se navodi, da se odmah ugovori i obuka tehničara (njih 40-50) i desetak pilota.
Prema tom planu, 2021. i 2022. Hrvatska bi već imala eskadrilu funkcionalnu za osnovne potrebe “air-policinga”, međutim Ministarstvo želi da borbena eskadrila omogući i zaštitu vazdušnog prostora i teritorija Hrvatske, kao i da ti avioni budu sposobni i za borbene operacije u dubini teritorija protivnika.
Hrvatski piloti, od kojih je većina već prestara (u prosjeku 38 godina) za višegodišnju “preobuku”, upozoravaju ministra da treba već sada početi sa odabirom mladih pilota koji će moći za oko četiri godine da lete na drugim avionima.
Vecernji list navodi da je realno očekivati da će i da će "pravi finalisti" u odabiru modela aviona biti JAS-39 Gripen, koji Šveđani nude već 10 godina, kao i F-16 koji je u Izraelu “unapređen” na nivo “Barak” (C/D, blok 40).
Ostvare li se te ambiciozne najave hrvatskog Ministarstva, biće “konkretna” i cena ugovora.
Gripeni C/D generacije koštaju do 70 miliona evra po komadu, a modeli F-16 između 20 i 30 miliona dolara, zbog čega će Hrvatska morati da traži od države s kojom potpisuje ugovor da se uključi i privredni interes za investicije i izvoz proizvoda, navodi Večernji list.
(Telegraf.rs/ Tanjug)
Video: Jake policijske snage obezbeđuju Univerzitet Hauard
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Pa dobro to je i realno
Cak smo i mi razmatrali o gripenu ali nam je bio skup te zbog odrzavanja te sto obuke kadra za takva vid letelice.S tim da smo vec imali kadar koji je leteo na ruskim avionima nas kadar je upoznat sa letelicom mig 29.E sada sto se tice Hrvatske oni su clanica nato pakta i tu nema mnogo izbora oni su na neki nacin naterani da moraju da uzmu letelice iz ponudjenog arsenala i ono sto im je novcem prijemcivo.Za kontrolu vazdusnog prostora im naravno treba aviacija sa obzirom da im je zastarela lovacka eskadrila sa mig 21.Samo za razliku od njih niko nece ovde kmecati i cikati zato sto nabavljaju avione za svoje potrebe.
Podelite komentar
Željko zg
Ha ha ha, hrvati već dvadeset godina uzimaju ponude i najavljuju kupovine koje se nikad neće dogoditi....... Hrvatska ima dovoljno novca samo za akomulator i gume, ostatak aviona možemo dobiti samo ako naiđemo na budalu koja bi nama avion dala na đemdo. Mi smo inače strašno pošten narod kojem se zaista može vjerovati.......
Podelite komentar
Чича
Ја не знам где ћемо ми са силним руским авионима?
Podelite komentar