Fića je hranio hlebom pola Srbije, a Kragujevčani sada hoće da urade fenomenalnu stvar u znak zahvalnosti (FOTO)

  • 7

U Kragujevcu je ponovo aktuelizovana inicijativa stara pet godina - da bude podignut spomenik fići, automobilu koji je proizveden u skoro milion primeraka, ali i koji je hlebom hranio hiljade ljudi koji su ga pravili.

Beogradski pobednik kakav 99% nas nije videlo: Kamera je bukvalno bila ispred glave spomenika na Kalemegdanu (FOTO)

Udruženje ljubitelja fića iz Kragujevca nije zaboravilo svoju inicijativu iz 2012. i tada prikupljenih 10.000 potpisa. Kažu, ovaj put nema odustajanja, postavljanje spomenika je izvesno.

Lokacija je na trgu preko puta starog kamenog mosta, kraj fontane. Postoji i mogućnost da spomenik fići bude u okviru budućeg kružnog toka Mala vaga.

Slavoljub Bataveljić ispred Udruženja podseća da je pre pet godina procedura stigla pred komisije za urbanizam i projektovanje, ali se odustalo zbog nedostatka para.

Foto: Telegraf Foto: Telegraf

- Onda je jedan naš član iz Jagodine poklonio fiću koja treba da bude spomenik. Reč je o autu napravljenom 1981. godine, koji je vrhunski sređen. Na njemu treba da bude urađena specijalna zaštita lima i plastifikacija.

- Fića treba da bude postavljen na četiri postamenta visine jedan metar. Sada čekamo stav stručnjaka, projekat i usaglašavanja, od čega će biti postament, gde je najbolje da bude postavljen- objašnjava Bataveljić.

Foto: Telegraf Foto: Telegraf

On kaže da spomenik fići nije hir Udruženja i da ljubitelja ovog auta ima širom Srbije, Jugoslavije, Evrope. Neki članovi Udruženja iz Nemačke znaju da pređu 1.700 kilometara u jednom pravcu da bi prisustvovali skupovima ljubitelja fića.

- Nije ovo samo odavanje poštovanja fići kao proizvodu, nego i svim onim ljudima, generacijama koje su ga pravile. Računali smo u Udruženju da je fiću, delove za ovaj auto, od 1956. do 1985. godine pravilo više stotina hiljada ljudi iz Kragujevca i cele Jugoslavije, gde je Zastava imala svoje pogone- kaže Bataveljić.

Pre nekoliko dana u zgradi Grada održan je radni sastanak Udruženja ljubitelja fića sa predstavnicima lokalne samouprave. Sastanku su prisustvovali glavni urbanista, načelnik Gradske uprave za prostorno planiranje, direktorka Gradske turističke organizacije i Udruženje "Kragujevac - naš grad".

Foto: Telegraf Foto: Telegraf

Predstavnici grada obećali su svu neophodnu pomoć kada je reč o upućivanju u procedure i pribavljanju planske dokumentacije.

U udruženju ljubitelja fiće procenjuju da bi spomenik mogao da košta oko 2.000 evra.

Fića se u kragujevačkoj Zastavi proizvodio od 1956. do 1985. godine. Ukupno je u tom periodu proizvedeno 923. 487 vozila. Ovaj auto predstavlja simbol masovne motorizacije stanovništva u bivšoj Jugoslaviji.

 

Foto: Telegraf Foto: Telegraf

- Narod je prvi put stekao mogućnost da dođe do tog vozila na povoljan način, uz kredit od tri godine, što nije mnogo opterećivalo kućni budžet, moglo je da se živi i da se ide na more.

- Sa fićom se putovalo širom Evrope i on se pokazao kao jedan pouzdan porodični auto. Fiće su se proizvodile još i u Italiji, Španiji, Argentini, Austriji- podsetio je na sastanku Živodrag Prokić, jedan od nekadašnjih direktora kragujevačke "Zastave".

Daljinac baner

(M.Raca)

Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • mama

    31. maj 2017 | 09:45

    Da se razumjemo volim i ja ficu

  • BASA

    30. maj 2017 | 17:27

    Sve cestitke za Ficu , auto naseg detinjstva ! Podrzavamo podizanje spomenika Fici !

  • bekos

    30. maj 2017 | 18:35

    Meni je Fica bio prvi auto koji sam kupio, bio je polovan, ali me sluzio punih 7 godina, nakon cega sam morao da ga prodam, jer sam se ozenio i morao sam da se skucim. Za njega me vezu najbolje uspomene.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA